Bana Seni Seviyorum Deme Hissettir - Miraç Çağrı Aktaş | Kitap Yorumu






Yazar: Miraç Çağrı Aktaş
Yayınevi: Olimpos Yayınları
Sayfa:208
Yıl: 2015








Sevmekten daha önemli şeyler vardır. Hissettirmek gibi koklayarak öpmek gibi. Bazen sevilmekten çok varlığını hissetmek istersiniz. Varlığını hissedemediğiniz birini sevemezsiniz. Kadınlar sevildiğini duymaktan çok hissetmek ister. Sevdiği adamın sevgisini hisseden kadından daha güzeli yoktur.

Sevdiği kadına sevgisini hissettiren erkeğin aşkına doyum olmaz. Ben bu kitapta kendimi sana hissettirmeye geldim. Ben sevdikçe hissettirdim, sen hissettikçe gittin. Oysa sen benim kalbimin kafası güzel haliydin. Ve o gün öyle bir gittin ki, ben o günden sonra kendimi hissetmedim. Ve o kalple seni sevdim...

(Tanıtım Bülteninden)







İnsanın duygularını aktarması zordur kuşkusuz. Tabi insandan insana farkı vardır, duygu aktarımının. Okuduğum deneme türündeki kitaptı ve yazarın kalemini daha önce okumamıştım. Sevdiğim tarzda bir kitap mı? Aslında değil fakat okuyup bitirince zevk almadım değil. Hayatta, her dakika aklımıza gelip dile gelmeyen cümleler var bu kitapta. Bizler söylemeye yüksündüğümüz cümleleri, yazar oturup yazmış.


“Sana bir kez olsun o kadar çok sarılmak isterdim ki.
Bir kere, yalnızca bir kere.
Kokun nasıl acaba?
Nasıl sarıp sarılıyorsun?
Görmediği, hissetmediği birini nasıl sever insan?
Nasıl bağlanır?”



Sevgi gerçekten önemli bir kavram. Ama en önemlisi de sevgiyi hissettirmektir. Zaten yazarında dediği gibi; “Varlığını hissedemediğiniz birini sevemezsiniz.”

Doğru, sevmek için de hissetmek gerekir.Sanki bu kitap, günlük ve yazmak istediklerimizin tamamı. Elbette kurgu kitaplar daha heyecanlı ve soluk soluğa biter ve elbette içinde var olan aşk ile finalde adamla kadın mutlu sona ulaşır; buna alışmış ve bunu okumayı seviyoruzdur. Ama dediğim gibi kendi söylemek istediklerimiz tıka basa dolu bu kitapta.



“Telefonumda bir fotoğrafını görsem
Kalbim yerinden çıkacak gibi atardı.
Telefonumun ekranını kaç defa öptüm,
Bilmezsin... Bilme tabi...”

Ve en önemlisi. Erkek bir yazarın kitabında ‘kadını’ yüceltmesi ve öneminin vurgulanması, kadın yazarların o ezdirdiği karakterlerden çok çok başka yerdeydi. Bu çok hoşuma gitti. Her satırda sevgiyi hissettirirken, sevdiği, yücelttiği ‘kadına’ olan özlemini okudum. Ve kitap bitiminde, kapanış bölümündeki satırları. Kitap belki tür olarak sevip okuduğum türde olmaya bilir fakat yazar her satırıyla kalbimi fethetmiş durumda.

“Sevmek ilaç gibidir.
Yan etkileri:
Mide bulantısı, pişmanlık, hissizlil, kırgınlık vs vs.”











1 comments:

  1. merhabalar diğer kitapları bu kitabın devamı mı acaba ?

    YanıtlaSil