Geveze Kalemler #23 Burcu Büyükyıldız - Cezayir Menekşesi | Röportaj

 Geveze Kalemler olarak yine dopdolu bir tür gerçekleştiriyoruz ve yine bizi kendine bağlayan bir kitabı okuduk. Şimdiyse yazarını tanıma vakti.

Her insanın kalbini çarptıran biri olduğu gibi, o birinin de hissettirdiği güçlü duygu aşk var. Ve yazar Burcu Büyükyıldız aşkı renklerle harmanlayarak okurlarına anlatıyor. Her kitabında farklı renge bürünen aşkın tutkulu halini okuyor, karakterlerin yaşadıklarına şahitlik ediyoruz.
Burcu Büyükyıldız benim çok eskiden beri takip ettiğim bir yazardır. Öncesine bakıp ne kadar yol kat etmiş olduğunu söylemem gerekir.
Aşk, renklerle anlatılırdı zaten ve serimizin adı da AŞKIN RENKLERİ.
Çilek Mevsimi ile pembelere bürünüp, Bir Günah Gibi ile Yeşildere sarılıp, Cezayir Menekşesi ile de morlara dolandık.
Ve iyi de oldu.

❤ Sevgili Burcu Büyükyıldız, bize biraz kendinden söz eder misin? Hayatında nelerin olmasını istemiş ve hala da istiyor, sende iz bırakan iyikilerin nelerdir?

1987, İstanbul doğumluyum. 2012 yılından beri sosyal medyada aktif olarak yazdıklarımı paylaşıyorum. Çok ulaşılması imkânsız hayaller kuran biri değilim. Yetinmeyi bilirim. O nedenle de hayat bana güzel davranıyor diyebilirim. :)

❤ Esasında bakılınca kitap serüveni, uzun bir yolculuk. Peki, bu yolculukta ne zaman ben artık oldum, yazarım diyebilirsin? Ya da kendini ‘yazar’ olarak tanımlıyor musun?

Sanırım hiçbir zaman diyemem. :) Çünkü ben yazdıklarımla ilgili egoist olmayı başaramıyorum. :) En iyisiyim demedim hiçbir zaman. Ama ciddi bir emek veriyorum.

❤ Kitaplarını ne kadar sürede yazıyorsun? Yani bir romanın ortaya çıkması ne kadar sürüyor?

Değişiyor aslında. Aşk Her Şeyi  Affeder mi'yi 2012'de yazmıştım. Sonrasında birkaç revizeye uğradı ve 2015'te kitap oldu. Çilek Mevsimi'ni 2013'te yazmaya başlamıştım. 2014'te kitap oldu. Bir Günah Gibi 2013'te yazılmaya başlandı 2015'te kitap oldu. Cezayir Menekşesi 2014'te yazılmaya başlandı 2017'de kitap oldu. :) Epey uzun ve meşakkatli bir süreç. Ama tabii sosyal medyada yayınlamadığım kitapları daha hızlı yazıyorum. Örneğin Çifte Bela... Epey hızlı gidiyor. :)

❤ Her kitabın çok uç noktalarda geziniyor bakılınca. Aşk Her Şeyi Affeder Mi? kitabında iki hasarlı karakteri yazmıştın. Bir Günah Gibi kitabında istediğini bilen, olaya odaklı bir adam ve evli bir kadının arasında gelişen aşkı yazmıştın. Çilek Mevsimi ise iki farklı karakterin yine bir arada olmaları ile başlamıştı her şey. Ve Cezayir Menekşesi, Kuzey de Selin de başlı başına çok güçlü iki karakter ve ikisinin de ne istediği ortada. Karakter oluşturmak ve kurguyu yazarken zorlandığını hiç hissettin mi? En önemlisi de bir karakteri oluşturmak için çok insan tanımak mı gerekiyor?

Beni en zorlayan karakterim Kuzey oldu şimdiye kadar. En kolay yazdığım ise Demir. :) Bu tamamen kurguya göre değişiyor. Çok insan tanımak gerekir mi bilemiyorum. Çünkü yazdığım karakterler kurgudan ibaret. :D


❤ Yazdığın kitaplara konuları seçerken nelere dikkat ediyorsun? Ve en merak ettiğim soru, kitap karakterlerin gibi hayatında tanıdığın insanlar var mı? Misal bir Yağız, bir Demir, bir Sarp ve liste uzar gider 🙂

Maalesef hepsi kurgu. :D Konuları seçerken şunlara dikkat ediyorum diyemem. Bir anda beliriyor. :)

❤ Peki, nasıl başladın yazmaya, bu maceraya başlarken örnek aldığın bir isim var mıydı?

Hayallerimi kağıda dökmek istediğim bir anda başladım. Ama şu kişiden örnek aldım ya da alıyorum diyemem. :) Öyle biri olmadı.

❤ Bir romanın başarılı olabilmesi için sence olmazsa olmaz koşul nedir?

Çarpıcı bir kurgu, etkileyici bir dil, duruşu belli olan karakterler ve bağlayıcı bir olay örgüsü...

❤ Kitabı yazarken, kafanda önceden belirlemiş olduğun bir kurgu var mıydı, yoksa yazdıkça mı gelişti her şey?

Yazmaya başladığımda kafamda her zaman tüm kurgu net olur. Önceden hazırladığım taslağa göre hareket ederim. Doğaçlama yazdığım hiç olmadı.


❤ Zorlandığın, takıldığın anlarda, yazmayı bırakır mısın, yoksa kendinizi zorlar, yazmak için direnir misin?

Bıraktığım da olur, sürekli en iyisi olana kadar yazıp sildiğim de... :D Değişiyor.

❤ Aslında merak konusu olan başka bir sorum daha var. Ve eminim ki okurların tarafından da son derece merak unsurudur. Bu güzel seven adamlar nasıl çıktı ortaya? Bu güzel seven kadınları bulma hikayelerini yazarken ne oldu da, ben yazmalım bunu dedin?

Hiç anımsayamıyorum. Ama sanırım kadınları aşağılayan adamlardan gına geldiği bir anda çıktı. :D

❤ Kitaplarındaki aşk güçlü karakterlerin arasındaki tutku o kadar derin ki okuyan kişi bunu hissedebiliyor. O tutku dolu anların anlatıldığı sahnelerle alakalı olumsuz herhangi bir geri dönüş aldın mı? (Bence çok gereksiz olur, aşk varsa tutku da vardır.)

Evet, yazdığım cinsellikle ilgili belli aralıklarla olumsuz yorum alırım. :D Çünkü Türk yazarların tutkuyu yazıyor olması bazı kişilerce hoş karşılanmıyor. :D Ama ben çok umursamıyorum açıkçası. :) Ne okumak istiyorsam bir okur olarak, o şekilde yazıyorum. Önce benim hoşuma gidiyor yani. :D Her kitaba olduğu gibi eleştiriler gelir. Yapıcı olanların dışındakileri görmezden gelmeyi tercih ediyorum.


❤ Bu soru biraz hileli bana göre, azıcık sıkıştırmak istedim yazarımızı. Karakterlerin her biri ben de farklı etkilere sahip ve dereceli olsa da her birini çok seviyorum. En sevdiğim Yağız ve Kuzey olurken en merak ettiğim de Arhavili ve Barut! Peki senin yazdığın kitaplarında en içine sineni, en merak uyandırıcı bulduğun kitap hangisi?

Cezayir Menekşesi... Çünkü hepsinden çok çok farklı oldu. 


❤ Cezayir Menekşesi soluk soluğa bırakan ters köşe yapan ve finalinde son derece mutlu eden bir kitap. Baştan sona bir okur olarak tamam olmuş bu diyeceğim bir kitap. Gelen tepkilerin çoğu da olumlu yönde. Beklediğin tepki bu muydu yoksa bir tık daha fazlası olsa olur muydu?

Ben aksine korkuyla yaklaştım o kadar güzel seven adamdan sonra Kuzey nasıl karşılanır diye. Ama çok sevildi. Mutluyum o yüzden.


❤ Serinin devamı Çifte Bela, yazımının başlanmış olduğunu umarak ne zaman çıkacağını sorsam çok mu erken davranmış olurum?

Yazmaya başladım. Bu yıl içerisinde sonbahar gibi çıkmasını istiyorum. Ama tabii yayın evinin programına bağlı.


❤ Konuyu bir şekilde Aşkın Renkleri serisinden alıp merakla beklediğim bir sonraki seriye getirmek istiyorum. Kor serisi. Yakıp kasıp kavuracak bir seri olduğu gelen alıntılardan belli. Peki bizleri ne bekliyor?

Şimdiye kadar yazdıklarımdan daha aksiyonlu ve karanlık bir şeyler olmasını planlıyorum. Umarım beklentileri karşılar.

❤ Şimdiye kadar yazdığın bütün kitaplarda (Sonsuza Kadar serisi, Aşkın Renkleri serisi, Kor Serisi) kendine yakın bulduğun ya da çok benzettiğin karakterin oldu mu?

Bana en yakın olan karakter Cezayir Menekşesi'ndeki Emoş... :D 

❤ Kitaplarının senaryolaştırılması için teklif geldi, yazdıklarından en az birinin filme çekileceği ya da dizisinin yapılacağı söylense ne hissederdin ve kararın ne olurdu?

Çok sevinirdim elbette. Kısmet diyelim. :D

❤ Son olarak eklemek istediğin, okurlarına söyleyeceğin bir şey var mı?

Hepsini çok seviyorum. İyi ki benimle olmaya devam ediyorlar. <3

❤ Vee her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bu güzel sohbetin de sonuna geldik. Bana vakit ayırıp sorularımı cevapladığın için çok teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim canım. <3 Tur baştan sona çok keyifliydi. <3


0 comments:

Yorum Gönder