Ev Arkadaşı - Rosie Danan | Kitap Yorumu


Özgün Adı : The Roommate
Kitap Adı : Ev Arkadaşı
Yazar Adı : Rosie Danan
Seri Bilgisi : The Shameless Series #1
Çevirmeni : Doğa Şarlayan
Sayfa Sayısı : 352
Yayınevi : Ren Kitap
Baskı Yılı : 2023
Kitaba Puanım : 3-3,5/5
Kendi bulaşığını yıka.
Banyoya girmeden önce kapıya üç kere vur.
Ev arkadaşını internette araştırma.

Wheaton’lar, Doğu Yakası sosyetesinde dürtülerini kontrol edememeleriyle bilinirlerdi. Fakat kızları Clara, onlardan tamamen farklıydı. Clara tam bir sosyetikti; aşırı başarılı, görgülü ve tahmin edilebilirdi. Gelgelelim her Wheaton’ın olduğu gibi onun da zayıf bir noktası vardı. Çocukluk aşkı onu ülkenin öteki ucuna taşınması için davet ettiğinde, bu teklif Clara’nın karşı koyamayacağı kadar iyi ama bir o kadar da gerçek dışıydı. Son anda yapılan ufak çaplı ve Clara’nın tamamen bihaber olduğu plan değişikliğiyle, sosyetik güzelimiz kendini bir anda hiç tanımadığı biriyle ev arkadaşı olmuşken buldu. Bu kişi, çevresinde rahat olabileceğiniz kadar anlayışlı ve göz acıtacak kadar yakışıklı olan Josh Darling’di.

Bir yaz boyunca sadece ev arkadaşı olarak kalabilmeleri, Clara’nın Josh Darling’i internette aratmasıyla sarsıldı. Josh’ın ününü öğrenen Clara, onunla birlikte yaşamanın ailesi için büyük bir skandal olabileceğinin farkındaydı. Darling’in profesyonel becerileri, kadınların hor görülen isteklerinin mücadelesini kendi ellerine alması için Clara’ya ilham verdi. Birçok konuda farklı görüşleri olmasına rağmen ikisi de kadınların sekste daha iyisini hak ettikleri konusunda hemfikirlerdi. Yapmaya karar verdikleri şey, ikisinin de hayatını değiştirecek ve eğer şanslılarsa başkalarının da şanslı olmasına yardımcı olacaktı. 
(Tanıtım Bülteninden)
Sevebileceğimi düşündüğüm eğlendiğim bir kitap umuyordum ki buldum da. Akılda kalan ve beni kahkahalara boğan birçok sahneye sahipti Ev Arkadaşım. Alışılmışın epey dışında bir kurgusu var, hikayede farklı bir iş kolundan bahsediliyor. Bundan dolayı önyargı yapıldığını düşünüyorum kitaba. Hatta yediği linci de hak etmediğini de düşünüyorum.

Rosie Danan'ın ilk romanıymış Ev Arkadaşım. Tabi böyle olduğunda okurken hissedilen kurgudaki eksiklikler de vardı. Genel olarak bir şeye odaklanılınca anlattığın çoğunlukla odaklanan kısım oluyor, daha geri plana kalmış ya da yüzeysel değinilmiş kısım da odaklanılmayan yer oluyor. Bu kitabı okurken ben aşkı hissedemedim pek, sanırım yazarın istemeden de olsa geriye ittiği kısım aşktı. 

İki birbirine zıt hayatlar yaşayan karakteri mecburi bir durumla aynı evde kalmalarını sağlarsanız ne olur diye soru sorulsa, Ev Arkadaşı kitabını işaret eder, evet tam olarak bu olur derdim ben. Farklı sosyal sınıflardan ve yaşam tarzlarından geliyor Clara ve Josh, kısa süreli de olsa zorunluluk hâlinden kaynaklı ev arkadaşlığı yaşıyorlar. Sonrası ise tam olarak kaos, duyguların isteklerin kararların kaosu ikiliyi de bam telinden yakalıyor birbirine yapıştırıyor.

Clara, çocukluğundaki en iyi arkadaşı karşı romantik duygular besliyor, fakat Everett'in olan bitenden haberi yok. Kendine yeni bir düzen kurması konusunda cesaret vermesi ise tamamen yakın arkadaş olmasından kaynaklı. Eee bizim kız da aldığı cesaretle kendini Los Angeles'te buluyor. İlk önceliği duygularını itiraf etmek belki de birbirlerkne çekim oluşursa diye hayaller kuruyor, sonra Everett'in evinde kalacak yakınlaşacaklar iş güç derken çocukluk aşkı sonsuz olacak düşüncesinde. De bir pürüz var, o da elamanın turnesi olması. Hem de Clara'nın tam taşınacağı gün bunu söylüyor, eve taşınıp yerleşmesini yeni ev arkadaşı ile iyi geçinmesini söyleyip gidiyor. Hayaller ve hayatlar durumunu iliklerkne kadar yaşayan kızımız tam anlamıyla kurduğu hayaller tepesine yıkılıyor. Derken ev arkadaşının kim olduğuna dair gerçekliği öğrenince hayatının da şokunu yaşıyor.

İnternette yetişkinler için yapılmış eee filmlerdeki şöhreti ile bilinen Josh Darling, Clara'nın ev arkadaşı. Ciddi, terbiyeli, kendi halinde ailesinin çizdiği sınırları ihlal etmemiş kızımız Clara'nın duygularını karmaşık. Sebebi ise yakışıklı, flörtöz, edepsiz, merhametli, anlayışlı ve son derece seksi adamımız Josh. Aralarında her an tutuşacak kıvılcımlar saçan enerji yüklü ikilinin başta arkadaş olmaları, daha sonrasında kıvılcımın alev almasıyla pek bir yakın mesafeye evrilen ilişkileri, iletişimleri güzeldi. Arkadaşlık ilişkisini kızımızın aklına gelen fikir ile iş ilişkisine dönmesiyle olaylar hız kazanır. Clara fikri denemeye değer olduğunu düşünüp Josh'ın da ona güvenmesiyle harekete geçerken, aralarında hali hazırda romantik bir ilişki yoktu. Birbirlerinden etkileyorlardı birbirlerine karşı arzu duydukları da oluyordu ama aşk henüz görünürde yoktu. Bundan dolayı da Josh'in aklını kurcalayan *aslında bu düşünceye sebep veren de Naomi'dir* bir takım düşünceler var. İş ortaklığını bozacak sarsacak durumların olması onu tedirgin etti. Josh'un eski kız arkadaşı ve iş arkadaşı Naomi de bu yeni projenin önemli bir parçası olur. Hazırlıklar başlar ve kitabın heyecanı da tansiyonu da hiç düşmez. Karakterlerin gelişimleri, olaylar karşısındaki duygu durumları verdikleri tepkiler beni çok eğlendirdi.

Clara Wheaton; kabuğunu yırtan minik tırtıldan görkemli bir kelebeğe dönüyor. Kendi kuralları olan, çizgileri aşılmaz bir ailenin parçası, New York sosyetesinin de önemli yerinde varlık belirten Clara kendi yolunu çizmesi bunu istemesi yolunu ve yönünü kendi duygularıyla belirlemesi çok iyiydi. Düzen takıntısı pvc kaplama listeleri devam etse de kızımız kendini buldu. Hayatı boyunca etrafında olan insanları mutlu etmeye çalışan Clara'nın, korkusuzca kendi bakış açısını söylemesi, kendi isteklerini fark ederek ihtiyaçlarını kabul etmesi, bir işle ilgilenebilecek kadar kendine güvenen genç bir kadına dönüşmesi çok çok çok güzeldi.

Josh Conners, nami değer Josh Darling; elemanımız hayatı boyunca zora geldiği her anda en kolay yolu seçerek kendini kurtaran bir karakter. Bağlanmaktan ve bağlılıktan korkan, içinde en ufak hırs olmayan merhametli, son derece yakışıklı ve internette de popüler olmasını sağlayacak fizikiyle çok çok seksi bir adam. Clara ile tanışmadan önce ve tanıştıktan sonra kısımları ise epey eğlenceliydi. İçinde bir şeyler filizlenirken kendini sorguladı, yetebilir miyim düşüncesi benliğine yerleşti. Çünkü Clara, onun daha iyi biri olma isteği uyandırdı. Alaycı oluşuna bayıldım, Josh'ın yaptığı her şakaya kahkahalarla güldüm. Kelime oyunları, mimikleri, beklentileri, ondan beklenenlere verdiği tepkileri beni Josh'a karşı yakın hissettirdi. 

Clara ve Josh ikilisini birlikte de çok sevdim. Aslında daha çok Josh ağır basıyor bu sevgide. Sebebi de, hayatında gerçek bir fark yaratan küçük değişiklikler yapması inanılmaz hoştu. Clara'nın ise sürekli böylesi bir adam için yeteri kadar seksi olduğunu sorgularken ve deneyimli olmamasındaki korkusunda Josh'un ona karşı hep korumacı olması, hep düşünceli davranması çok güzeldi.

İlişkilerinde hissedilit katmanları, aşmaları gereken aşamalar vardı. Sosyal statü ve yetiştirilme tarzındaki fark gözle görülürdü ve bu birçok soruna da neden oldu. Üstelik ilişkilerinin sabote eden bir başkası değildi, kendilerine olan güvensizlikleri sebepti. Zaten kitapta yavaş ilerleyen bir tempo vardı ve daha yedirilerek anlatılmış olsaydı, aşk daha yoğun olsaydı ben daha çok severdim.

Önemli bir noktayı unutmadan ekleyeyim, tüm bu süre boyunca görünürde somut olarak bulunmasa da ismen olan varlığı ile engel Everett vardı. Clara'nin yoğun duygular beslediği arkadaşı. Josh başlarda takmıyor görünse de gittikçe kıskanıyordu, bunu da ifade ediyordu hatta kızdığı yerlerde duygularını belli etmeai beni heyecanlandırdı. Everett tam bir boş küme ve ne kaçırdığı hakkında bir fikri yok. Ki iyi de yok, Josh bebeğim mutlu oldu bu sayede.

Kitabımızın önemli ve dile getirilmesi gereken bir diğer katakrer, Naomi Grant; kara kutu gibi bir kadın. Çok güzel, çok zeki bir kadın. Açıkçası kötü bir karakter olmasından korktum fakat olmadı tam tersiydi. Ve Naomi'nin gizlediği kendiyle alakalı olan bilgileri daha cok heyecanlandırdı beni. Onun kitabını merak ediyorum. Duyguları düşünceleri davranışları tavırları çok ilgimi çekti. Umarım kitabını çok erken bir zamanda okuma şansına sahip olurum.

Sonuç olarak, eğlencesi eksik olmayan yetişkin bir romantik komedi bir kitaptı. Karakterleri beğendim, Josh'i sevdim, olay örgüsünü komedi kısmı beni eğlendirdi. Eklemem gereken bir yer var, söylemesem olmaz. Yazarın sektör hakkında kaleme aldığı gerçeği yansıtan yerleri birileri yaşıyor. Her iş dalında, her meslek grubunda ya da çalışma hayatında olan mobbing istismar baskı zorbalama bu sektör için de söz konusu. Tamam karakterlerimiz bir şekilde kendi hayatlarını bu şekilde ilerletmek istedikleri için yaşıyorlar fakat bu durum istismar edildikleri gerçeğini değiştirmiyor. Üzerlerinden milyonları cukkalarken, kayda aldıkları insanlara çok çok az miktarda ödeme yaparken bağlayıcı sömürüye açık sözleşmeler imzalatıyorlar. Kitapta bu kısmı da okuyoruz ve belki de merak edip hiç araştırmayacağımız bir meslekte -her ne kadar görmezden de gelsek, bu yaşanıyor- yaşananları okura aktarıyor. Keyif aldım mı, aldım. Güldüm mü, güldüm. Okudum mu, okudum. Türü seven ve bu tarz konulardan rahatsız olmayacaksanız okuyun derim. Ama yok benlik değil derseniz, keyif alacağınız kitaplara yönelin.

0 comments:

Yorum Gönder