Geveze Kalemler Okuma Etkinliği | Kumaştan Kalbe - Aleyna Daşkıran | Röportaj

Geveze Kalemler olarak bu sefer okuma etkinliği düzenledik.
Bu sefer ki konuğumuz ikinci kitabını çıkarak Aleyna Daşkıran'dı.
Ve harika bir röportaj gerçekleştirdik.
O halde, röportaja geçelim.
***
✍ Öncelikle merhaba. Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? 
✏  Merhaba ben Aleyna. 18 yaşındayım, İstanbul’da doğup büyüdüm. Liseden geçen yıl mezun oldum ve üniversite sınavına hazırlanıyorum. Okumayı, yazmayı ve çizim yapmayı çok seviyorum. Aynı zamanda Marvel filmlerine de bayılıyorum.

✍  Hikaye yazmaya nasıl başladınız?
✏ Aklımda dolaşan çok fazla düşünce ve kurgu vardı. Küçüklükten beri geniş bir hayal dünyam da vardı. Ben de aklımdakileri yazıya dökmeye karar verdim ve yazmaya başladım.

✍ İlk kurgunuzu yazdığınızda kaç yaşındaydınız?
✏ İlk kurgumu yazdığımda 13 yaşındaydım.

✍ Kurgularınızı oluştururken belirli bir çizgi üzerinde mi gidiyorsunuz, yoksa o anda aklınızda belirdiği ve sizi yönlendirmesiyle mi hazırlıyorsunuz? 
✏ O anda gelen ilhama bağlı oluşturuyorum kurgularımı. 


✍ Yazmak hayatınızda neler değiştirdi? 
✏ Yazmak hayatımda çok şey değiştirdi. Özellikle de hayata karşı olan bakış açımı değiştirdiğini söyleyebilirim. Örneğin uçan bir kuş bile gördüğümde sadece bakıp geçmiyorum, aklımda bir sürü düşünce oluşuyor.

✍ Yazarken neler hissediyorsunuz? 
✏ Yazarken yaşadığımı hissediyorum diyebilirim. Yazmak ile nefes almak benim için neredeyse aynı şey. Yazarken çok mutlu, huzurlu ve özgür hissediyorum kendimi.

✍ Kendi oluşturduğunuz bu dünyada en çok nelerden ilham alıyorsunuz?
✏ Bazen her şey benim için ilham kaynağı olabiliyor. Dinlediğim bir müzik hatta yolda gördüğüm bir taş bile bazen ilham kaynağı olabiliyor. Masada ters duran gazete bile aklımda bir sürü kurgu uyandırabiliyor.

✍ Bize kitabınızı yazmaya iten sebepleri ve Kumaştan Kalbe'yi anlatır mısınız? 
✏ Lisede Giyim Üretim Teknolojisi okudum ve bir şeyler çizmeye, kıyafetler tasarlamaya bayılıyorum. Çok sevdiğim bu bölüm bana ilham kaynağı oldu ve Kumaştan Kalbe’yi yazmaya başladım. Kumaştan Kalbe, işsiz bir stilist olan Cansel’in hikayesi. Zar zor bir iş görüşmesi ayarlıyor ve yolda yaralı bir adam görmesiyle zor bir karar vermek zorunda kalıyor. Adamı kurtarmayı seçip, iş görüşmesine gitmiyor ve Alaz’ı hastaneye götürüyor. Tesadüf eseri, Alaz’ın kardeşi Cansel’in üst komşusu çıkıyor ve Alaz, Cansel’i işe alıyor.


✍ Karakterleriniz nasıl ortaya çıkıyor? Onların isimlerini neye göre seçiyorsunuz? 
✏ Karakterlerim çoğunlukla isimlerine göre ortaya çıkıyorlar ve kurguya göre şekilleniyorlar. İsimlerin arasında bir uyum olmasına dikkat ediyorum. Seçmeden önce isimlerin anlamlarını araştırıyorum. 

✍ Oluşturduğunuz karakterlerden en çok sizi yansıtanı hangisi?
✏ Beni en çok yansıtanı Cansel.

✍ Bir kitap kurdu olduğunuzu bilerek bir soru daha yöneltmek istiyorum; kitap alırken nelere dikkat edersiniz?
✏ Konusuna ve yazım tarzına. 

✍ Peki keşke ben yazmış olsaydım dediğiniz kitap var mı? 
✏ Aynı Yıldızın Altında. Gerçekten çok etkilendiğim bir kitaptı.

✍ Bir kitabın içine girip karakteri olma şansınız olsaydı bu hangi kitap olurdu? 
✏ Kurucunun Kızı olurdu. 

✍ Sizce, kitap okumak mı? Yoksa film izlemek mi?
✏ Kesinlikle kitap okumak.

...

Kendisine yazım hayatında başarılar dilerim ❤

0 comments:

Yorum Gönder