Uyumsuz Leydi - Isabel Cooper | Kitap Yorumu


Kitap Adı: Uyumsuz Leydi
Özgün Adı: No Proper Lady
Seri Sıralaması: Englefield #1
Kitap Yazarı: Isabel Cooper
Yayınevi: Feniks Kitap
Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 366
Kitaba Puanım: 4/5

Tarihi aşk romanlarına karşı ayrı bir zaafım var. Kurgu ilerleyişi merak uyandıran ve beni içine çekmeyi başaran her kitaba aşığımdır. Uyumsuz Leydi, basılmadan önce tanıtımı okuduğum zaman benim olmasını istemiştim çünkü beni ona çeken bir şeyler vardı. Hem tarihi hem aksiyon hem de fantastik (bakın buraya dikkat çekiyorum benim yine en sevdiğim) olgular içinde barındırırken benim merakımı cezbetmemesi imkansız olurdu.

Simon Grenville kısa bir gezinti yapmak istedi, yazın başlangıcında her yer yemyeşiken isteği biraz yalnız kalıp düşünmekti. Aniden atı ileri fırladı ve onu hayatını değiştirecek olayın olduğu yere götürdü. Taşlardan yapılmış bir çemberin ortasında ışık patlamasının sonrasında bir silüet belirdi ve bu, bir kadındı. Üstelik giydiği kıyafetler Simon'un dönemine göre onu iffetli göstermiyordu.


Joan’ın bir görevi var. İki yüz yıl öncesine gitmesinin bir nedeni var, dünyayı yok olmaktan kurtarması gerekir. Bunun için de kötü adamı yakalaması ve durdurması gerekir. Simon ile tesadüfi şekilde karşılaşmaları ve yakalaması gereken adamla bağlanması ise Joan için sürpriz olur. Artık şans mı dersiniz kader mi bilmem,  dünyanın kaderi Joan ile Simon’un yapacakları plana bağlıdır. Aslında sorun bununla da sınırlı değildir, dönemin kurallarına da uyması gerekir.

Yazarın anlatım dilini beğendim. Merak uyandıran ve akıcı bir anlatımı vardı. Karakterleri de sevdim, Simon bir tık daha fazla sevilesi duruyorsa da diğer karakterleri bile sevdim. Bazı sahnelerin geçişleri hızlıydı fakat bu bütünü bozacak türde değildi. Simon'un sabırlı ilgisi, Joan'ın uyum sağlama çabası, birbirlerine olan çekimlerini, yavaş yavaş sevmelerini okuması keyifliydi.  Farklı dünyalara ait iki farklı insanın bir arada olup da birbirlerine uyum sağlamaları hem değişikti hem de güzeldi.
Joan ne istediğini bilen, güçlü bir kadın, ve cesur. Yani kim geçmişe dönüp dünyayı kurtarmak için harekete geçer ki? Bu da okumaktan keyif aldığım bir nokta.

Kitabın çevirisi iyiydi. Okurken zorluk çekecek hatalara rastlamadım. Serinin ilk kitabı olmasıyla beklentimi karşıladı. Devamında nelerin beklediğini merak etmiyor değilim. Feniks Kitap'ın ikinci kitabı geciktirmemesini umuyorum.
Tavsiye ederim.


Englefield Series
#1 No Proper Lady 
#2 Lessons After Dark 
#3 Curious Affairs at Midnight 
Yarı çıplak bir kadın aniden çevresinde belirdiğinde, Simon Grenville’in şaşırmaya bile vakti kalmaz. Şeytani yaratıklar etrafını sarmıştır, ta ki güzel yabancı üzerindeki garip kıyafetlerden silahlarını çıkarıp onları öldürene kadar.

Joan, kötü ruhların kol gezdiği ve insanlığın yaşam mücadelesi verdiği zamanda yaşayan bir savaşçıdır. Bu geleceği engellemek, kötülüğü yayan büyücüyü öldürmek amacıyla iki yüz yıl geçmişe, Victoria Dönemi İngiltere’sine gönderilir. Hedefine ulaşmak için, Simon’ın ona topluma nasıl uyum sağlayacağını göstermesine ihtiyaç duyar. Hayatını balo salonlarında değil savaş alanlarında geçiren Joan’un önündeki tek mücadele dönemin katı kurallarını öğrenmek değildir, Simon’la aralarındaki çekime de karşı koymak zorundadır…

“Çekici, heyecanlı ve baş döndürücü şekilde yenilikçi… Okudukça daha fazlasını isteyeceksiniz!”
 -Library Journal-

“İncelik ve derinlikle yazılmış bu roman nefesinizi kesecek.”
 -My Book Addiction and More-

“Cooper’ın yenilikçi kurgusu ve keskin zekâsı bir araya gelmiş ve büyülü bir aşk hikâyesi ortaya çıkmış.”
 -The Chicago Tribune-
(Tanıtım Bülteninden)



...

Kitap hakkındaki görüşlerinizi aşağıya yorum olarak yazabilir, beni Instagram hesabım olan @sonsayfasihayat 'tan takip edebilirsiniz ❤
...

0 comments:

Yorum Gönder