Duman İzi - Payelll | Karakter Röportajı


Hissetmesi güzel duygudur aşk, fakat zor olanı da yaşamasıdır kimi zamanlar... Sıra sıra dizilen aşılması zorlu yollar önlerinde uzanırken kalplerindeyse birbirlerine duydukları sevgi bakidir. Hikayeleri hüzünlü onların, kavuşmaları sancılı bir arada olmaları ise şöyle bir bakınca imkansız. Ama işin içinde aşk olunca imkansızı da olduruyor insan.


Duman İzi ile hayatımıza dahil olan, sevdiğim dört eşsiz karakteri konuk alırken sayfama, iki lafın belini kırarak yapacağız röportajımızı. Roza Polat ile uğraşırken, Duman Leyla diyecek, Leyla da Duman. Birbirlerine yara olup da nasıl yaraya merhem olduklarını bizlere anlatacak ve bizler de dinleyeceğiz.

☆☆☆

Öncelikle hoş geldiniz, sizinle sohbet edecek olmak benim için büyük heyecan verici. Sohbetimize başlamadan önce elbette ki bir araştırmacı olarak sizler hakkında bilgiler topladım. Sizleri zorlamayacağını düşündüğüm sorular soracağım. Vereceğiniz yanıtlar için sabırsızım. 
(Elindeki kağıdı karıştırıp soracağı sorulara göz atar, gülümser ve konuklarına döner.)


(Her bir konuk teker teker gülümseyerek “hoş bulduk.” Der.)


☆ Başlangıç olarak güzel şeylerden bahsetmek istiyorum. Çocuklarınızla mutlu evliliğinizi kutlarım Duman ve Leyla. Sorum iki çılgın aşık olan Roza ve Polat çiftine, ilk önce mutlu birliktelikleri için tebrik ederim. Evlilik hayatı güzel geçiyor sizin, çocuklarınızla mutlu ve mesutsunuz. Geleceğe dair hakkında birlere güzel şeylerden söz eder misiniz?

Roza: Merhaba ben Roza, Polat’ın kıskanç eşi.

(Yandan bakar, sırıtır. Polat yerinde kıpırdanır, göz devirip gülümser.)

Gelecek için belirli bir planımız yok çünkü hayat kendi planlarını bize uygulanmakla meşgul. Kızımızı büyütüp kardeş yapmayı düşünüyoruz tabii. Hayalimdeki matematik okulunu açmak istiyorum ama Polat öğrenci kaybedeceği için bunu yapamıyorum çünkü kocamın tek rakibi benim.

Polat: Rakip değil de işime de ömrüme de ortak ettim, daha ne olsun.

☆ Mutlu mesut ilerleyen ilişkinize imrendik açıkçası ve eşine hak da vermiyor değilim, hem uzak durmamak da sana yarar diyelim Roza. Efendim keyifli anılarınıza da şahitlik etmekten memnun kaldım. BU arada, peşinen söyleyeyim de sonradan aman taraflı duruyorsunuz denmesin. Ben hanımlardan yanayım beyler, ne yaşarlarsa yaşasınlar kendilerini bilen ayakları yere sağlam basan güçlü kadınlara dönüşmesine saygı duydum. Elbette ki her kadın güçlüdür, Leyla ve Roza durumunda olup kendilerini iyileştirirken bir yandan da gelecek için kariyer sahibi olmaları takdire şayan bir durum. Beyler sizlere de sevgi besliyoruz fakat hanımların yeri bir başka.

Yurtdışında yaşıyordunuz, elinizde olmayan sebeplerle çıktığınız yolun sonunda, yolculuk sizi başladığınız noktaya 15 yıl sonra vatana getirdiğinde, aklınızdan geçenler nelerdi?

Leyla: Bunu düşünmedim hiç, yaşayacağım her neyse kader bana onu yaşattı. Ortalığın biraz karışması gerekti, akışına bıraktım. 

☆ Yıllar sonraki ilk karşılaşmayı nasıl hayal etmiştiniz?

(Derin bir nefes alıp kocasına bakar ardından önüne döner tebessüm eder.)

Leyla: Etmemiştim. Geri döndüğümde veya sonrasında bir gün karşılaşacağımızı düşünüyordum ama bariz bir hayalim olmamıştı.

Duman: Şöyle olsun diye düşündüğüm bir hayal olmadı benim. Ne olduysa ne olacaksa yaşadık gördük.

☆ Omuzlarında taşınan yük ağır olur, senin de taşıdığın yük ağırdı Leyla, tüm olana bitene rağmen kalbinden silmeye kıyamadığın Duman'a ilk ne zaman aşık olmuştun, bize ve kendisine bu itirafı bir kez daha eder misin?

(Gözlerini sağa sola çevirip bir süre düşünür Leyla. Dalıp giden bakışları onu eskiye, çok eskiye götürür, başını iki yana sallar.)

Leyla: Ona ne zaman aşık olduğumu hatırlamıyorum. Üzerinden çok uzun yıllar geçti.

☆ Duman Bey, Leyla'nın yurtdışına gidişi sonrası kendinizi epey harap ettiniz. O anlardaki hislerinizi birkaç kelime ile tekrar duymak isteriz. Yaşadığınız kayıp sonrası Leyla'nın da hayatınızda olmama gerçeği size kendinizi nasıl hissettirmişti?

(Derin derin solur, gözlerini anlık kapatıp açar, yüzünde yarım bir gülümseme belirir.)

Duman: Leyla gittiğinde kalan hayatımın da onunla birlikte gittiğini düşündüm. Geriye bir şey kalmamıştı. Yaşamak anlamsız geliyordu. Bir çaba bir emek vereceğim amacımı kaybetmiştim.

☆ Polat Bey, peki siz gerçek aşkı bulacağınızı böyle bir durumda hiç düşünmüş müydünüz?

Polat: Aşk ve ben, Roza gelinceye kadar aklımın ucundan bile geçmeyen bir kelimeydi. Kalbime hiç uğramamış bir duyguydu aşk. Her şey Roza ile güzel.

(Polat karısına dönüp göz kırpar, Roza cilveyle gülümser.)

☆ Sizi incitmek en son isteyeceğim şeydir, fakat merak ettiğim bir soruyu var ki sormam gerek. O karanlık gece yaşanmamış olsaydı hayatınız hakkında ‘ne olurdu’yu düşündünüz mü hiç?

(Duman iç çeker, Layla ise buruk bir tebessümle kocasına bakar.)

Duman: O gece yaşanmamış olsa Leyla ile çok uzun yıllar önce evlenmiş olurduk. Annem hala yanımda ve Leyla’nın ailesi yaşıyor olurdu. Gizlice bir nikahla değil dillere destan bir düğünle evlenirdik. Acı çekmemiş hiç ayrılmamış olurduk. 

☆ Bir toprak mevzusu sonucunda değişen hayatlar. Leyla, geri dönmenin ardından senden saklananlar sonrasında kendi hesaplaşması yapıp defteri kapatmıştın. O anlardaki dik duruşun içine artıkların hislerin, bir yerden sonra patlak verip yeniden kabuğuna çekilmen. Bir iki cümle dahi olsa, bize o anlarda aklından geçenleri aktarmak ister misin?

(Polat gözlerini tavana diker, dudaklarını büzer. Roza çatık kaşlarla kocasına bakar. Duman uzanıp Leyla'nın elini tutup sıkar, ona bakan karısına gülümser. Leyla derin bir nefes alıp gülümser.)

Leyla: Uyumak istedim, unutuncaya kadar uyumak. Uyumak kendim için geliştirdiğim rahatlama durumu. 

☆ Roza, hislerinin olduğunu herkes fark ederken kendini bunun tersine ikna etmeye çalışıyor gibiydin. Kendine itirafın ilk hangi anda oldu?

(Polat duyduğu soruyla gülümser, Roza gözlerini devirir ardından o da gülümser.)

Roza: Polat gibi çapkın birine aşık olmak korkutucuydu. İnanmak istemedim, doğru. Hastanede, elimi tuttuğunda… 

☆ Birbirinizi kaybetmenin eşiğinde ecel ensenizdeyken ve savaşı kazanıp tekrar nefes alırken birbirinize karşı aydınlanan düşüncelerinizi Polat Bey sizden de Roza için bir şeyler duymak isteriz.

Polat: Vurulduğumuz gece Roza benden önce kendini kaybetti. Ben belki bir dakika kadar kendimdeydim. Ne kıpırdıyor ne ses veriyordu. Onun bu hayattan koptuğunu düşünmek ölüyor olduğumdan daha acıydı. O acıyla kendimden geçtiğimi anımsıyorum. 

(Roza saçını geriye atar, gülümser.)

Roza: Beni çok seviyor, buna bayılıyorum.

(Polat dönüp karısına aşkla bakar.)

Polat: Elbette öyle, çok seviyorum.

☆ Aşk güçlü bir duygu, beraberinde kıskançlığı da getiriyor. Hanginiz daha kıskanç?
Poyraz: Ben karımın eline su dökemem bu konuda, havadaki dişi sinek için bile hain planları var.

Roza: Abart sevgili kocacığım abart, röportajın sonunda eve gideceğimizi unutma.

(Gözleri kocaman olur Hayat'ın, sorudan pişman oour, boğazını temizler, hedefini değiştirip diğer sorusuna geçer.)

☆ Duman'ı kaybetme eşiğine geldiğinizde, yaşadığın korkuyu hissettik Leyla. Yeniden gözünü hayata açması ile rahatlamana da şahitlik ettik. Pek kelimelere dökülmeyen hisler vardı o kısımlarda. Mesela sevincini gösteremedin biraz, şimdi burada bizlerin de huzurunda söylemek ister misin?

Leyla: Ameliyat sonrası sedye üzerinde ağlarken sevincimi gösterdiğimi düşünüyorum. Herkesin havalara zıplamasını bekleyemeyiz, öyle değil mi? Onsuz bir hayatı düşünemiyorum. O her zaman hayallerimde ve sonrasında benimle oldu. Çok uzun yıllar boyunca da benimle kalacak. 

☆ İki ailenin arasındaki başlayacak husumeti çözecek bir karar vardı. Bu kararı yıllar önce öğrenmiş olsaydın vereceğin tepkiyi çok merak ediyorum ben Leyla, zira siz birbirinizi çok önceden beri seviyordunuz. Tabi yaşananlar korkunç, atlatmak iyileşmek durumunda kaldığınız gerçeklik de ağır yük. Ben, bunca yıl kaybetmenizi düşünüp düşünmediğinizi merak ettim.

Leyla: Nişan kararını yıllar önce duysaydım da elimden gelen bir şey olmazdı. Ama duygusal açıdan bugün olduğum sağlıklı Leyla olamazdım. Duman da bu adam olamazdı. O da gençti, ben ise çocuktum denecek yaştaydım. Zaman bazı şeyleri iyileştirir. 

☆ Bizlere, hayata dair ya da hissettiğiniz aşkı baz alarak, söylemek istediğiniz benim unuttuğum ama sizin dile getirmek istediğiniz bir şey varsa lütfen çekinmeyin.

Leyla: Hiçbir şey için acele etmeyin. Olduğunuz zamanı değerlendirin ve unutmayın; sizin olan size geri döner.

Duman: Eşime katılmakla birlikte gerçekse aşk nerede ve ne zaman olursa olsun dönüp dolaşıp sizi bulur.

Roza: Hiç beklemediğiniz zaman sizi bulur aşk, siz bekleyin ya da beklemeyin.

(Derin bir iç çeker Polat, herkesin yüzüne bakıp döner karısına doğrudan gözlerinin içine bakar.)

Polat: Aşk size gelir, siz bekleyin ve görmeyi deneyin.

☆ Her birinize bayılıyorum, uzun yıllar mutlu yaşayın birlikte kalın ve hiç ayrılmayın.

☆☆☆

Bir arada olmaktan, sizi daha yakından tanımaktan büyük keyif aldım. Geriye dönüp bakınca iyi ki yolumuz kesişmiş de hayatımıza dahil oldunuz diyebiliyorum. Bana ayırdığınız vakit için önce size, sizi kelimelere dökerek unutulmayacak karakterler yazarak Payelll'e çok teşekkür ederim. Sizleri okumak, aşkınıza şahit olmak keyifliydi.

Payelll: Benim içinde keyifli bir sohbetti. İyi ki… Daima daha iyi karakterler yazmaya çalışacağım.

☆☆☆
Bu keyifli röportaja bir de güzel şarkılar eşlik etmeli. 🖤

0 comments:

Yorum Gönder