Julie James - Şeytan Tüyü || Kitap Yorumu

Yazar: Julie James
Kitap Adı: Şeytan Tüyü
Özgün Adı: Something About You
Seri Sıralaması: FB\US Attorney #1
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Çeviren: Süreyya Çalıkoğlu
Sayfa Sayısı: 441
Baskı Yılı: 2015
Kitaba Puanım: 4,5 - 5





***
Kader iki azılı düşmanı birbirlerinin kollarına atarsa…
Savcı yardımcısı Cameron Lynde, Chicago'da gizli kaçamaklar yapan onlarca senatörün tuttuğu onlarca otel odasının arasından, vahşice bir sevişmenin tuhaf bir cinayetle sonuçlandığı 1308 numaralı odanın yanındakini seçer. Ve Illinois'deki, bu özel davada görevlendirilebilecek onlarca FBI ajanının arasından, Özel Ajan Jack Pallas görevlendirilir. Özel Ajan Jack Pallas yıllar önce, beceriksizliği yüzünden kariyerini mahvettiği gerekçesiyle, savcı yardımcısı Cameron Lynde'i ulusal televizyonda rezil eden Jack Pallas'ın ta kendisidir.
…elbette ortalık birbirine girer.
Cameron Lynde'le birlikte çalışmak mı? Şaka mı yapıyorlar? Jack bunun belki de, yıllar önce Cameron yüzünden Chicago'dan sürüldüğü ve nihayet bu yıl geri geldiği için, kötü bir hoş geldin şakası olduğunu umuyor. Fakat fena halde yanılıyor. 
"Julie James bir harika! Kendinizi sesli gülmekten alamayacak ve size ait bir FBI ajanınızın olmasını isteyeceksiniz!"
-New York Times'ın en çok satan yazarlarından Sandra Hill-
(Tanıtım Bülteni)



İnsanın ne zaman başına ne geleceği ya da hangi olayın ortasında kalacağı belli olmuyordu maalesef. Hayatın gerçekten garip bir espri anlayışı olduğu kesin!

Kahramanımızın başına gelenler de işte tam olarak bu bahsettiklerim ile alakalı.

Evinde ki tadilat işleri nedeni ile geceyi Peninsula otelinde geçirmek durumunda kalan bölge federal savcı yardımcısı Cameron Lynde yan odadaki ateşli çiftin bol gürültülü sevişmelerine kulak misafiri olurken gecenin ilerleyen saatlerinde bir cinayetin tek tanığı olabileceğini hiç düşünmemişti. Başına gelenler gerçek anlamda ya kahramanımızın şanssızlığı ya da kozmik şakadan ibaretti.

Hemen yan odadaki çiftin çıkardığı gürültü ile gece boyu doğru dürüst uyuyamazken kendini tam bir kaosun ortasında buluyor. Yan odadakilerin çıkardığı gürültü tam bitti derken yeniden başlamasının ardından otel yönetimini arayarak şikayette bulunur. Merakına yenilip kapı deliğinden baktığında gördüğü adamın katil olabileceği ise hiç aklına gelmemiştir.

Bir kaçamak ya da kafa dinlemek için geldiği otelde cinayet tanığı olmak hiç hoş değildir; ustalık hem gergin hem de yorgundur da. Asıl sürpriz ise olayı takip eden federal ajan Jack Pallas'tır.

Cameron ile Jack'in hiç hoş bitmeyen geçmişini okuyoruz sonralarda.  Üç yıl öncesinde kalan yarım bir hesaplaşmaları vardır. Jack gizli ajan olarak görev aldığı olay bitiminde suçluların yakalanıp adalete teslim edilmesini beklerken, dava süresince birlikte çalışan Cameron ve Jack sonucu istediği gibi bitmez ve de kendilerini hiç hoş olmayan bir durumda bulunurlar. Sinirleri tavan yapan Jack'in kameraların önünde Cameron'a sarf ettiği hakaretler yüzünden başı biraz ağırır. Ve kendisini Nebaska'ya sürülürken bulur. Üç yıl sonrasında Jack'in geri dönmesinde aldığı ilk görevinde yeniden karşılaşır. Davada önemli tanık olan Cameron'nu bu kez koruması gerekir.


Ve kitapta en bir çok sevdiğim iki ya n karakter! Ajan Pallas'ımızın ortağı Wilkins ve Cameron'un yakın arkadaşlarından Collin. İkisine de bayıldım. Tüm bu hengâme de Cameron Amy'nin düğününe gitmesi gerekmektedir; çünkü baş nedimedir! Ve kimin ile gideceği ise bellidir.

Konunun güzelliği yanında katilin kim olduğunu erken öğrenmeyi pek sevemedim. Biraz ipuçları ile biz okurlar bulsaydı çok daha bir severdim. Böyleyken de elbette ki güzel fakat ne bileyim azıcık daha heyecanla, soluğumu tutarak okuyayım isterdim. Üslup, anlatım, her şey yazarı sevmeme yetti de arttı. Ayrıca kapağın orijinal olması ve cildin pembe rengine aşık oldum. En bir sevdiğim kısım da buydu. Aşk, polisiye ve maceraya beni doyuran bir kitap oldu.
Neşeli, kafanızı dağıtan bir roman olarak size gözü kapalı tavsiye edebilirim.
Serinin devamını büyük bir heves ve heyecanla bekleyeceğim.

FB\US Attorney Seri Sıralaması;
1) Something About You / Şeytan Tüyü
2) A Lot Like You
3) About That Night
4) Love Irresistibly
5) It Happened One Wedding


2 yorum:

  1. Sanırım bu kitaptan tek hoşlanmayan benim. Ben de o kapaktan ciddi anlamda nefret ettim. Kitap, polisye-romantik değil de Harlequin-High Life serisine aitmiş gibi duruyor. Hikayede tek sevilesi karakter Collin'di benim gözümde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, benim hoşuma gitti. Devamını merak ettim açıkçası. Bakalım neler olur devamında. Bu kitapta biraz Linda Howard tarzı vardı, belki de o yüzden sevmişimdir.

      Sil