24 Ekim 2016 Pazartesi

Lanetli - Jennifer L. Armentrout || Kitap Yorumu

Yazar Adı: Jennifer L. Armentrout 
Kitap Adı: Lanetli
Özgün Adı: Wicked
Seri Sıralaması: A Wicked Saga #1
Yayınevi: Dex Plus
Çeviren: Aslı Dağlı
Sayfa Sayısı: 208
Baskı Yılı: 2015
Kitaba Puanım: 3,5-4/5
Asıl lanet korkmamaktır. 

Dünyada sadece insanlar yok. En azından, Ivy'nin yaşadığı New Orleans'ta durum böyle. Faeler, insanları onlardan koruyan Düzen'le sürekli savaş halinde. New Orleans'ın çılgın gece hayatını yaşayanlar ise bu savaştan habersiz.Ivy öz anne-babasını hatırlamıyor, üvey anne-babasıyla erkek arkadaşını korkunç bir olayda kaybetti. Artık tek varlığı, Düzen'le birlikte Faelere karşı yürüttüğü amansız savaşı. Ivy çok yakında bazı sürprizlerle karşılaşacak. Ve bu sürprizden hiç de hoşlanmayacak.

Jennifer L. Armentrout, Lanetli ile yepyeni bir maceranın kapısını aralıyor. Şimdi koltuğunuza kurulun ve her sayfasında sizi alıp götürecek Lanetli efsanesini okumaya hazır olun!
(Tanıtım Bülteninden)

Lanetli kitabını ablam, İnci ile okuyacaktık ama ben kitaba odaklanmakta sıkıntı yaşayınca bu zamana kadar anca bitirebildim.

Jennifer L. Armentrout hayran kitlesi büyük bir yazar. Yerli yabancı okurlar tarafından çok seviliyor. Okuduğum kitaplara bakarsam ben bu kategori dışında kalmaya özen gösteren bir okur olurum anca. Tamam hatun fantastikte başarılı fakat alışıla gelmiş şekilde konu ilerliyor. Özetle klişeye kaçıyor. Anlatım bakımından doyurucu şekilde kendine bağlasa da her yeni kitapta bence kendini tekrar ediyor. Karanlık Elementler Serisi ile kalbimi çalmışken bu kitapla maalesef pek beğenimi kazanamadı. Ama serinin devam kitapları çıkarsa alıp okurum. Çünkü son sayfada çevirip bitirdiğinizde kitabı “eee şimdi ne olacak?” dedirtebiliyor.
Her fantastik kitapta rast gelen durum,  Ivy için de geçerli. Ivy küçük yaştan beri büyük kayıplar yaşamış. Ailesini, evlatlık verildiği ailesini, erkek arkadaşını en büyük düşmanı, Fae'ler katletmiş. Ivy'yse kayıplarının intikamını almak adi adına Fae avcılığına soyunmuş. Tabi bu avcıların bir ismi de var, Düzen üyesi. Normal ilerleyen hayatı şehirde normal olmayan olayların ortaya çıkmasıyla karışır. New Orleans'ta geçiyor hikâye ve bu şehirde normal olmayan bir şeyin olması Düzen Üyelerince ciddi bir mesele.
   
Her ne kadar elimde sürünse de akıcı bir anlatıma sahipti. Okuyanı sıkmıyor, hikâyede olaylar peşi sıra ilerlerken kendinizi kaptırıyorsunuz. Karakterleri sevip sevmediğim kısmında kararsızım, Ivy de bir şeyler vardı, tam ısınamadım. Bir de Ren var, ona da çok ısınamadım ben. Sanırım sorun bende, elimde cok gezdiği için bir kopukluk oldu, tekrar okuduğum zaman seveceğimi düşünüyorum.

Tamam. İçine çeken bir kurgusu vardı ama ben adapte olmakta zorluk yaşadım. Yazarı sevenlere buradan kocaman sevgiler :-)
Şans verip okumanızı öneririm. Şimdiden keyifli okumalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder