Son Ejderha Kralı - Leia Stone | Kitap Yorumu


Özgün Adı : The Last Dragon King
Kitap Adı : Son Ejderha Kralı 
Yazar Adı : Leia Stone
Seri Bilgisi : Kings of Avalier #1
Çevirmeni : Melike Çetiner
Sayfa Sayısı : 272
Yayınevi : Ren Kitap
Baskı Yılı : 2024
Kitaba Puanım : 4/5
Son Ejderha Kralı müstakbel kraliçesini arıyordu.

Bu haberin kasabaya yayılması tüm kadınların telaşlanmasına neden olmuştu. Kral, kraliyet muhafızlarını doğurganlık çağındaki kadınları Jade Şehri kalesine getirmeleri için kasabaya yollamıştı.

Tek şartı, seçtiği kadının ona bir vâris verecek kadar güçlü bir büyüye sahip olmasıydı.

Bense sadece yüzde on ejderha büyüsüne sahip bir insandım. Seçilmeyeceğimden emin olmama rağmen Büyü Koklayanlar kendimi krala olası bir eş olarak sunmamı emretti. Annemden öğrendiğim korkunç sırrın ardından Jade Şehri’ne gitmeye karar vermiştim. Beni ölüme götürebilecek bir sırdı… hem de kralın kendisi tarafından.

(Tanıtım Bülteninden)
Leia Stone'un Son Ejderha Kralı ihtiyacım olan kitaptı, rutinime ara vermek için keyifli bir molaydı. Serinin ilk kitabı fantastiğe giriş olarak okuması kolaydı ve türe başlamak isteyenler için bir de ejderhaları sevenler için önereceğim bir kitap.

Konuya gelecek olursam, Son Ejderha olan Kral Drae soy devamı için yeni bir eş arıyor. Fakat şöyle bir pürüz var kı, çocuk sahibi olmak için doğumda hayatta kalabilecek sihre sahip bir hatun bulunması gerekiyor. Eş için de kraliyet muhafızlarından adamlar gönderiyor. Gelin adayı olarak da Arwen seçiliyor.


Arwen'in ise kafası cevaplanması gereken sorularla dolu. Drae'in ne olduğunu öğrendiğinde bir şekilde ondan yana zarar göreceğine kendini inandırmış durumda fakat öyle bir şeyin olması da biraz, olası görünmüyor.

Drae'nin planları var, ikilem arasında da kalıyor. Neler olduğuna dair merak ettiyseniz şayet sorulacak soruların cevapları ve daha fazlası kitapta.

Şunu söyleyeyim bir fantastik kitap için içinde çok fazla dünya inşası yoktu. Bunun yerine daha çok karakterlere odaklanılmıştı. Eğer arayışınız  dünya inşası için, sizi pek de tatmin etmeye bilir ama aksine fanteziyi seviyorum karakterler odaklı fantastik okuyayım derseniz bu kitap sizi bekliyor. Ben karakterleri ve aralarındaki ilişkileri sevdim. Hem çok güzeldi, hem de dokunaklıydı. Sonu beklentimi karşıladı ve olması gerektiği gibi bittiğini düşünüyorum. Serinin davamı için de ayrı bir merak içindeyim. Bakalım devam kitabında bizi bekleyecek yeni serüvende nelerle karşılaşacağız.

0 comments:

Yorum Gönder