Sarah Dessen - Yol Arkadaşım || Kitap Yorumu

Yazar: Sarah Dessen
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa:405
Yıl: 2014

Auden çok uzun zamandır geceleri hiç uyumuyordu. Ailesi boşandığından ya da en azından kavga etmeye başladıklarından beri bu haldeydi. Üniversiteye başlamadan önceki son yazını babası ve onun yeni ailesiyle muhteşem bir sahil kasabasında geçirme şansına sahip olduğundaysa bütün hayatı değişecekti. Doğduğu günden beri annesinin kusursuz kızı olmak için o kadar çok çabalamıştı ki herkesin yaptığı pek çok sıradan şeyi kaçırdığını yeni yeni fark ediyordu. Bir kıyafet dükkânında işe başladığındaysa kızlar dünyasını, arkadaşlıklarını ve heyecanlarını öğrenecekti. Gizemli ve yakışıklı Eli ile tanıştığında geceleri herkes uyurken kasabayı beraberce keşfetmeye başladılar. Auden yıllardır görmezden geldiği özgür gençlik yaşamını deneyimlerken, Eli de en yakın arkadaşının ölümünden duyduğu suçluluk duygusunu aşmaya çalışacak ama aralarındaki çekim bu yazı ikisi için de unutulmaz kılacaktı. (Tanıtım Bülteninden)




Kitaplığımın onda sekizini kaplayan Epsilon Yayınları’ından çıkan çoğu yazara ayrı sempatım vardır. Sarah Dessen de o sevdiğim yazarların arasına girip girmemesine tam karar veremedim.Kitapta orjinal kapak kullanmaları hoşuma gitse de bir şey vardı ki rahatsız oldum. Konu itibariyle güzeldi de karakterlerde sıkıntı vardı. Hani bazen sevdiğiniz yemeği yerken bile bir tuhaf tat sezer ya insan, öyle oldu bu kitapta.
Akıcıydı anlatım, sürükleyip iki günde bitti. -Her ne kadar yorumu geç yazsam da öyleydi!-Auden idi sanırım büyük sorun ya da donuk duruşuyla ruhsuz ifadesi, çözemedim. Ama finalde kitap bitti ve ben sıkılmadım.
Kızımızın anne - babası ayrılar ve işkolik insanlarlar. Ağabeyi uçarı bir tip, ülke ülke geziyor, hayatını yaşayan tek o var. Babası evlenmiş tekrar, bir de bebeği olmuş. Iıı... Auden de onları ziyarete gidiyor. Asıl hikaye de burada başlıyor.
Annesinin kusursuz kızı olmak için çırpınan Auden, yakışıklı ve oldukça gizemli Eli ile tanışınca hayatı baştan sona değişiyor.
Sırlar, olaylar ve aşk.
Kitap güzeldi, en güzel yeri de bisikletlerdi ^_^
Ama ben Auden’e sinir oldum. Aslında anne ve babasına gıcık kaptım. Kitapta en sevdiğim karakterler Eli, kızımızın üvey annesi Heidi ve küçük kardeş Thisbe... Bu üçüsü için kitap okunur.














0 comments:

Yorum Gönder