İki Hayat Arasında - Jessica Shirvington | Kitap Yorumu

 

Kitap Adı: İki Hayat Arasında
Özgün Adı: Between the Lives
Seri Sıralaması: -
Yazar: Jessica Shirvington
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Baskı Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 320
 Puanım: 5/5
Kitabı ilk okuduğum zaman, ben bu kitaba nasıl bir yorum yazmalıyım diye çok düşünmüştüm. Hâlâ da aklımda aynı soru var. Ben bu kitaba nasıl yorum yazmam gerek? Çünkü anlatılmaz yaşanır a dostlar. Bir kere yazarın kalemiyle mutlaka tanışmanız gerekiyor, bu kitap olsun yazdığı bir başka kitap olsun, mutlaka alıp okunmalı. Zira anlatımı efsane arkadaşlar, çok iyi. Tıpkı bir nehir gibi; ilk bakışta durgun ve sakin görünüyor ama içine girince akımına kapılıp gidiyorsunuz. Sizi çekiyor, duyguların tam orta yerine bırakıyor.

Şimdiye kadar okuduğum diğer kadın karakterlerden çok farklı bir karakter Sabine, rastlanmayan bir özelliği var onun. Bu özellik ise kitabın temeli. Sabine'in kontrolü dışına gelişen bir sistem var ve bu sistemin bir parçası olarak hayatına devam etmesi gerekiyor. İki hayatı var onun, bu iki hayatında da aynı bilinçle farklı yaşamlar sürüyor. Her yirmi dört saatti her iki bedeninde geçiriyor, aynı günü iki kez yaşıyor. Merak ettiniz mi? Güzel!

Kitabımızdan şöyle  bir bahsedecek olursam; Roxbury'de yaşadığı hayatı diğerine göre daha sade, alelâde bir semtte. Çok sevdiği küçük kardeşi Maddie, sorumluluk kumkuması bir annesi ve işkolik babasıyla yaşıyor. Ailesinin işlettiği eczane dükkanı var. Wellesley'deki hayatıysa daha ferah bir düzende. Saygın bir ailenin üçüncü çocuğu, iki ağabeyleri ve en seçkin okulda okuyor. Kısaca imrenilecek türden bir hayatı var.

Sabine'nin kişiliğinde hayran olduğum bir konu da şuydu. Her iki hayatını da kendince kurduğu düzende dengede yaşıyor. Kendi farkındalığıyla açık vermiyor. Ne yaptığını neden yaşıyor olduğunu biliyor, dahası bunu yaparken de yalnız başına olmasına rağmen üstesinden gelebiliyor. Sabine çok güçlü bir kız, yerinde olsaydım neler hissederdim hayal dahi edemiyorum 🙈

Sonra, Ethan, canım Ethan. *durup bir ah çekiyoruz.* Kalbimi deli gibi attırıp gözlerimin dolmasına sebep olan o adam sahneye çıkıyor. *alkış lütfen!* Kitabın içine elimi uzatayım istedim, okuduğum sayfalara gireyim sarılayım istedim, yakasından tuttup benim olmasa sen demek istedim, sokulup boynuna boynuna ağlamak istedim,  yav ben bu elemanı çok sevdim, ühüyyy. Okuduğum kitaplarda elbette ki hayran olduğum erkek karakterler oldu, hatta aşık oldum diye dolandığım bile vardır. Ama ilk defa, bir karaktere sımsıkı sarılmak istedim. Duygusal açıdan sağlam bir sarsılma yaşatan bu adamla tanışın istiyorum.

Uzatmadan kısa kesiyorum, bu kitabı okumalısınız a dostlar. Konusu, hikayesi, karakterleri, olaylar her şeyiyle çok güzeldi çok. Mutlaka okuyun, ŞİDDETLE ÖNERİRİM.

tanıtım

Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç. Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu. Mükemmel Hayat. Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek... Mükemmel Aşk.
Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar… Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.
Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?



Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç. Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu. Mükemmel Hayat. Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek... Mükemmel Aşk.
Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar… Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.
Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?


0 comments:

Yorum Gönder