Duman İzi - Payelll | Kitap Yorumu


Kitap Adı : Duman İzi
Yazar Adı : Payelll
Seri Bilgisi : *
Sayfa Sayısı : 400
Yayınevi : Otantik Kitap
Baskı Yılı : 2023
Kitaba Puanım : 4,5-5/5
TAM 45 TANE KAYBI VARDI. BİRİ HÂLÂ NEFES ALIYORDU.

Ailelerinden 44 kişinin bir anda hayatını kaybettiği kanlı geceden sağ kurtulan iki kardeş, Leyla ve Roza. Tüm hayatlarını altüst eden o geceden sonra tam on üç yıl, geçmesi kolay olmayan binlerce gün ve dinmeyen acılar…

Aşkla sarmalanmış acı dolu geçmişleriyle ülkelerine dönen kardeşleri bekleyen zor günler, yeni gizemlere kapı aralayacak. Yıllara meydan okuyan aşk ve saklı kalan gerçekler birbirini tetiklediğinde geçmiş yeniden can bulacak.

BİR KADIN, BİR ERKEĞE İKİ KEZ ÂŞIK OLABİLİR Mİ?

“Leyla, gece demek. Leyla, siyah saçlı kadın demek. Leyla benim gecelerim, bitmek tükenmek bilmeyen karanlığım. Karanlığın ortasında geceye nasıl hasret yaşanır, bilir misin?”

“KURT KADERİNDİ AMA SEN DAĞLARDA ÖZGÜRCE GEZDİĞİNİ SANDIN.”

İnsanı ne yıkardı? Yok olan ailesinden geriye bir tek sağ kalan olmak mı yoksa hâlâ namlunu ucunda durduğunu bilmek mi?

Leyla, her iki durumda da yıkıldı. Karanlık bir gecede Mardin'de en mutlu olunacak günde kana bulandı dünü bugünü yarını. Onun elinden geçmişi ve geleceği alındı. Sevdiğini görmek için gizli buluşmaya peşine taktığı kardeşiyle birlikte gitmemiş olsaydı belki onlarda yok olup gidecekti.

Kanlı bir gecenin ardından yetim kalan iki kız, Leyla ve Roza yeniden hayata tutunabilecek mıydı? Halaları onlara sahip çıkmasa ne olurlardı... Düşüncesi bile kalbimi kırıyor hikayenin. Halaları iyi ki vardı, kol kanat gerdi sahip çıktı. Almanya da baktı büyüttü. On altı sene sonrasında bir kayıp daha sonrasında iki kardeş memlekete geri döndü.

Unutulmayan acıların yanında izi silinmeyen bir aşk da vardı. Duman, kapı komşunun oğlu, ailesinin katilinin oğlu...

Öyle bir aşk ki ne geçmiş ne gelecek hiçbir kötü olay karşısında duramadı. Duman, öyle aşık öyle sevdalı ki unutamadı Leyla'sını. Hesaplar kitaplar ve gerçek aşk, seyre doyumu olmayan bir hikâye.

Payelll'in kalemini okumayı çok istiyordum. Merak ettiğim kitap yazarıydı. Önceki kitapları da edinip ille de okuyacağım çünkü öyle bir yakalıyor ki okuyanı tutup içine çekiyor. Kitabın dinmeyen tansiyonu dolu dizgin ilerleyen aşkı tatmin ediciydi. Polat karakterini de çok sevdim misal yanina en yakışanı Roza'sıyla bir. Leyla ise bir başka, bambaşka bir karakter benim için. Takdir ettiğim bir kadın, içine attıkları boğştukları o ruh hâli inanılmaz yakaladı beni. Duman'ın aşkı dedim durdum da asıl kendine hayran bırakan aşık Leyla idi. Sahiplenişi iyileştirişi sevmesi bir başka idi. Ne yaptıysa hakkı ne dediyse haddi, en iyisi o bildi. Ben kitabı çok beğendim, hızlı akışına da kapılıp gittim. Bir dizisi filmi olsa da izlesem dedim.



0 comments:

Yorum Gönder