Tuvaldeki Yaralar - Neva Altaj | Kitap Yorumu


Özgün Adı : Painted Scars
Kitap Adı : Tuvaldeki Yaralar
Yazar Adı : Neva Altaj
Seri Bilgisi : Perfectly Imperfect #1
Çevirmeni : Tuba Özkat
Sayfa Sayısı : 240
Yayınevi : Artemis Yayınları
Baskı Yılı : 2023
Kitaba Puanım : 4/5
Kusursuz olmayan bir dünyada yaşıyor olabilirdi ama bu, onun aşkının kusurlu olduğu anlamına gelmezdi.
Neva Altaj’ın çıkış romanı olan Tuvaldeki Yaralar, okurlarını kusurlu bir dünyada var olma mücadelesi veren
iki kişinin, aksiyon ve romantizm dolu aşkını okumaya davet ediyor!

Nina
O, çekici, büyüleyici ve baştan çıkarıcı biri,
Ve aynı zamanda soğukkanlı bir katil.
Yine de bu göz korkutucu adamla, Rus mafyasının Pakhan’ıyla evlendim.
Buna mecbur kaldım. Anlaşmanın parçasıydı.
Şimdiyse korkuyla titrerken,
Mutlu bir evliliğim varmış gibi rol yapıyorum.
Ve bu acımasız adamın pençelerinden kurtulmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

Roman
İstediğim her şeyi elde ederim.
Ve bu kusursuzca kusurlu küçük manipülasyon ustasını istiyorum.
İnsanları, bana deli gibi âşık olduğuna inandırmak için kandırma şekli,
Sadece onu daha çok istememi sağlıyor.
Henüz kendisi bilmiyor.
Ama gitmesine izin vermeyeceğim.
Anlaşma iptal.


Nina ve Roman ile entrika ve mizahın eksik olmadığı bir romantizme var mısınız?

Babasının zimmetine para geçirmesi ve bu parayla dolandırılması ardından kendini evli bulacağından haberi yoktu Nina'nın. Üstelik kocası da Rus mafya lideri olacak deseler bir hah çeker döner tuvali zihnindekileri yansıtmaya devam ederdi. Fakat işler onun dışında karmaşık hâl alırken Bravta'nın en güçlü lideriyle görüşürken buluyor kendini. Adam nefes kesici, hem mezacen bu hem de fiilen 🤭 Huyuna gider ve yoluna çıkmazsanız nefesinizi kesmez Roman ama tersi durumda duman olursunuz.

Neyse ne diyordum? Heh hiyerarşi! Sözünün ilelebet geçmesi gücünün kesintisiz devam etmesi için Roman evlenmek zorunda kalır. Bunun sebebi kısa bir süre önce suikast düzenlenmiş ve sağ kurtulması da büyük mucizeymiş. Tabi sağ dizinin kalıcı hasarı onu iki bacakları üzerinde durmasına engel olacak boyutta. Bundan sebep evlen diyor sağ kolu. *uuu ne çok sağ dedim ehe 🤭* Pakhan'la buluşma sonrası akabinde bir davete katılması gerekir ve rol icabı birbirinden etkilenen iki aşık olarak elamanın evinde soluğu alacaklardır. Sonra da yıldırım nikahi ve kısa sure sonrasında bu evlilik bitecek bizimkiler de hür birey olarak yollarına devam mı edecek? *güler güler güler, eğlenceli fikirler.* Canlı, iyi huylu sanatçı Nina ona biçilen rolünün hakkını verir. Kelimenin tam anlamıyla, komik bir şekilde huysuz ama çabuk aşık olan Roman'a karşı koyamayan, kocasının ağzının içine düşen bir kadın olur. 

Birbirlerini tanıdıkça asıl kişiliklerini gördükçe aşka karşı koymaları güçleşir. Tabi bunun yanı sıra kızımız kısa boyu, geçmişte yaşadığı bir olay sonrası uzun ve yapılı adamlardan korkması Roman için önem teşkil eder, öyle ki adamlarına, Nina ortalarda iken ayakta kalmamalarını emreder, kendisi de koltuk değneğiyle durduğu zaman, kızı kucaklayıp tezgaha yerleştirerek boylarını eşitler. Ki bu yakınlaşma ve soft anlara düşmeyen olamaz bence yani düşün mümkünse. Kısacık bir kitap olsa da birçok detayı vardı. Tabi daha uzun olsaydı daha güzel olurdu ama serinin devamında beklentim daha fazla hele ki Roman'ın ayrılık buharıyla Italyanlara savaş açmasındaki sonuçları okumak için sabırsızlanıyorum.

Ben ki okuduğum mafya kitaplarında hele de Rus mafya olunca baştan “aman abi" moduna geçiyorken, bu kitapta acayip eğlendim. Entrikası, aksiyonu, komedisi bol romantizmi doruklarda bir kitaptı. Ben eğlendim, sevdim kitabı. Tuba Özkat çevirisi ile okuduk ve onun elinden okumak ayrı keyifti. Bir de orjinal kapak olması çok çok sevindirdi beni, içindeki karta dönüp dönüp baktım okuma boyunca. Güzel bir kitaptı, okumayı düşünene şimdiden keyifli okumalar.


0 comments:

Yorum Gönder