Rehine - Sümeyye Akarçay | Kitap Yorumu


Yazar Adı: Sümeyye Akarçay 
Kitap Adı: Rehine
Özgün Adı: *
Seri Sıralaması: Rehine #1
Baskı Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 494
Yayınevi: Optimum Kitap
Kitaba Puanım: 4/5
“İki ay sonra hiç ayrılmayacağız!” dedi Baran tutkulu bir sesle.
“Sana söylemek istediğim bir şey var.”
“Benim de sana.”
“İlk önce sen söyle…”
“Seni seviyorum.”

Bana göre bir kitabı incelerken en önemli husus yazıldığı zamana göre değerlendirilmesidir. Ne zaman yazılmış, ele alınan konu o dönem sıkça yazılır mıymış şeklinde düşünülerek fikir beyanında bulunulması gerekiyor. Rehine ilk baskısı 2012 yılında yapılmış bir kitap, bu kitabı günümüzden o zamana bakarak bu günün düşünceleri ile yargılamak bariz haksızlık olur. Keza geçmiş zamanlarda yazılmış kitaplar için de bu geçerlidir. (Kamu spotu olsun bu.)

Şu an bu kurguda benzer birden fazla ama çok fazla kitap var ve çoğumuz okumuşuzdur. Rehine her zaman öncü olarak kalacak benim için ve yazarla sağlam bir ilişki kurduğum kitaptır. Bu yüzden ben de yeri hep ayrıdır. Hatırlayanınız var mı ya da o dönem sizler de bölüm bekler miydiniz bilmiyorum ama biz eskiden Facebook'da hikaye sayfalarında bölümler paylaşır, paylaşılan bölümleri heyecanla bekler ve okurduk. FKS Öykü Klübü benim miladım diyebilirim. Bu kitabı ilk orada yayınlanırken okumuş, ilk orada basılacağı haberini alıp çok sevinmiştik. (Biraz maziye daldım, gözler yaşlı, hey gidi günler...) Birçok güzel insanı da bu kitapla tanıdım ben ve iyi ki Sümeyye Akarçay bu kitabı kaleme almış diyorum.

Sosyetenin Asi Güzeli olarak bilinen Esma Hazne geleceği parlak bir üniversite öğrencisidir. Akıllıdır, zekidir, dürüsttür ve güzelliğinin son derece farkındadır. Bir gün ders çıkışı yanına bir araç yaklaşır ve ona sorun çıkarmadan kendileriyle gelmesini teklif eder. Karşı gelmesi ya da direnmesi onu arabanın arka koltuğuna oturtmaktan alıkoyamaz ve hayır bir cevap olarak kabul edilmeden bilemeyeceği bir maceraya atılmak üzere motor çalıştırılır.


Başarılı ve saygı duyulan iş insanı Baran Gökdağ, bulunduğu çevrede sözü geçen hatırı bilinir önemli kişilerden biridir. Aile bağı onun için çok önemlidir. Kız kardeşi Betül'den başka hayatta dayanağı yoktur. Bir de can dostu, sağ kolu Burak vardır. Geçmişinde yaşadığı bir takım sorunlardan güçlü bir şekilde sorulmasını sağlayan birinin bir ricası üzerine hayatı kökten değişir. Kendini bir anda tansiyonu her geçen an yükselen bir maceranın ortasında bulur. Hayatının yumruğunu yerken rehin aldığı güzel yerine kendinin rehin olacağını bilemez...

Sümeyye Akarçay kalemine aşina olanlar bilir, sizi kesinlikle doyuran bir kitap sunuyordur. Ama bilmeyenler için şunu söylemeliyim, beklediğinizin ne olduğuna emin olarak başlamalısınız, bu her kitap için geçerlidir. En başta da dediğim gibi, kitap daha önce farklı bir yayın tarafından 2012 yılında basıldı, daha sonra yenilenen haliyle ve kapağıyla 2015 yılında Optimum Kitap ile yeniden raflarda okuruyla buluştu. Anlatımının iyi olduğunu, karakterlerin yükselen duygularını okura güzel yansıdığı düşünüyorum. Esma'nın fevri çıkışları bazen "ne yapıyor yahu bu" dedirtse de
ben, Sümeyye'nin kaleminin eğlenceli olduğuna tanıklık eden şanslılardan biriyim. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadan bir oturuşta bitirebileceğiniz bir kitap okuyacaksınız. Defalarca okuyan biri olarak söylüyorum bunu.

Yıllar önce şöyle bir cümle kurmuştum, kitabı bitirdikten sonra; "Bu kurgunun kitaplaşma sürecinin yakın tanıklarından olmak ve beklenilenin üstünde bir hazineyle karşılaşmak inanılmaz mutluluk verici bir olaydı." Hâlâ da aynı düşüncedeyim. Benim beklentim orta karar bir yerdeyken, Sümeyye daha azla yetinemezsin diyerek çok daha iyi bir kitap sundu bizlere. Ve hakkını yememek gerekir, ilk kez okuduğum duygularla okuyor ve aynı tepkileri veriyorsam o kitap gerçekten iyidir.

Seri, Burak ve Betül'ün fırtınalı aşkının anlatıldığı Aşka Rehin ile devam ederken, tesadüfen yolları kesişen ve kaderin bir araya sıkça getirdiği Ömer ve Hayat'ın aşkının anlatıldığı Hayatın Ruhu ile son buluyor.
Bir vefa borcu güçlü bir aşkı beraberinde getirir mi?
Sosyetenin Asi Gülü lakabıyla adından sıkça söz ettiren Esma Hazne aşktan uzak duran biriydi. Sıkça erkekleri terslemesi yüzünden birçok gazeteye manşet oluyordu. Popülarite onun için önemli değildi. Onun tek bir düşüncesi vardı: Okulunu başarıyla bitirip Hazne Holding'in yönetimine geçmek. Ta ki haberi olmadan küçük bir oyunun parçası olana dek…
Başarılı iş adamı Baran Gökdağ'ın, bir vefa borcu yüzünden hiç tanımadığı sosyetik bir kızı, kısa süreliğine himayesi altında tutması gerekiyordu. Siciline birini kaçırmaktan dolayı suç işlenmesi ihtimali onu bir hayli tedirgin ediyordu. Üstelik kıza ilk görüşte tutulmuştu. Şimdi ona aklı başka, kalbi başka bir şey söylüyordu. Hırçın rehinesiyle sevgili olması, yaşayacakları birçok belayı da beraberinde getirecekti.
(Tanırım Bülteninden)


0 comments:

Yorum Gönder