Kan Kırmızı - Aslı Karabulut || Kitap Yorumu

Yazar: Aslı Karabulut
Kitap Adı: Kan Kırmızı 
Seri Sıralaması: -
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 574
Kitaba Puanım: 4/5
Satın Almak İçin: D&R | OKUOKU



Planlı Bir Sürpriz, Beklenmedik Bir Misafirle Yön Değiştirecek; Birbirine Yabancı İki Ten, Tek Bir Öpücükle Birleştiğinde, Ateşe Tutulmak Kaçınılmaz Olacaktı...

Emir, başarılı, karizmatik ve alaycı gülüşüyle kadınların kalbini titreten bir erkekti… Arkadaşlarının eğlence adı altında hazırladıkları geceye hapsolurken, hayatının merkezini derinden sarsacak kadınla tanışacağını bilemezdi. Bakışları, karşısındakini bile eriten çikolata gözlere takıldığında, onun için asıl hayat, işte tam o anda başlamıştı…

Balım, sıcak çikolata bakışları ve insanın içini ısıtan gülüşüyle birçok erkeğin dönüp baktığı bir genç kızdı… Son anda katılmaya karar verdiği doğum günü partisine doğru adımlarını attığında, başına geleceklerden habersizdi. Tenine dokunan ve onu alev alev yakan hisse tutsak olmuş, kapılıp gittiği derin okyanus mavisi gözlerde boğulmaktan başka yapacak bir şeyi kalmamıştı… 

Aklı ve kalbi darmadağın olan Emir, neler olduğunu anlamaya çalışırken hoyrat davranışlarıyla Balım'ı incitecek, o kaçtıkça, kendisi de onun peşinden gitmekten çekinmeyecekti...

Uzak noktalardaki iki insanı bir araya getiren kan kırmızı aşkta, çektikleri acılar, karşılaştıkları engeller ve aldıkları yıkıcı darbeler, ikisini birbirinden ayırmaya yetecek miydi? Emir, kendisine yasak olan bu aşkı korumayı başarabilecek miydi?
(Tanıtım Bülteninden)


Aslı Karabulut ikinci kitabıyla beni kendine bağlayan bir yazar. Anlatımını beğendiğimi önceki kitabında dile getirmiştim. Kendine has uslubu ve anlatımıyla beğenimi topladığını da söyleyeyim.

Ateş ve Buz kitabından sonra, beklenti içerisine girdim. Çok fazla çift olduğunda konu fazlalığından adapte olmak zorlanmıştım. Ama yine de çiftleri sevmiştim (en çok Akın&Miray)
Kan Kırmızı kitabındaysa iki çiftimiz vardı. Ben yine her zamanki gibi ana karakter yerine yan karaktere aşık oldum. Erdem, Emir’e oranla daha kendini bilen bir karakterdi. Emir’in yalpalayan duruşunun aksine Erdem daha dik duruyordu. Karakterlerin durumlar karşısında olan gelgitleri kararındaydı. Bu kitapta da bir şeylerin eksik hissi oldu, ama yine de genel anlamda kitabı sevdim.

Balım Amerika’da eğitim görüyor. Yaz tatilinde evine dönüşü sonrasında, daha ilk andan olaylar başlıyor. Doğum günü kutlamak için gittiği otelde hiç tahmin edemeyeceği bir durumun ortasında kalır. Ufak bir yanlış anlaşılma sonucu Emir hayatına dahil olur. Birbirlerini gördükleri ilk anda hissettikleriyle her ikisi de sarsılır. Hayat tesadüflerini öne sürerken sürekli bir arada olurlar. Hem iş ortaklığı hem de Erdem’in yakın arkadaşı olması Balım’ı şaşırtır. Emir, aklına kazınan peri kızını hiç ummadığı bir  zamanda karşında bulmayı beklemiyordur. Lizzie, yaz tatili için Balım'ın yanına Türkiye’ye gelir. Yakın arkadaşının ağabeyi Erdem (ki bu adamı beğenmeyen çarpılır!) ile birbirlerine karşı ilk anda güçlü hisler beslerler. Yazarın ‘ilk aşk’ inancını güçlendiren bu kitapla çiftlerimizin yaşadıklarını sabırsızlıkla okuyorsunuz.
Kitapta dikkatimi çeken yerlerden biri geçişlerin hızlı olmasıydı fakat bunun sebebi kitap düzenlemesi yapılırken eklenen ya da çıkarılan sahnelerden olduğunu tahmin ediyorum. Çiftlerimizin faaliyetlerinin eksik olmaması, tutkulu olmaları ‘bitirin şu işi, tamamlayın yahu’ dedirtti bana. Karakterlerin çelişki içine düşüşleri, ikilem arasında kalmaları, o gerginlik, tedirginlik oldukça gerçekçiydi. Karşı tarafa net şekilde aktarıyordu. Güldüğüm, gerildiğim yerler çoktu ama en çok bana dokunan yer ağabey kardeş karşılaşması oldu. Belki bu ipucu olacak ama söylemesem olmaz. Erdem, bizimkileri öğrendiğinde arıza çıkardı. Balım ona “Aynı anneden olmadığımız için artık beni sevmiyor musun?” dediğinde gözlerim doldu. Bu kısım bana çok dokundu.

Uzun lafın kısası, gerek kurgusu gerek karakterleriyle beğendiğim bir kitap oldu.

Emir’in gelgitleri, Balım’ın dengesizlikleri, Lizzie’nin utangaç oluşu, Erdem’in (fangirl olan ben buraya kocaman bir kalp bıraktım) kendinden emin duruşu kitaptaki sarsılmaz gerçeklerdi. Ben biraz daha Erdem ve Lizzie okumak isterdim ama bu hali de güzeldi -kıskandı! xd-

Aşkın, şehvetle yoğrulduğu, aşılması imkansız görülen sorunların aslında hiç öyle olmadığını anlatan bu kitabı tavsiye ediyorum elbette. Aslı Karabulut’un kalemini, anlatımını seveceğinize inancım tam.
Şimdiden keyifli okumalar.

1 comments:

  1. kitapta kuzey-masal aslı-ateş çiftleri geçiyo kuzey-masal hangi kitabın baş karakterleri onu biliyorumda aslı-ateş hangi kitapta biliyo musun

    YanıtlaSil