23 Aralık 2014 Salı

Kalbim Bir Kez Sevdi - Emily Giffin || Kitap Yorumu



Kitabın Yazar: Emily Giffin
Orijinal Adı: Heart Of The Matter
Çeviri: İbrahim Başarır
Yayınevi: Epsilon Yaynları
Sayfa Sayısı: 341
Yayın Yılı: 2010









Arka Kapak Yazısı

Hiç ummadığınız, asla başıma gelmez dediğiniz olaylar 
ya da inancınızı sınayan tesadüfler belki de sadece kendi gerçekliğinizi bulmanız için birer bahanedir. 
Samimi, nükteli ve dokunaklı. Entertaintment Weekly 
Eğlenceli olduğu kadar düşündürücü bir roman. The Seattle Times 
Giffin'in gerçek olaylardan esinlenerek kaleme aldığı bu hikâye merak uyandıran üslubuyla sizleri de etkisi altına alacak. People 
Arkadaşlık, aşk ve aile ilişkilerini konu alan dikkat çekici bir hikâye. 
San Francisco Chronicle 
İki çocuk annesi olan Tessa Russo meşhur bir pediatri cerrahının eşidir. Annesinin tüm uyarılarına rağmen ailevi mutluluğunu ön planda tutmak adına kariyerine son verir ve kendini ailesine adar. Dışarıdan bakıldığında imrenilen bir hayata sahiptir. 
Valerie Anderson, Charlie isminde altı yaşında bir çocuğu olan bekâr bir avukattır. Yaşadığı hayal kırıklıklarından ötürü hayattan bir beklentisi yoktur; tüm dünyası oğludur. 
Bu iki kadının ortak olan tek özelliği çocuklarına duydukları derin bağlılıktır. Fakat bir gece trajik bir kaza yaşanır ve hayatlarında hayal dahi edemeyecekleri bir noktaya sürüklenirler. 







(19 Temmuz 2012)



Kitabı dün gece bitirdim. Bitti ama beni de sinirden bitirdi.

İçimden etmediğim laf kalmadı diyebilirim. Yazarın kalemi cidden güçlüydü. Karakterlerin duygularını düşüncelerini aktarmada gayet başarılıydı...

Şimdi bunları bir geçelim....
Tessa Russ iki çocuk annesi bir kadın.. Ailesi için kocasına ve çocuklarına daha çok zaman ayırmak adına kariyerinden vazgeçen bir kadın. Hani şu sevdikleri uğruna işinden mahrum kalan kadınlar olur yaa ondan işte. Kocasına deli gibi aşık sadık bir kadın... Ama kocası...
Valerie Anderson ise oğlu ile tek başına kalan bir kadın. Yanlız başına oğlunu büyütmek zorunda kalan kalbi kırık bir kadın...
Oğlunun geçirdiği talihsiz bir kaza sonucu bu iki kadının hayatları amansız bir biçimde birbirine karışıyor.
Ve bu kadınların tek bir ortak özelliği var oda çocuklarına duydukları derin bağlılık.

Tessa'nın kocası Nick başarılı bir cerrah. Valerie'nın oğlunu ameliyat ediyor ve bu şekilde bir tanışıklık oluşuyor ve bana göre duygu kaybından oluşan bir karmaşaya düşüyorlar..
Kitab beni amansız bir şekilde etkiledi. Kadınlarda cidden suç yok. Her ikiside çocuklarına bağlı. Biri kocasını mutlu etmek isterken bir diğeri ise yanlızlığını kendi başına göğüs geriyor... Nick öküzü - ki daha ağır laflarda ettim - her ikisinin hayatınında içine ediyor...

Söylemek isteyipte söyleyeemdiğim - ki bunlar o herife karşı argo içerikli olanlar tabi çok sinir oldum.. - çok şey var... Kitap gerçek bir dünyadan kesit bence..
Hani biz insan oğlu hep deriz ya benim başıma böyle gelmez ben yaşamam diye... Asla ama asla büyük laf edilmemeli diyorum. Ummadığın bir anda ummadığın bir olayla başbaşa kalıp hayatın tepetaklak olur.. Ben bu kitapta bunu gördüm.

Tessa'nin Nick'i affetmemesi gerekiyordu. Adamı hayatından çıkartıp gününü göstermeliydi ama malesef çocuklarının hatrına affetti ve bunu ben çok sinir bozucu buldum..
Herneyse... Sonuçta finalde mutlu - yani onlara göre - bitti. Ama ben olsaydın o adamı kötürüm hata kör ya da en azından kafasına uçak düşürürdüm. Bİr kere be adam gül gibi karın var ne demeye başkalarına gidersin... Tek suçlu Nick...
Nyese okumanızı tavsiye ettiğim bir kitaptı....
Kahrolun be erkekler hıh -_-



Kitaba Puanım






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder