Bir Duygudan Fazlası - Ayşegül Çiçekoğlu | Kitap Yorumu

 

Yazar Adı: Ayşegül Çiçekoğlu 
Kitap Adı: Bir Duygudan Fazlası  
Özgün Adı: ☆
Seri Sıralaması: ☆
Yayınevi: Pika Yayın  
Baskı Yılı: 2020
Sayfa Sayısı: 328
Kitaba Puanım: 5/5

Kafanda oluşan hayalini kurduğun kurgu dünyasını somut hale getirmek ve bunu yaparken de hakkını vermek çok önemlidir. Okura istediğin ölçüde yansıtmak da asıl amaçtır bana göre. Ayşegül Çiçekoğlu daha önce okuduğum yazarlardan biri. Basılan ilk kitabını okuduğumda şöyle bir cümle kurmuştum. "Eminim ki sonraki kitaplarında kalemi kat kat iyi olacak ve kendini geliştirecek. Buna inanıyorum da."

Beni haksız çıkarmadığı için çok teşekkür ederim öncelikle. Kitap tam olarak beni doyurdu diyebilirim. Duygular netti, karakterler ayakları yere sağlam basan karakterlerdi, duygu tahlilleri olay akışları her şey tam olarak olması gerektiği gibiydi. Ben bu kitapla tam olarak yazarın kalemine doydum. İnanılmaz bir gelişim ve kalemin inanılmaz ilerleyişini görmek beni çok mutlu etti.

Üç arkadaş; Zerrin, Deniz ve Rojda.

Ayrı şehirlerden, farklı hayatlardan, başka ailelerden gelen üç yakın arkadaş. Yatılı okul hayatlarında başlayan ömürlük dostluk onlarınki. Ve bu kitap temelde dostluğu barındıran sarsılmaz güvenin işlendiği bir kitap


Zerrin'in ailesi, varlıklı bir aile ve tek çocuktur. Büyürken istediği her şeye kolaylıkla sahip olmuş, kafasına ne koyduysa gerçekleştirmeye alışkın biri. Hedefiyse günün birinse babasının işini devralmak ve başına geçmek.

Deniz ise biraz şanssız biri. Anne ve babasını kaybetmiş henüz küçük bir çocukken ve halasının yanında kalmış. Kalabalık bir aile içinde eksiklerini hissetmeden sevgiyle büyümüş. En büyük hayali ve vazgeçilmez hedefi psikiyatr olup çalışmak.

Rojda, aralarında en bıçkın olanı. Doğuda yaşayan bir ailenin kızı. Rojda da kalabalık bir ailede yaşıyor ama sevgi konusunda biraz şanssız diyebilirim. Babasının üç eşi, eşlerinden olan çocuklarıyla birlikte kalabalık bir ailenin ferdi. Kadının sözünün olmadığı değer verilmediğini görerek büyümüş. Bundan dolayı hukuk okumak dahası ezilen kesimin yanında olmak kadının sesi olmak istiyor. İdealleri olan akıllı bir kız Rojda.

Üç arkadaşın yolları ise lisenin sonunda kısa süreli ayrılıyor. Kendi hayatlarında kendi idealleri doğrultusunda hedeflerine doğru yol alırken hayat onlara fırsatlar sunuyor bir araya gelmelerini sağlıyor. Hayat bu ya sürprizler hazırlıyor dengeler değişiyor birçok şey yaşıyorlar ama bir arada da kalmayı başarıyorlar. Her şeyden daha değerli olan sahip oldukları şeyler var; sevgi, sonsuz güven ve dostluk.

Kitabı elinizden bırakamayacaksınız, onlarla birlikte heyecanlanıp gülümseyecek ve üzüleceksiniz. Kitabın kapağını kapatırken de yüzünüzde bir tebessüm olacak.

Ben okudum ve beğendim, sıra sizde! ;) Kitaba ve yazara mutlaka bir şans verin. Bence pişman olmayacaksınız, garanti veririm.

Lise sıralarından beri hiç ayrılmayan, hayallerine ulaşmak için her şeyi yapan üç başarılı kadın. Zerrin, Deniz ve Rojda. Biri zengin bir ailenin tek kızı, diğeri anne babasını çok küçük yaşta kaybetmiş ama hayata hep olumlu tarafından bakmaya çalışan bir kız çocuğu, diğeriyse Doğulu bir ailenin kalıpları yıkmaya çalışan, ezilen kadınların sesi olmak için yanıp tutuşan kızı. Biri alanında uzman bir işkadınına, diğeri başarılı bir psikiyatra, diğeriyse güçlü bir avukata dönüşüyor. Bu üç kadın daha küçük yaşlarda birbirlerinden ayrılmayacaklarına söz veriyor. Ama hayat çoğu kez olduğu gibi planları bozuyor. Aşk aralarından ikisini aynı tuzağa çekiyor, diğeri de bu aşktan yarasını alıyor. Ayşegül Çiçekoğlu'nun duru kaleminden entrikanın, tutkunun, en önemlisi de güçlü bir dostluğun hikâyesi: Bir Duygudan Fazlası.

(Tanıtım Bülteninden)

0 comments:

Yorum Gönder