Siyah Kadife - Rita Hunter | Kitap Yorumu


Yazar Adı: Rita Hunter
Kitap Adı: Siyah Kadife
Özgün Adı: ☆
Seri Sıralaması: ☆
Baskı Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 479
Yayınevi: Epsilon Yayınevi 
Kitaba Puanım: 5/5
Asla Sahip Olamayacaklarını Hatırlatan Bir Hüzün…
Ve Simsiyah Kadifemsi Bir His…
Kusursuz bir leydi olmaya adanmış bir hayat, çoğu zaman dışına çıkılması güç sınırlarla çevrilirdir. Fakat bazı anlar gelir ki, bastırılmış bir tutku ve cesaret, kalıpların tutamayacağı bir okyanusa döner.
Emily, kurallar ve baskı içindeki gösterişsiz hayatının en önemli gününde, yeni yaşantısını sürdüreceği odaya korkakça ilerlediği sırada gördü o adamı. Karanlık varlığını gölge gibi arkasından sürükleyen yabancı, Emily'yi hem korku hem de fırtınalı duygularla baş başa bırakarak yanından geçip gittiğinde kaderleri çoktan mühürlenmişti...Hayatına aniden giren bu esrarengiz adam dünyasını sarsarken Emily ne ondan kaçabiliyor ne de ona dokunabiliyordu. Biliyordu ki Marcus onun için günahtı… O ise Marcus için ihanet…
Ve zaman geldi, şartlar değişti…
Marcus artık umuttu… Emily ise aşk…
(Tanıtım Bülteninden)
Tarihi aşk kitapları konu olunca gözümün anime karakterleri gibi yerinden çıkarak kalp şekline büründüğünü az çok takip ediyorsanız beni bilirsiniz. Ve aşık olduğum karakterleri, çok seversem kitabı defalarca kere okur, en sonu o tatlı pembe hayallere dalarım. Her kitapkurdunun yaşadığı doğal işleyiş bende de mevcut.

Tereddüt etmeden gözüm kapalı önereceğim kitaplardan ilk onda yer alan Siyah Kadife benim için bambaşka bir yerde. İlk okuduğum zaman da aşık olmuştum, şimdi de. Bu da Rita Hunter kaleminin bir etkisi diyebilirim.
Zekice tasarlanmış kurgusu olsun, sizi kendine bağlayan hikayesi olsun, hayran olacağınız karakterleri olsun Siyah Kadife on numara beş yıldız bir kitap.

Emily, okuduğum tüm kadın karakterlerden farklı bir karaktere sahip. Yaşadıkları karşısında yılmadan ayakta kalması, kendine inancı, yapabileceğine dair gücü, ağır başlı olması beni kendine bağlayan özelliklerinden biri. Yeni bir hayata atılırken, yaşamı boyunca ona öğretilenlerle ağ misali etrafı sarınmış, ailesinin gözünde ise itaatsizlik büyük suç. Asla sözlerinden çıkamaz ve asla baş kaldıramaz. Kendi fikrini söylediği anda ya şiddete maruz kalmış ya da aşağılanmış. Yine de gururundan, kendine olan saygısından zerre kaybı olmaz ve o mağrur duruşunu kimse bozamaz. Bu özelliği beni derinden etkiledi, hayran kaldım!

Marcus karakteri ise bilinenin ötesinde bir adam, çok farklı, çok gizemli... Karanlık bir yanı, bu yanının çekiciliği var. Marcus'un Emily'e karşı ilk zamanlar başlayan bir önyargısı var ve bu sığ düşüncelerinden, ona karşı olan algılara kapılmış durumda. Tabi zamanla bu düşünceler yerini Emily'i tanıyarak farklı hislere ve düşüncelerle değişiyor.

Genele baktığımda kitapta olaylardan ziyada duygulara ağırlık verilmiş. Diyaloglar daha az, karakterlerin duygu ve düşünceleri daha baskındı. Bunu çok sevdim ben. Siyah Kadife, farkını ortaya koyan bir kitap oldu benim için. Sayfalar geçerken bittiği için bir kez daha buruk hissettim, hiç bitmesin istedim. İlk sayfadan itibaren kurgu dünyasına girdiğinizde, karakterlerle bütünleşmeniz kaçınılmaz oluyor.
Rita Hunter benim en sevdiğim tarihi aşk yazarlarından biri ve ne yazsa okurum dediğim bir yazar. Her kitabında her hikayede her karakterinde kendinizden parçalar bularak onlarla birlikte vakit geçirmekten keyif alacaksınız. Bu türü sevene ve başlamayı düşünenlere yazarın bütün kitaplarını şiddetle tavsiye ederim.

0 comments:

Yorum Gönder