28 Kasım 2015 Cumartesi

the ORIGINALS ~Yükseliş - Julie Plec || Kitap Yorumu

Yazar : Julie Plec
Kitap Adı : the ORIGINALS ~Yükseliş
Orijinal Adı:The Rise
Yayınevi: GO! Kitap
Çeviren : Ebru Sürmeli
Sayfa Sayısı : 305
Baskı Yılı: 2015
Kitaba puanım: 3.5 - 4 
Aile Güçtür
Köken Vampir ailesi bin sene evvel birbirlerine bir söz verdi. Her zaman ve sonsuza dek bir arada kalacaklardı. Ama verilen sözleri tutmak ölümsüzken bile kolay değildi.
1722 yılında New Orleans'a ayak basan Köken Vampirler Klaus, Elijah ve Rebekah Mikaelson tehlikeli geçmişlerini arkalarında bıraktıklarını zannederler. Ne var ki bölgelerini kimseyle paylaşmak istemeyen cadılar ve kurt adamlar bu kanunsuz şehirde cirit atmaktadır. Üstelik çok yakında gerçekleşmesi planlanan bir evlilikle birlikte aralarındaki ittifak sonsuza dek mühürlenecektir. Ama düşmanları birbirine düştüğünde kendilerini çok daha güvende hisseden Köken Vampirlerin şehri bu iki klana teslim etmeye hiç niyetleri yoktur.
Özellikle de müstakbel gelin Vivianne'e gönlünü kaptıran Klaus'un. Elijah ailesi ile birlikte güvende olabilecekleri bir yuva aramakla, Rebekah da Fransız ordusunu kendi saflarına katmakla uğraşırken aşk sarhoşu Klaus hem kendisini hem de ailesini büyük bir tehlikeye atacak olayların içine sürüklenmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)




Kitabı okumadan önce her nedense diziden pek hoşlanmamıştım. Fragmanlar, bölüm kesitleri paylaşanlardan dolayı görüyordum. Sebebi yok, o ara tribe bağlamış izlememiştim diziyi. Ta ki kitabı okuyana kadar. Sonrası mı? Oturup iki sezonu üç günde bitirip ve üçüncü sezon için bölüm biriktirmeye hazır hale geldim. Ama şunu söylemem gerekir ki geçmişe dair pek şey yok dizide. 1700’lü yılların başını New Orleans’a girmelerinin peşine olan olaylar kitapta varken, dizi de, ilk geliş sonrası direkt olarak günümüze geçiyor. Kitap bir nevi arada olanlara ışık tutmuş. Yani dizi müdavimlerinin kökenlerin geçmişine dair meraklarını giderebileceği tek adres.

Gelelim kitap yorumuma!

‘Aile güçtür’

Bu tanımdı aslında beni kitaba bağlayan.

İstenilmeyen kişi olmak ya da bir yerde istenilmemek kötü bir histir kuşkusuz. Hele ki olduğunuz kimlikten dolayı bu ötekileştirilmek en zoru olandır.

Köken Vampirler New Orleans’a ayak bastıkları andan itibaren her şey değişir. Kurt adamlar ve cadılar tarafından kabul edilmez, hoş karşılanmazlar. Ki buna en büyük sebep Klaus’un ufak çaplı Kurt adam kıyımının etkisi vardır. Eh Klaus bu, ne yapsa yeridir hesabı :D
Klaus dizideki halinden baya farklıydı kitapta; ilk aşık oluşu ve o bocalamaları, aşkı için uğraştığını görmek beni etkiledi. Tabi Klaus’un üzülmesine dayanamadığımda doğrudur. Üzülüp ağlamasın o, gerçekten, içim burkuluyor o anlarda. Tek Klaus ta değil. Rebekah da kalbimdeki yeri sağlamlaştırıp ona hayran olmamı sağladı. Çok üzüldüğüm hatta boğazımın düğümlendiği yerler hep Rebekah sahneleriydi.
Julie Plec dizideki başarısını kitapta da kanıtlamış ama karakterlerinin neden acı çekmesini yazıyor anlamadım. Yani Klaus, Rebekah, Elijah bu, boru mu? :P
Aşık olduğu Vivian yarı kurt adam, yarı cadıdır. Vivian ailesinin isteği gözetiminde ve anlaşma gereği bir kurt adam ile evlendirilmesine kararlaştırılmış. Cadı ve Kurt adam ırkı arasındaki barışın temelini sağlamlaştırmalarını sağlayacaklardır bu evlilikle. Ama istenenler her daim olmazdır! 
Elijah New Orleans’ı kendilerine yuva yapma isteği güdüp ev arayışında olsun, ağabeyinin çomak sokmasıyla değişen dengeler için kendilerine müttefik arayışında olan Rebekah gönlünü kaptırsın, Klaus yine bildiğini okuyup gözünü kestirdiğine, gereken değeri vereceğine karar verip onun olanı almaya kalksın...
Mikaelson kardeşlerin hayatlarıni bir de sayfalardan takip etmek farklı bir duyguydu. -kitabı ikinci kez okudu!-

Kitapta her duyguyu hissettim. Kızgınlık, öfke, aşk, çaresizlik, kaybetme korkusu, yalnızlık hissi... Her satırı okumamış da yaşamış gibiyim. Çok beğendim ben kitabı ama daha uzun olsaymış, daha da okurdum hani :D Serinin devamını beklediğimi belirtirken fazladan ipucu vermemek için yorumuma noktayı koyuyorum.
Keyifle okuyun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder