Gitme - Selvi Atıcı // Kitap Yorumu

Yazar: Selvi Atıcı
Kitap Adı: Gitme
Seri Sıralaması: Kayıp Şehir Serisi #3
Yayınevi: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 496
Kitaba Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku
"Bu gün sana âşık oldum."
Nefret ve aşk arasındaki mesafe ne kadardır?
Kilometrelerce mi?
Belki bir adım kadar yakındırlar birbirlerine?

Belki de aralarında zerre kadar dahi uzaklık yoktur. Üstelik birbirlerine dönüşmeleri öyle hızlı gerçekleşir ki, hiçbir kalp nasıl sevdiğinden bir anda nefret ettiğini, sonra onu yeniden nasıl sevdiğini anlayamaz.

Sırılsıklam âşık olan bir kadın… Tek gecelik ilişkilerin adamı olan bir erkek… Ve geçirilen tek geceden sonra birbirinden nefret eden ya da belki tamamen âşık olan iki insan... Gerçekte hissettikleri şeyin ne olduğunu keşfetmeleri ise hiç kolay değil… Gitme, aşkın ve nefretin sınırlarında dolanmanıza neden olacak.
(Tanıtım Bülteninden)


Beni tanıyan kişiler bilir aslında Selvi Atıcı kalemini ne çok sevdiğimi. Hatta Mirza için ne savaşlar verdiğimi :) Kendine has anlatımı olup da özgün bir kaleme sahip yazarlardan bir tanesi Selvi Atıcı'nın kitaplarındaki çekişmeli, tutkulu ve tatlı aşık karakterler okumak bir başka güzel. Yeni kitapları merak ile beklerken eski kitaplarını defalarca okuduğumu dile getireyim.

Gitme benim serideki en sevdiğim kitaptır ve karakterlerine, kurgusuna, yazılış tarzına, duygusuna en çok bağlandığım kitap. 
Kitabı okuyan çoğu kişi -buna yazarı da dahil- Tunç Mirza Yiğit için işkenceli bol acılı cezalar var kafalarında. Duygusuz ve kendinden başka kimseyi düşünmeyen bir adamın neyi sevilirdi ki, en nihayetinde. Oysa önümüzdeki tabloda farkında olmadığımız bir çatlak var ki ben gördüm.
Kusursuz bir karakter duruyor karşımızda ama ruhu en kusurlu bu Tunç Mirza'nın. Sonsuz bir sadakat ile sevince birini, onun başına bir şey geldiğinde en çok cani yanan kendi oluyordu insanın. Mirza içinde öyle. Dokuz yaşında bir çocukken boyundan büyük bir karar alarak kalbini koruma altına aldı. Babasının kazasi onun hayatını baştan sona değiştirirken ileride adının tam anlamı ile baş belası Tunç'u yarattı.

Yaşadığı travma sonrası çıkardığı tek sonuç, hissettiği bu keskin acıyı bir daha yaşamamak adına sevdiklerinden ve de ailesinden uzaklaşır. Ne kadar az irtibat halinde olur, ayrı kalırsa yaşayacağı acıyı azaltacağını düşünür.
İyi kötü kendi düzenini kurmuşken hayatının orta yerine bomba misali düşen Hayat, bütün dengeleri bozar. Bunun için fazla za!an harcamaz üstelik, tek bir gecede her şeyi değiştirir. O gece birbirleri için hissettikleri tutku, hayatlarını değiştiren bir nefrete dönüşür ve kendilerini nikah memurunun karşısında bulurlar.
Mirza'nın hırçınlığı, kırıcı tavırları, can yakan ithamları... Hayat'ın kendini neredeyse görünmez kılarak Mirza ile yasamaya çalışması... ilmek ilmek işlenen duygu seli? Okurken kalbimi de hedef alarak burnumu sızlatan birçok yer...

Sayfaları birbiri ardına akıp giderken bitmemesi için ne kadar çok direnmiştim. Aşkı da nefreti de aynı anda okurken satışlardaki tansiyona ayak uydurmak için sağlam bir kalp gerekiyor. Ve Selvi Atıcı her kitabında bu düzeni bozmuyor, okuyanı kendine hayran bırakıyor.

Ve şey...
Yine de söylemeliyim ki Tunç Mirza'yı boğazlamak isterken aynı anda bağrınıza nasıl sıkıca sarılmak için dayanılmaz bir istek duyacağınız; Hayat ise çok başka bir karakter, kitap boyu içinizi çeke çeke okuyup, satırlardan çekip almak, yaralarını sarmak isteyeceğiniz bir kitap. Her duyguyu iliklerinizde hissedeceğinize dair bahse bile girebilirim.
Şiddetle tavsiye ederim!
Şimdiden keyifli okumalar;)

Seri Sıralaması:
Kayıp Şehir Serisi 
#1 Kimliksiz
#2 Pinokyo'nun Rüyası 
#3 Gitme
...

Kitaptaki en ama en en en çok beğendiğim alıntıları da şuraya bırakayım :)

"Bana bir gün Hayat'ını avuçlarının arasında tutacaksın deselerdi inanmazdım. Koca bir hayat avuçların arasına nasıl sığabilirdi ki? ... Sığabiliyormuş."
"Burnun aktığında burnunu silmek istiyorum. Ayakların ağrıdığında ovmak istiyorum. Seni ilgiye boğmak, seni şımartmak istiyorum. Sana hediyeler almak, imkânım neyi el veriyorsa ayaklarına sermek, her sözünü emir kabul etmek istiyorum. Seni yatağımda, yanımda, tenimde istiyorum."



0 comments:

Yorum Gönder