İhtiyaç - Carrie Jones || Kitap Yorumu

Yazar Adı: Carrie Jones 
Kitap Adı: İhtiyaç
Özgün Adı: Need
Seri Sıralaması: Need #1
Yayınevi: Go! Kitap
Çeviren: Bilge Turan
Sayfa Sayısı: 388
Baskı Yılı: 2016
Kitaba Puanım: 3,5-4/5
Herkesin Korkuları Vardır…

On altı yaşındaki Zara White, çok sevdiği üvey babasının ani ölümünün ardından annesi tarafından apar topar babaannesinin yanına gönderilir. Annesi her ne kadar bunu onun iyiliği için yaptığını söylese de burası Zara için pek de güvenli bir yer değildir çünkü burada çocuklar hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolmaktadır. Tuhaf bir adamın gittiği her yerde onu izlediğini düşünen Zara çok geçmeden bu şüphesinde haklı olduğunu anlar. Üstelik bu adam arkasında altın rengi bir toz bırakmaktadır. Bu esrarengiz kasabada neler olup bittiğini anlamak için kolları sıvayan Zara çok geçmeden aslında hiç kimsenin ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını anlayacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)

Fantastik dünyada bile sınıflandırma var. Mesela en gözdeleri melekler ya da vampirlerdir. Şeytanlar da bu gözdelikten payını alıyor. Ama en sertleri, benim vazgeçilmez bulduğum sekil değiştirenler. Hele ki kurtadamlar!
Eh üvey evlat muamelesi gören periler hep kıyıda köşede kalmış, fazla yüzüne bakan olmamış. Ta ki bu seriye kadar.
Bu kitap periler hakkında. Ama o masallarda rastlanan cici periler ile uzaktan yakından alakası yok. Son derece tehlikeli bile olabiliyorlar.

Need serisinin ilk kitabı İhtiyaç benim büyük beklentiler ile başladığım bir kitaptı. Peki beklentilerimi karşıladı mı? Kısmen.
Beni ters köşe ettiği yerler oldu ki bunu çok sevdim. Bu kitap sayesinde de bilmediğim birçok şeyi de öğrenmiş oldum.
Kitapta yok yoktu yani, olay bakımından az biraz sönük kalsa da anlatım bakımından beni kendine bağlamayı başardı. Çok kısa bir süre de kitabi bitirebiliyorsunuz.
Başlarında bir gizem hâkimdi. Ama karakterlerin hal ve hareketleriyle verdikleri ipuçları gidişat hakkında tahmin yürütmeyi kolaylaştırdı. Kimin ne olduğu kitap bitmeden, tam orta yerinde anladığımı söyleyebilirim.

Hele ki esas kahramanımız Zara'nın hayatı ile alakalı önemli sayılacak, belki de yaşamını değiştirecek doğaüstü olayları hemen kabullenmesi beni biraz duraksattı. Hayatı boyunca onların içindeymiş, bir olay olmasını bekliyormuş gibi davranmasını garipsedim. En azından şoka girebilirdi ama o da olmadı. Hemen kabullenmemesini beklerdim ben, ne bileyim kendi iç dünyasında bir çekişme olsun, kendi ile çelişsin istemedim değil. Zara'nın bütün korkularına rağmen cesur olduğunu söyleyebilirim. Olaylar karşısında  zekice çözümler bulması taktir edilesiydi.

Korku demişken Zara'nın korkularını ilk sayfadan okumaya başlıyoruz. Bölüm başlarında fobi tanımlamaları var ve tanımları bölüm hakkında küçük ipuçları niteliğindeydi. İhtiyaç kitabında benim en çok sevdiğim  Nick oldu. Aynı yaş ortalamasında olsaydık daha rahat sulanabilirdim ama olsundu. Kitabı ilginç kılan periler ile şekil değiştirenlerin bir arada olmasıydı. bu da kitaba özgün bir hava katıyor.

Serinin devam kitaplarında bizleri neler bekler, kahramanlarımız neler yaşar ve ben okurken neler hissederim bilemiyorum ama ben bu kitabı sevdim. Farklı konu, alışagelmemiş fantastik bir kurgu arayanlar varsa, İhtiyaç'ı öneririm. 


0 comments:

Yorum Gönder