Sana Vuruldum - Nicole Williams | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Sana Vuruldum
Seri Sıralaması: Crash #1
Yazar: Nicole Williams
Yayınevi: Aspendos Yayınevi
Baskı Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 336
Kitaba Puanım: 3/5
New York Times çok satanlarındaki "Sana Vuruldum" üçlemesinin bu ilk kitabında, dünya bu neslin Romeo ve Juliet'iyle tanışıyor: Jude Ryder ve Lucy Larson. Southpointe Lisesi Lucy'nin son yılında olmak istediği son yerdi. Ta ki adı, baş belasıyla eşanlamlı hâle gelmiş olan Jude Ryder'la tanışana kadar. Sabıka kaydı bir tezden uzun olan Jude, sakinlerinin dengesiz olduğunun bilindiği yerel yetimhanede kalıyordu ve Lucy'nin sormaya çekinmesine yetecek kadar fazla kadın onun adıyla inlemiş, adını bağırmış ya da lanetlemişti. Lucy ara sıra tuhaf olsa da genelde normal bir şekilde yetiştirilmişti. Gözünü Julliard'a dikmiş bir şekilde bale ayakkabıları ve elbisesini giymek için yaşıyor ve beladan uzak durmak için elinden geleni yapıyordu. Bugüne dek.Geçmişini geleceğinden ayrı tutmak istiyorsa Jude, Lucy'nin uzak durması gereken her şeydi. Ama uzak durmak yapamadığı tek şeydi. Lucy Larson ve Jude Ryder için, aşk, onları parça parça edecek şey olmak üzereydi.
(Tanıtım Bülteninden)

Başlarken çok fazla bir beklenti içerisinde değildim. Çünkü bilmediğim bir yazarın kitabını okurken beklentimi karşılamıyor ve ben hüsrana uğramış hissediyorum. Sana Vuruldum kitabına başlarken de bir beklenti içerisinde değildim. Hani iyi bir şeyler olsa sevsem dedim ama yetersiz gelmesini yine de beklemiyordum. Çeviri ve düzelti sorununun çok olduğu bir kitap. Okumayı güçleştirmiyor fakat bir yere iki kere okuyup anlamanızı bekletilir. Yazım yanlışları çoktu kitapta.

Yine de bir gün kadar kısa bir sürede okunup bitirilecek bir kitap olduğunu da söyleyebilirim. Klişe demeyi pek sevmiyorum doğru bir söyleniş olarak alışılagelmiş demeyi daha uygun buluyorum. Kitabın konusu bildik bir konu hani. Tipik kötü çocuk - masum kız hikayesi. Adamın geçmişinde sorunlar vardır kızında öyle ortak bir paydada buluşurken geçmişleri bir şekilde birbiriyle bağlantılıdır vs vs... Bu türde kitapları okumayı aslında seviyorum ben, hikayede karakterleri sevince ve anlatımı iyiyse kapılıp giriyorum. Bu kitapta bir şeylerin tam olarak yeteri kadar iyi olmadığını hissettim. Daha önce kitapla alakalı yorumlar okumadım çünkü genel bir izlenim olarak sevenden çok sevmeyen vardı ama ben seven taraf olmayı planlıyordum.

Jude karakterini sevdim ama Lucy karakteri sanki olmamıştı. Tam olarak hissedemedim ben o karakteri ama Jude baya hissedilirdi. Kitap boyunca bir tek Jude'yi gördü gözlerim.

Her iki karakterimiz de yaralı ve hayata bir şekilde kaldıkları yerden devam ediyorlar. Jude'nin annesi onu terk ediyor, babası terk edilmişliğin getirisi buhranla uyuşturucu kullanıyor ve işinden oluyor, bunun üzerine intikam hırsıyla hareket ediyor. Yaptığı yanlışın bedeli müebbet oluyor. Jude de yetiştirilme yurduna gönderiliyor. Orada yaşadıkları başına gelenler, bedeninde taşıdığı yanık izleri.... Öyle içime işledi ki bir an kitabın içine girip teselli etmek istedim. Lucy ise dış dünyaya karşı umursamaz davranıyor ama öyle değil. Anı yaşamaya odaklı olsa da aklının bir ucu geçmişte. Beş yıl önce hayatını sarsan bir olay oluyor; abisini kaybediyor. Bu olayla her şey değişiyor.  İşinden başka bir şeyi düşünmeyen bir anne, oğlunu kaybı ve iflasın bitirmişliği ile eve kapanan bir baba ile yaşamak zorunda. Sıcak bir yaz gününde plajda karşılaştığı gi gözlü adam aklını alıyor. Jude ile hayatında başka bir sayfa açılıyor.

Sonlara doğru gelişen olaylarla itiraf etmeliyim ki kitap hareket kazandı ve yazar benden bir puan daha kaptı. Serinin devamını merak ediyorum ama devamında da ilki gibi olursa düşüncesi beynimi an itibariyle kemirmeye başladı. Bir de söylemeden geçemeyeceğim. Bazen bazı kitapları kapakları arka kapak yazıları ve içinde gelişen hikaye ile bağımsız oluyor. Neyse ki bu kitapta kapak konuyla uyuşuyor. İlk bölümdeki bir sahneye benzettim ben, her neyse. Arka kapak yazısı sizleri aldatmasın bence çünkü alakasız. Lucy, Jade’den köşe bucak kaçmıyor, tam tersi fırsat bulunca yanında yöresinde dolaşıyor ve jade de her ne kadar benden uzak dur tribünde olsa da kızımızdan uzak duramayan kim? Aaa Jade imiş..

Kitabı önerileri önermeme konusunda da kararsızım. Siz de benim gibi beklentisiz bir şekilde başlamak isterseniz alıp okuyun.
Bir şansı hak edebilir sanki.

0 comments:

Yorum Gönder