Geveze Kalemler #8 Kağıttan Uçaklar - Dawn O’porter || Kitap Yorumu

 
Yazar: Dawn O’porter
Kitap Adı: Kağıttan Uçaklar 
Özgün Adı: Paper Aeroplanes
 Seri Sıralaması: Paper Aeroplanes #1
Yayınevi: Novella Dinamik
Çeviren: Irmak Taştan
Sayfa Sayısı: 288
Baskı Yılı:  2016
Kitaba Puanım: 3,5-4
Satın Almak İçin: D&R | OKUOKU

Bu kitap sayesinde unuttuğum kâğıttan uçak yapımını hatırladım. Neyse ki tamamen unutmamışım ve de uçağımı yapabildim :)
Kitap hakkında düşüncelerime gelmeden önce, tasarımı ile alakalı bir kaç şey söylemek istiyorum. Kapağa iç tasarıma ve baskıya ba-yıl-dım! Gökyüzü gibi masmavi bir kitap karşıladı u sefer bizleri. Sert kapağın uçak detaylarına ise ayrıca çok sevdim. İçi - dışı insanı okumak için kendine çekiyor :)
Gelelim kitaba;
Sanırım ilk defa bir yorum yazarken bu kadar düşünmüşümdür. Kâğıttan Uçaklar kitabı beni bayağı bir etkiledi. İlk kitabı ve yazımı oldukça sade, bir günde bitebilen bir kitap. Anlatımı akıcı ve sizi kendine bağlıyor . İçinde aşk aramayın, zaten yok. Ama sapına kadar dostluk kavramını sorgulayan bir roman. İki farklı karakter olan Flo ve Rénee'nin bu kısa ama düşündürücü hikayesi sizi kendine gerçekten bağlıyor .
Yalan yok, başta okurken bir hareketlilik yok diye sıkıldım fakat ilerleyen sayfalarda bir solukta okudum. Beğendim mi? Evet, bayağı bir beğendim. O kadar gerçekçi ve o kadar bizden bir hikâyeydi ki okuduğum satırlarda anlatılanlar, duraksamamı sağladı . Ve dostluk kavramını düşündürttü. Sahi dostluk neydi? Her dediğini harfiyen yerine getirmek zorunda bulunmasını istediğin kişi mi? Yoksa en zor anında sana destek olup omuzlayan kişi mi?
Her iki karakterinizin de ailevi olabilmeleri var. Mutsuzluklarını kendi içlerinde yaşayıp dış dünyaya sorun yok-muş gibi davranıyorlar . Ortak acıları var, ortak mutlulukları. Sizlere şu kadarını söylemeliyim ki kafanızı dağıtacak düşünmenizi sağlayacak bir kitap arıyorsanız Kâğıttan Uçaklar doğru adres.
Ben ipucu vermeden gidip kitabı alın ve okuyun :)


0 comments:

Yorum Gönder