Kağıttan Duvarlar - Ilsa Madden-Mills | Kitap Yorumu


Kitap Adı: Kağıttan Duvarlar 
Yazar Adı: Ilsa Madden Mills
Seri Sıralaması: English #1
Yayınevi: İndigo Kitap
Yayın Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 304
Kitaba Puanım: 5/5
Kağıttan Duvarlar konusuyla sevdiğim, karakterleriyle yaşanan olaylara tutumu ve güçlü duruşlarıyla  takdirimi kazandığı bir kitap oldu. Kısaca söylemem gerekirse okurken keyif aldım.
Esas karakterimiz olan Elizabeth’in geçmişiyle başlıyor kitap. Aşık olduğu adam tarafından kandırılmış, kullanılmış olması, istismara maruz kalması olayıyla başlıyor. Elbette ki güçlü olan karşı taraf ve kızımız çareyi aşka tövbe ederek her şeyden kaçmakta buluyor. Hiçbir erkeğe güvenmemesi gerektiğini acı bir tecrübe ederek öğrenmesiyle kontrolü elden bırakmamak adına kendine bir söz veriyor.

Tabi bütün ezberlerini bozacak adam, Declan ile tanışana kadardı düşüncesi. Şimdi hakkını vermek gerek, çok direndi aşık olmamak için. Hatta geçmişteki pislik musallat olurken de korkusuna rağmen bir ileri iki geri bir ilişkileri vardı esas adamımızla. Onları ele geçiren tutku ateşi aşkla harmanlanınca birbirlerinden pek de uzak kalamayacakları gün gibi açıktı.


Tabi ikilimizin aynı okulda olmaları ve ortak ders almaları da gözden kaçmayacak önemli detaylardan. Bir de Gurur ve Önyargı kitabındaki ana karakterle isim benzerliğinin olması onları günümüz Elizabeth Bennet ile Mr. Darcy yapar mıydı? Benzerliğe gönderme bir atıf da vardı ve bu benim çok hoşuma gitti.

Declan'ın bir de ikizi var,  adı da Dax. En az ikizi kadar yakışıklı ama muazzam muzur bir karakter. Onun olduğu sahnelerde baya güldüm, yüzümde koca bir sırıtışa sebepti bu adam da. Kitabın İngiliz serisinin ilki olduğunu okumuştum devamı hakkında bir bilgim de yok. Eğer ki devam kitabı Dax karakteriyle ilgiliyse ve sevgili Indigo Kitap kitabın devamını çıkarmıyorsa çok yazık ediyor.

Çok fazla detay anlatıp tat kaçırmak istemem merak ettiyseniz şayet kitaba bir şans vermelisiniz. Duyguların aktarılması, karakterlerin yaşadığı her durumla değişmesi daha güçlü olması, korksalar da korkularının üzerine gitmesi iyi yansıtılmıştı. Ve kitabın temel konusu olan istismar durumunun bir birey üzerinde bıraktığı ve hayatını toptan değiştiren travmayı okumak farklı hissettirdi. Elinde parası ya da gücü olan her istediğini yapamaz olgusu da iyi verilmişti. Adalet elbet bir gün tecelli ederdi, etti de. Kitap çok güzeldi, okumanızı isterim.
Bir gece, iki yaralı yürek, ölesiye tutku…
“Ona bakıyordum. O da bana. Gülümsedi. Ben de gülümsedim. Sanki tam da orada aramızda gizli bir şeyler paylaşıyormuşuz gibiydi. Dünya dönmeye devam ediyor ama sanki ikimiz sadece birbirimize dikkatle bakıyormuşuz gibi. Sanki bir şey sormak istiyormuş da bunu nasıl yapacağından emin olamıyormuş gibi bir ifadeyle bana bakmaya devam etti. Aramızda bir şeyler vardı ve ben bunun ilk bakışta aşk olacağını sanacak kadar aptal değildim...”
Kalbi ve ruhu paramparça olmuş bir insan, tekrar güvenebilir mi?
Tekrar sevebilir mi?
İşte Elizabeth, tam da bu günlerde tanıştı Declan'la...  
Declan yakışıklı ve bir o kadar da tehlikelidir.
Elizabeth ise kendine yarattığı küçük dünyasında yaşamaktadır. Hayat küçük tesadüflerin büyük mucizelerini bu kez Elizabeth’in karşısına çıkartacak mıdır?
Bazen kendinizi dipsiz bir kuyuda hissettiğiniz anlar olur. Oradan asla çıkamayacağınızı düşündüğünüz zamanlar... Sonra küçücük bir ışık sızar içeri ve yeni bir umut yeşerir kalbinizde... 

0 comments:

Yorum Gönder