Filmlerden Daha Güzel - Lynn Painter | Kitap Yorumu


Özgün Adı : Better than the Movies
Kitap Adı : Filmlerden Daha Güzel 
Yazar Adı : Lynn Painter
Seri Bilgisi : Filmlerden Daha Güzel #1
Çevirmeni : Eylül Akarçay
Sayfa Sayısı : 304
Yayınevi : Artemis Milenyum
Baskı Yılı : 2022
Kitaba Puanım : 4/5

Lynn Painter’ın çıkış kitabı "Filmlerden Daha Güzel"de, romantik komedi filmlerine takıntılı bir genç kızın, hayalinde büyüttüğü aşkın peşinden koşmasının ve daima yanında olan birine âşık olmasının samimi ve eğlenceli hikâyesine tanık olacaksınız.

“Ben, bir oğlanın önünde durmuş, beni sevmesini isteyen bir kızım sadece.”

Aşk Engel Tanımaz

Liz Buxbaum, hayatı boyunca aşka inanan biri olmuştur. Aşk hayatında, umduğu heyecana sahip olamasa bile çocukluğundan beri iç içe olduğu romantik komedi filmleri sayesinde, bir gün O’nu bulacağını biliyordur. Bulmak zorundadır. Bu yüzden, çocukluk aşkı Michael Young, hayatına tekrar girince Liz’in bütün umutları yeşerir ve aklında kırk tilki dolaşmaya başlar. Böylece Liz, çocukluğundan beri en büyük düşmanı olan ve onu rezil etmeyi görev edinmiş Wesley Bennett ile aşk uğruna işbirliği yapmak zorunda kalır. Ama aşk her şeye değerdir, değil mi?

Liz, bir yandan Wes’le planlar yapıp adım adım Michael’a yaklaşmaya çalışırken öte yandan sürekli Wes’le takılmaya başlar. Bu durum, insanların dikkatini çekmeye başlayınca işlerin sarpa sarması kaçınılmaz bir hâl alır ve Liz, kendini hiç ummadığı bir yerde bulur.

Zaten söz konusu aşk olunca her şeyin planlandığı gibi gittiği nerede görülmüştür ki?

(Tanıtım Bülteninden)
Okumaktan keyif aldığım ve okurken eğlendiğim bir kitabın yorumu ile sizlerleyim aa dostlar. Romantik komedi filmlerine kafayı takan ve o filmlerdeki aşkı bulacağına inanan bir karakter okumak bana inanılmaz iyi geldi. Fakat ben hanım kızımız kadar şanslı değilim. Zira burnunun ucunda nefret ettiğini düşündüğü adama aşık olması onun başına gelebilecek bir durum. Yani dostlar kitapta geçen o güzel aşk hikayesi belki filmlerden daha güzel ama gerçekte rast gelmek ise milli piyangonun torpilsiz şekilde bize vurması gibi bir şey olurdu. Hayaller kurmuyoruz o yüzden. 🤷🏻‍♀️

Liz, annesinin kaybı sonrası yalnız geçen çocukluğunu annesinin sevdiği filmlerle iç içe geçirmiş, yüreği yaralı kızımız. Nostaljik ama günümüzde çok güzel duran fırfırlı elbiseleri kendine has tarzı ile tek bir kişinin dikkatini fazlaca çekiyor ama kızımız henüz bunun farkında değil. Kendi dünyasında kendi hâlinde takılırken çocukken aşık olduğu *çocukluk aşkı yani ne olabilirdi, ne anladın Liz yani dbfnfnfn* arkadaşı ile lise koridorunda karşılaşınca bunun gerçek aşkına ilerleyeceği ilk an olduğunu düşünür fakat işler pek de öyle gitmez. 🤔

Wes, çocukluk aşkı tarafından fark edilmek için türlü pislikler yapan, kızın gözünde kötü çocuk olan kapı komşusu... 🤤 Bir gün onun yardımına ihtiyaç duyan komşusu Liz'e elbette yardım edrcektir fakat daha fazla duygularını kontrol edebilir mi, hadi o etti diyelim BİZİM BAKAN KÖR GÖREBİLİR Mİ AY DELİRECEĞİM ŞİMDİ. 🤦🏻‍♀️ Her hareketinde onu düşündüğü her anda ben kendimi paraladım, kızım fark et gör artık diye. Neredeyse kaybedeceği noktada fark etmesi de yine bir şey...

Şimdi, eğri oturup doğru konuşalım. Kurgu fazlaca klişe, bildik olaylar vs vs ama karakterler içindeki duygular önceki benzeri kurgularda denk gelemediğim o enerji vardı. Nereden çıkardın demeyin, bana ne hissettim bir kere, hiç ama canım. Bir kere ben çifte bayıldım. Tabi Wes karakterine âşık olmuş da olabilirim, yazara cidden tutuldum ben, sanırım bundan sonra favori yazarım olarak kitaplarını hep okur alırım. Düşmandan aşıklara, kapı komşu, sahte sevgili, lise ilk aşkı konularına aşığım ve bu kitap beni doyurdu çok beğendim, sevdim.

Aralarındaki enerji, şakalar, birbirlerini anlamalar *daha çok Wes yapıyordu ama olsundu*, paylaştıkları anlardaki o duygular çok güzeldi. Harika bir bağları vardı aralarında. İkisi de diğerinin hassas noktasını anlıyor, biliyordu. Keşke Wes gerçek olsa ya da gerçekte varsa bir Wes beni bulsa. **bul beni yiğidim**

Tamamen kitaptan keyif aldım. Ve dikkatimi çeken güzel detay, her bölüm başında olan romantik komedi filmlerinden alıntılar olması, aşırı hoştu ve filmleri yeniden izleme isteği doğurdu bende. Tek eleştirim noktalama ve düzelti kısmında hataların olması, sonraki baskılarda düzeleceğini ümit ediyor ve bekliyorum.

Bu türden hoşlanan, düşmandan aşıklara dönüşen hikâyeleri seven herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyor ve öneriyorum.


0 comments:

Yorum Gönder