Geveze Kalemler #2 Her İşte Bir Hayır Var - Matthew Quick || Altı Çizilmesi Gereken Satırlar & Kitap Yorum

Yazar: Matthew Quick
Kitap Adı: Her İşte Bir Hayır Var
Özgün Adı: The Good Luck of Right Now
Yayınevi: Feniks Kitap
Çeviren: Uğur Mehter
Sayfa Sayısı: 319
Baskı Yılı: 2015
Kitaba Puanım: 3 - 3,5

***
Sevgili Richard Gere,
Annemin çekmecesinde ''şahsi'' iç çamaşırları ile ikinci el giysiler satan yerel bir mağazaya bağışlayabileceğim ''az kullanılmış'' iç çamaşırları ayarlıyordum ki yazdığınız mektubu buldum.
Hatırlayacağınız üzere mektubunuz, 2008 yılında düzenlenen Pekin Olimpiyatları'yla ilgiliydi. Çin hükümetinin Tibet' e uyguladığı zulmü ve insan haklarını protesto ediyor, herkesi boykota davet ediyordunuz. ...
... Ben bir kuş değilim.
Ben kuş değilim. 
Ben kuş değilim.
Ben.
Kuş.
Değilim.

Hayranın,
Bartholomew Neil

***
Nerede olabileceğini, cennetin nasıl bir yer olabileceğini hayal ettim.
Onu özlüyorum.
Onu cidden özlüyorum.


***
Her işte bir hayır var, öyle değil mi?
Yaşanan kötü şeyler iyilikle sonuçlanacak!
Madalyonun öteki yüzünü düşün.
Evren sana bir işaret gönderiyor.
...



Kitabın büyük çoğunluğu Bartholomew'in Richard Gere'a yazdığı mektuplardan oluşuyor.

Richard Gere'nin sıkı hayranı olan annesi Bartholomew'a yaşamının sonuna kadar Richard diye sesleniyor. Evdeki yardımcılar da bu zararsız oyuna ortak oluyorlar. Annesi üzülmesin diye oyuna ortak olup Richard rolünü üstlenen Bartholomew Neil'in hayatı annesi ölümüyle tepetaklak olur. Kendini hasta annesinin bakımına adamışken, annesinin ölümüyle zor zamanlar geçiriyor ve de büyük bir boşluğa düşüyor.

Aile dostu Peder Mcnemee, Max ve Elizabeth ilee çıkacağı yolculuk ona yeni bir hayatı mujdelerken, annesinin ''Her İşte Bir Hayır Var'' söylemini doğru olduğu çıkarımına tanık olacağı olaylar gelir başına.


Üstelik Bartholomew'in yaşadıklarını okurken kendi kendinizi sorguluyorsunuz, bizim de başımıza gelse biz ne tepki verir nasıl yaşarız dedirtiyor kitap.
Kitap beni çoğu yerde şaşırtsa da tahmin edilebilir bir olay örgüsü ile ilerlediğini ifade edebilirim. En rahatsız olduğum şey ise çiğ küfürlerin olması. Yanı daha yumuşatılabilirdi düşüncesindeyim.

Karakterlerin her birini sevdim. Yazarın anlatımı da iyiydi. Kapaktaki 'cips' sandığımız nesnelerin aslında deniz kabuğu olduğunu öğrenince baya bir şaşırdım. Kapak orijinalinden daha iyiydi, yanı bizim kapak daha güzeldi. Beğenimi kazandı. Yazarın diğer kitabını da merak ediyorum fakat ne zamana okurum emin değilim. Kısa zamanda okumak planlarım dahilinde olduğu kesin.
Dikkatini çeken herkesin okumasını öneririm, en azından bir şans verin ;)



0 comments:

Yorum Gönder