Günahkar 1&2 - Fırtına Hamide | Seri Yorumu

 


Yazar Adı: Fırtına Hamide
Kitap Adı: Günahkar 1&2
Özgün Adı: *
Seri Sıralaması: Günahkâr Serisi
Yayınevi: Postiga Yayınları
Baskı Yılı: 2015 - 2016
Sayfa Sayısı: 584 - 511
Kitaba Puanım: 5/5 - 4/5

Bir söz vardır bilmem bilir misiniz? Çocuklara miras kalan anne babalarının günahları ve sevapları diye... Bu kitapta babasının günahını sırtına yük alan Gül'ün yaşadıklarını okuyoruz. Babasının da içinde olduğu bir durumdan kaynaklı gözünü kırpmadan büyük bir meblağ karşılığı kızını bilmediği bir adama veriyor. Evee burada yakası açılmamış naftalinli küfürleri babaya alıyoruz. Sanırım okuyup okuyabileceğim en karaktersiz karakter kendisidir zira. Diğer baş karakterimize geçelim, Yağız, ah be adam neden böylesin sen diyesim var. Hem çok kızdığım hem de sevmeye çalıştığım ender karakterlerden biri. Ona lanse edilen çarpıtılmış bilgilerle hiç önünü arkasını düşünmeden körü körüne kızgınlığına bağlanıp hayatı zindan etmeyi kendine bir borç bilerek halt ediyor kendisini. Bu arkadaşa da ufak çapta bir kızgın ifadeleri alalım...

Yağız gücünü kullanarak hayatına zorla dahil ettiği güzel kadına aşık olurken, yaşadığı ve yaşattığı onca acıya rağmen aşkına karşılık alabilecek miydi? Metres hayatı dayatılan Gül'e yaşayacakları karşısında tavrı ve düşünceleri neler olacaktı? Size konuyu anlatarak ipuçları vermek istemiyorum, bundan dolayı kitabı merak ediyorsanız edinip okumanızı önerebilirim.  


Gel gelelim kitap hakkındaki düşüncelerime; Bıçak sırtı konulardan birini kaleme almış yazar. Bu cesaret isteyen bir hareket bana göre çünkü çuvallayabilirdi de. Neyse ki kaleminin gücünü konuşturarak bize güzel bir okunası kitap sunuyor. Yazıldığı dönemde bu tarz konuların daha az olmasını da dipçe düşerek klişe kisvesinde olmayacağını söylemek isterim.

Birbiri ile alakası olmayan iki karakterin kendi hayatlarında zorluklar çıkarıp bu zorlukları yaşayarak içlerinde büyüttükleri aşkı okuyoruz. Onlar mutlu oldu ya da olacak bunu kitabı okursanız bileceksiniz. Benim size söyleyeceğim tek şey ise Fırtına Hamide'nin kitapları okunur. Hatta ne yazsa okurum, gözüm kapalı öneririm. 
Arayın, bulun, satın alıp okuyun.
Bıçak sırtı bir konu olduğunu ilk kitap yorumumda söylemiştim sizlere... İkinci kitap, devam kitabı olduğu için çiftimizin sonraki yaşadıklarının anlatıldığı kısım. Aslında yazarımızın da hem fikir olduğu tek kitapta anlatılma düşüncesinde ben de varım. Günün birinde Günahkâr yazarımız tarafından yeniden kaleme alınırsa ben yeniden oturur okurum.

Ben Günahkâr'ı seviyorum o ayrı tabi, eksik yönleri var mı, vardır ama yazarın kalemi o kadar akıcı ki okurken kapılıp gidiyor noksan yanlarını fark edemiyor, hikâyenin içine giriyorsunuz. Bunu daha önce yazarımıza da dedim diye hatırlıyorum. (Kitabı birçoklarca okumuş bir okur tebessümü bırakıyorum buraya.)


Kitabımıza gelecek olursam; Gül değişen hayatı karşısında savunmasız olsa da güçlü duruşu ile üstesinden gelmeye çaba sarf ederken duruma ayak da uydurabiliyor. Bir yerde kırılan kalbi çiğnenen gururu ona artık durması ve ardına bakmadan gitmesini söylüyor. Gül, ardını dönüp geriye bakmadan gidiyor. Yağız'ın karmaşık hayatı daha da düğüm olurken çıkar yollar araya dursun, Gül çareyi gitmekte buluyor. Kalmaya bahanesi yok ama gitmeye sebebi çok.

Aradan uzun zaman geçiyor... 
Gül tek tabanca olduğu dünyaya bir melekle yoluna devam ediyor. Duru, öyle sevimli bir çocuk öyle bilmiş bir fındık kurdu ki, tur ısır ye hesabı. Yağız sevdiği kadını ikna edebilecek mi? Aşklarına ikinci bir şans verilecek mi? 
Yağız kararlı, Gül inatçı... Bu aşkın kazananı kim olacaktı?
Okuyup görebilirsiniz.




0 comments:

Yorum Gönder