Zalim ve Güzel - Rosamund Hodge | Kitap Yorumu


Kitap Türü: Fantastik-kurgu
Yazar Adı: Rosamund Hodge
Kitap Adı: Zalim ve Güzel
Özgün Adı: Cruel Beauty
Seri Sıralaması: Fairy Tales #1
Yayınevi: Pegasus Yayınları 
Baskı Yılı: 2019
Sayfa Sayısı: 336
Kitaba Puanım: 3/5
Zalim ve Güzel kitabını okuyanların yüzde doksan yedisi beğenmedi. Her okuyan kitabın gerçekten kötü olduğuna dair fikirlerini paylaştı. Tabi ki herkesin kendi görüşü ve beğenisi ile yazılmış yorumdu. Ben de okuma evresini erteledim ve sonunda dedim ki, okuyup kendim görmeliyim. Okudum ve bitirdim, simdiyse neden daha önce okumadım ki diye hayıflandım. Çünkü ben çoğu okuyanın aksine yazarın oluşturduğu dünyaya bayıldım, yarattığı karakterleri sevdim ve aktarmak istediği masalın içine düştüm.

Zalim ve Güzel, yazarın ülkemizde yayınlanan ilk kitabı. Akıcı bir anlatımı ve merak uyandıran bir kurgusu vardı. Başlarda yavaş bir giriş ile dünyasına kabul ediyor ve gittikçe tempo artıyor. Bir puzzle gibi... Parçaları yerleştirdikçe resim tamamlanıyor ve finale doğru heyecan artıyor. Farklı bir Güzel ve Çirkin masalı okumuş olduk ve ben bu halini gerçekten sevdim.

Hikayeyi genel olarak ele alınca gerçekten keyif aldım ve ilk sayfadan içine çekildim. Sonu için pek tatmin edici değildi ya da ben sona doğru kendi kendime bir beklentiye girmiş de olabilirim. Yine de mutlu son olması beni de mutlu etti, yüzümde bir tebessüm oluşturdu.

Kitabın konusuna gelecek olursam eğer; 
Nyx doğumu sonrasında, babası iblis lordu ile bir pazarlık yapar. Kızı on yedi olunca Lord Nazik ile evlenecektir. Çocukluğundan beri herkese karşı ve zaman zaman kendine karşı da büyük bir nefretle büyüyen Nyx'nin bir görevi vardır; doğup büyüdüğü Arkadya'yı kurtarmak ve annesinin intikamını almak... Bunun içinde kocası olacak Nazik Lordu öldürmesi gerekiyordur.

Planlar hazırdır tek pürüz hesapları alt üst edecek o kişi, nefret ettiği kocasıdır. Lordun şatosuna yerleşmesinden başlayan zamandan sonra içine düştüğü gizemler, tehlikeli şatoda başına gelenler, bildiklerden daha fazlası olması Nyx üzerindeki etkileri derken hikaye ilgi çekici hale geliyor. Nyx, hayatındaki insanlar tarafınsan olduğu gibi kabul edilip sevilmezken gerçek sevgiyi ve güveni iblis lordunda bulur. Bir seçim yapması yapması gerekir artık ve bu seçim onu nereye götürecektir? Hayatında ne gibi değişikliklere sebep olacaktır?


Nazik Lord, Nyx'e söylediği ismiyle İgnifex, kendine dair ne varsa hiçbir şey bilmiyordur. Geçmişi nelerle doludur, nasıl biridir, hatırlamıyordur. Onun görevi ve de bildiği tek şey insanlarla yaptığı pazarlıktır. Onun kapısına gelen insanlar istekleri doğrultusunda bir bedel ödemeleri gerekmektedir, bunu kendi iradeleri ve kalpleri ile yapmaktalardır. İgnifex göründüğünün aksine farklı bir karakterde biridir. Anlatıldığı gibi salt kötü değildir. Onu tanıdıkça ve yaşadıkça Nyx ile hem fikir oluyoruz.


Nyx, İgnifex derken bir diğer ana karaktere yakın bir karakter var. Gölge, aslında dikkatlice bakınca ve ipuçlarını takip edip parçaları birleştirince başından beri belirgin olan sonuca ulaşılıyor. Bu ne diye sorarsanız okuyup kendiniz görmelisiniz, ben söylemem.

Nyx'in nefreti beni zaman zaman yorsa da, İgnifex kadar keyif aldım. Birbirleri ile atışmaları, bazen çok yakın olup korkuları paylaşan bir çiftken bazen de kanlı bıçaklı düşman olmaları eğlenceliydi. En önemli kısmı da kötülük sarılı biri olan İgnifex'in her koşulda bir şekilde gelinine yardım etmesi, o sahnelerde böyle pamuk şeker kıvamında gülümsüyordum.

Yazarın ilk kitabı, eh üzerindeki amatörlük de belli oluyor. Tek karakter üzerine dikkatle yoğunlaşıp diğerlerine parça parça yer vermesi, sonu ımmm ucu açık bir final ile son bulması ilk kitap heyecanına bağlayabilirim. Daha üzerine düşerek boşlukları doldurarak biraz daha uzatıp daha dolu dolu yazarak okurlara güzel bir final ile sunabilirdi kitabı ama anlaşılan böyle finali reva görmüş.

Yine de güzeldi demek istiyorum ben. Büyük beklenti ile başlarsanız eğer beğenmezsiniz ama herhangi bir beklentiye girmeden, keyif alacağınızı düşünerek okursanız bir çırpıda bitecek bir kitap. Sevgili Pegasus da yazarın diğer kitaplarını çıkarırsa kaleminin geliştiğini okuyup görebiliriz diye düşünüyorum. Fantastik türünü seven okurların okurken keyif alacağı bir kitap diyerek yorumuma nokta koyuyorum.

Okuyup kendiniz görerek sevip sevmeyeceğinize karar verin 😊

Görevi onu öldürmek, 
Kaderiyse onu sevmekti…

On yedi yıl boyunca 
ONU ÖLDÜRMEK için eğitildi. 
Dünyasını 
ONDAN NEFRET ETMEK üzerine kurdu. 
Kendi hayatını 
ONU YOK ETMEK için feda etti. 
Ancak hesaba katmadığı bir şey vardı; 
ADAM ONU SONSUZA DEK DEĞİŞTİRECEKTİ. 

Nyx doğduğunda, babasının aptalca pazarlığı yüzünden krallığın iblis hükümdarıyla sözlendirilmiştir. 

Görevini yerine getirmekten başka seçeneği olmayan Nyx, onu kurtarma teşebbüsünde bulunmayan ailesine gücense de kaderinden kaçmak istediği için kendinden nefret eder. On yedinci yaş günü gelip çattığında, ölümsüz ve kudretli Ignifex’le evlenmek için kendi hayatından vazgeçer. Genç kız, onu baştan çıkarıp gafil avlamayı ve böylece halkının üstüne çöreklenen ve dokuz yüz yıldır süregelen laneti ortadan kaldırmayı planlamaktadır.

0 comments:

Yorum Gönder