Summer Time Rendering | Anime Yorumu

 

Kategori : TV
Kaynak : Manga
Adı  : Summer Time Rendering / サマータイムレンダ
Yönetmen : Watanabe Ayumu
Senaryo : Seko Hiroshi
Tür : Gizem , Doğaüstü , Gerilim
Tema : Zaman yolculuğu
Yapımcı : Bandai Spirits, MAGES., Movic, Shogakukan-Shueisha Productions, Shueisha, Tokyo MX, Toy's Factory
Stüdyo : OLM
Bölüm Sayısı : 25 / 25
Bölüm Süresi : 23 Dakika
Başlama Tarihi : 15 Nisan 2022, Cuma
Bitiş Tarihi : 30 Eylül 2022, Cuma
Yaş Sınırı : R - 17+ (Şiddet & Argo)
Puanım : 5/5
Shinpei Ajiro anne babasının ölümünden sonra Kofune kardeşler, Mio ve Ushio ile birlikte yaşarken sonrasında kendi başına yaşamak için Tokyo'ya taşınır. Fakat Ushio, küçük Shiori Kobayakawa'yı kurtarmaya çalışırken boğulmasının ardından Shinpei onu son yolcuğuna uğurlamak için evine geri döner. Ancak Ushio'nun boynundaki yara izleri onun ölüm sebebini sorgulamasına neden olur. Biraz üzerinde düşününce Shinpei başka bir açıklaması olması gerektiğini düşünür. Adadaki insanların arasında tehlikeli varlıklar dolanır ve ölen Ushio'nun görüntüsü Shinpei'den son arzusu olarak Mio'yu kurtarmasını ister. Shinpei bu işte bir iş olduğuna emindir ve Ushio'nun ölümü bulmacanın sadece bir parçasıdır.
Uzun zamandır karşıma çıkan kesitlerden dolayı merakımı cezbediyordu, radarımdaydı. İzleyeyim, en fazla ne olabilir derken vuruldum bayıldım bittim ben. Sürükleyici bir anime, aynı zamanda bitmiş manga uyarlaması, bu açıdan bakımca finali tatmin eder türdeydi. Yani bir ikinci sezon olsa elbette izlenirdi devamında neler olmuş bakmak isterdim fakat mantıksal açıdan tüm soruların cevaplarının verildiği, taşların yerine oturduğu bir finale sahipti. Mangasını da okusanız *ki ben mangayı da okuyacağım* animeyi de izleseniz, sizi tatmin edecek bir hikayeye sahip.

Summer Time Rendering'i tanımla derseniz bana, kusursuz bir zaman döngüsü temeli olan doğaüstü bir gerilim serisi diyebilirim anca. Zengin içeriği ile göz dolduruyor, ooooo 🤭 Gizemi, gerilimi, macerası, aksiyonu eksiksiz bir serüvendi.

Anime de en hoşuma giden kısmı, 25 bölüm boyunca izleyiciyi soluksuz bırakması. Hüzünlü bir gençlik draması izletecek hissiyatı ile başlasa da sonradan değişiyor. Kendine çeken ilgi odağı olan geri hikayenin gerilimiydi. Tansiyon asla düşmüyor, her bir bölümde daha da tırmandı. Kalbi ağza getiren olaylar, sinir krizine sokan karakterler, ay ama yok artık dedirten şok içine sokan birçok sahne vardı. Ki bence, animenin en büyük gücü de buydu; merkez temelinde birçok katmanlara sahipti ve izleyiciyi sonuna kadar tahmin etmeye zorlamıştı.

Shinpie, çocukluk arkadaşı ve bir takım duygular beslediği Ushio'nun kaybını duyup cenazeye katılmak için adaya geri döner. Dönmesi ile birlikte garip olayların döndüğünü fark eder ve ilgisini çeken olayın peşine düşer. Fakat peşine düştüklerinin bu kadar tehlikeli olduğunu fark edemez. Defalarca kere ölümle burun buruna gelmesi onu durdurmaz, bir amacı vardır, Ushio'nun arzusunu yerine getirecektir. Kardeşi Mio'yu ne olursa olsun kurtaracak ve hayatta tutacaktır.

Shinpei yaşadığı olaylar sırasında farkında olduğu ve onu diğerlerinden bir adım öteye taşıyan özelliği, sıçrayışlarının etkisi sınırlıdır. Zamanda sonsuza kadar geriye gidemez; her sıfırladığında -öldüğünde kısaca- bir önceki andan biraz daha ileride uyanır. Her döngüde yaşadığı anıları canlı olan tek karakter o değildir.  Kötü tarafın da aynı şekilde zaman sıçramaları ve önceki döngüde yaşananları hatırlamaları vardır, ona göre kendilerini ayarlayarak Shinpei ve tayfasını yenme üzerine plan yaparlar.


Kötü olan tarafa geçersek; temelde yatan hüküm sürmek, her canlıya biat ettirmek olan kişi ve onun yörüngesindeki bulunan kuklaları var. İki tarafında birbirini alt etmesindeki zeka ve ustalık takdire şayandı. Karanlık tarafta yer alan kadim bir tanrı, kukla misali kullandığı ve her şekilde yön verdiği gölgeler beni en heyecanlandıran şeydi. Hele ki gölgeler. Kasabada öldürdüğü kişinin bir şekilde yerine geçip kendi amaçlarına doğru ilerleyişleri inanılmaz bir şeydi. Baskın olan tarafsa -final bölümünde durum tersine dönüyor elbette- düşmanlardı ve kedi fare oyunu gibi birbirlerine üstünlük kurmaya çalışıyorlardı. Neyse ki Ushio faktörü vardı da kızım her birinin içinden geçerken tüm dengeyi alt üst etti.

Hikayenin ana temeli Shinpei'nin yaşadığı buhranla fark ettiği şeyler sonrasında herkesi ilgilendiren büyük bir trajedinin meydana gelmesini önlemek için uğraşması, bunu yaparken de tekrar tekrar zamanda geriye gitmesidir. Bana göre serideki *bu türde pek izlemediğim göz önüne alırsam ve bu minvalde güzel seriler de vardır elbette* kendini, alanında farklı kılan nokta, yaşanan olaylar karşısındaki durumun her döngüde dramatik bir şekilde değişmesidir. Çok da spoiler verip keyif kaçırmak istemiyorum ama anca bu kadar kendimi sansürleyip anlatabiliyorum.
Dürüst olmak gerekirse, Summer Time Rendering bu türde izlediğim ve beni sarsan en çok beğendiğim animelerden biri. Gizem gerilim pek sevmem ama bu seri beni kendime sarstı diyebilirim. Yaş sınırına dikkat edilmesi gerekiyor. Şiddet öğesi çok baskın ve her bölümde şoka sokan sahneleri var. Öyle mide bulandıran tiksindiren sahneler değil, fakat irkilip hadi be dedirtir cinsten sahnelere sahip. Aksiyon sahneleri cok iyiydi, favorim zaten Hizuru'nun dövüş sahneleri. Tek kelimeyle mükemmeldi! Bir seride birbirine zıt iki ayrı güçlü kadının yer alması benim başımı göklere çıkardı. Ushio ve Hizuru kötülerle hep savaşsın ben de oturur izlerim o kadar keyifliydi. Görsel olarak, Summer Time Rendering izleyiciye show yaptı, ne eksik ne fazla, olması gerektiği gibi kararında.

Kayıtlara tüm zamanların en iyi animelerinden biri olarak geçer mi bilmem de, benim için 2022'nin en iyi animelerinden biri Summer Time Rendering. Tatmin eden finaliyle bağımlılık yaratacak şekilde izlenebilir olması da artı puan bence.

●●KARAKTERLER●●


••NASIL BAŞLADI, NASIL BİTTİ••
○○MUTLU SON○○

■■ FRAGMAN ■■



0 comments:

Yorum Gönder