Stacey Jay - Ölümsüz Juliet | Kitap Yorumu

 

Yazar Adı: Stacey Jay 
Kitap Adı: Ölümsüz Juliet
Özgün Adı: Juliet Immortal 
Seri Sıralaması: Juliet Immortal  #1
Baskı Yılı: 2011
Sayfa Sayısı: 264
Yayınevi: Dex Yayınları
Kitaba Puanım: 5/5

Romeo ve Juliet'in dillere destan olan trajik aşk hikayesini hemen hemen herkes biliyordur. Başka birine aşık olan Romeo can düşmanlarının balosuna sızar ve orada gördüğü düşmanının kızı olan Juliet'e aşık olur. Ve yüzyıllara yayılan buruk bir hikaye olarak hafızalara kazınır. Elbetteki her birimiz finali kafamızda değiştirerek kendi mutlu sonumuzu yazmışızdır. Kendi adıma konuşmak gerekirse Romeo'yu başka şekilde düşünüp kafamda senaryo kurar, mutsuz olan sonu değiştirerek final yazardım. Derken karşıma Ölümsüz Juliet çıktı. Arka kapağı okuduktan sonra kesinlikle benim olmalı ve okumalıyım dedim. Çünkü yazarı beni tatmin edecek bir kurguyu kaleme almıştı. Gerçek anlamda kafamın içinde dönen kendi mutlu sonuma yaklaşın bir kurgusu vardı. 🥰

Şimdiye kadar mümkün olan her kültürde ve zaman diliminde defalarca kere uyarlanarak Romeo ve Juliet yazılmıştır. Ama bu kitap farklı, tamamen hem de! Aşk için her şeyi feda eden ünlü talihsiz aşıklar hakkındaki bir hikaye değil bu. Uyarlama olsa da aslına sadık kalınan yerler vardı tabi. Eh yazarın farklı yorumu, içine kattığı olaylar ve fantastik bir dünya oluşturması beni kendine hayran bıraktı.


Peki ya bizim bildiğimiz tarihin en büyük aşk hikayesi bir yalansa ne olurdu? Kitabın temeli bu nedene dayanıyor. Juliet Aydınlık Elçilerinden biri ve Romeo ise Paralı Asker olarak karşımıza çıkıyor. Juliet, ruh eşlerinin birbirlerini bulmasını sağlarken,  Romeo ölülerin bedenlerini çalmak ve o ruhları yok etmekle görevlidir. Yüzyıllardır birbirleriyle savaşan yeminli düşmanlara dönüşen eski aşıklar, kendilerini yeni bir durumun içinde bulurlar. Peki, hangi taraf kazanacaktır?

Kitabı okurken hikayenin biraz aceleye getirildiğini hissettim ama orijinal hikaye ile aynı temayı takip ettiği için bunu gözardı edebilirim diye düşündüm. Bu yüzden ne kadar hızlı olduğunu umursamayarak romantik olan kısmının tadını çıkardım. Ariel / Juliet beklediğim gibiydi, beni yanıltmadığı için mutluyum. Dylan / Romeo ise düşündüğümden de çok farklı buldum. Bu kadar nefreti ben beklemiyordum. Bir parça kendini beğenmişlik ve intikam olabilirdi ama saf nefret beni şaşırttı. 

Sonuç olarak, bu kitabı sevdim! Mutluluktan başka bir şey düşünemeyeceğiniz karakterlerle dolu güzel bir fantastik kitaptı. Ve seri kitap olduğunu devamının olduğunu, devam kitabında ise Romeo'nun kısmının anlatıldığını goodreas'ta gördüm. Gönül isterdi ki bizde de çevrilsin, biz de devamını okuyalım biz de Romeo neler yaşayacak görelim ama sevgili Dex yazarın bir tek Ölümsüz Juliet kitabını çevirmekle yetinince biz de boynu bükük kalıyoruz. -Derin bir iç çekme.- Bundan sonraki hikayede umuyorum ki Romeo bu sefer gerçek aşkına kavuşur. -Gözü yaşlı okur, veda eder karaktere.-

Uzun lafın kısası, yazarın kalemini ve anlatım tarzını sevdim. Farklı bir fantastik kitap okumak, kısa zamanda keyifli zaman geçirmek isterseniz öneririm.

Şiddetle başlayan hazlar, şiddetle son bulurlar,
Ölümleri olur zaferleri,
Öpüşürken yok olan ateşle barut gibi.
— William Shakespeare,
Romeo ve Juliet

JULIET CAPULET intihar etmedi. En çok güvendiği insan, kendi ölümsüzlüğünü garanti etmek için onu kurban veren, çiçeği burnunda eşi Romeo Montague tarafından öldürüldü.

Ancak Romeo, Juliet’e de ölümsüzlük bahşedileceğini hesap edememişti, onun Aydınlıkların Elçileri için çalışacağını da.

Juliet, yedi yüz yıl boyunca romantik aşkı ve masumların hayatını korumak için savaşırken, Romeo karanlık taraf için, insan yüreğini yok etmek için çalıştı. Ancak bugün her şey değişmek üzere.

Şimdi Juliet kendi yasak aşkını buldu ve Romeo, ah Romeo, onların mutluluğuna gölge düşürmek için elinden geleni ardına koymayacak.

Edebiyat tarihinin gelmiş geçmiş en trajik aşkına yepyeni bir bakış açısı getiren Ölümsüz Juliet’in karanlık aşk hikayesinde sırlar açığa çıkıyor, hiç bilinmedik gerçekler ünlü âşıkları bambaşka yollara sürüklüyor.
(Tanıtım Bülteninden)

0 comments:

Yorum Gönder