Bırakma Ellerimi - Ayşegül Çiçekoğlu | Kitap Yorumu
















Yazar: Ayşgül Çiçekoğlu
Yayınevi: Olimpos Yayınları
Sayfa:440
Yıl: 2015





Birlikte büyüdüğü, ilk aşkı ile evlenerek mutlu sonu yakaladığına inanan genç bir kızdı Elif... Peşinden hiç ayrılmadığı, 'bir gün mutlaka seninle evleneceğim' dediği, biricik aşkı ile evlenerek mutlu olacağına inanan genç bir erkekti Toprak...
Sadece romanlardaki evliliklerin mutlu sonu oluyordu. Oysa daha evliliklerinin üzerinden iki yıl geçmeden Toprak gitmek istiyordu. Elif'i arkasında bıraktığında gerçekten mutlu olabilecek miydi? Bunu bilmiyordu, ama bildiği tek şey artık Elif ile de mutlu değildi. Elif, Toprak'ın gitmesiyle birlikte ailesini, işini, arkadaşlarını bırakarak hiç bilmediği başka bir şehirde ilk aşkını unutmaya çalışacaktı. Bu sefer bırakılan elleri bir başkası tarafından tutulduğunda gerçek aşkı bulacak mıydı? Yoksa ilki gibi o da bir yanılsama mıydı? Hayatına giren ikinci Toprak, birincinin acılarını silebilecek miydi?(Tanıtım Bülteninden)








Son zamanlarda bir çok wattpad kitabı sanal ortamdan raflara taşındı. Birçoğunu okuyup takip etmişliğim de vardır. Fakat Ayşegül Çiçekoğlu hep ‘sonra okurum’ diyerek ertelediğim bir isim olmuştu. Nitekim kitabı sayfalara taşındığında okuma fırsatım oldu.
Yazarın basılan ilk kitabı.
Yazarın okuduğum ilk kitabı.
Eminim ki sonraki kitaplarında kalemi kat kat iyi olacak ve inanıyorum da. Anlatımını sevdim. Duygu aktarımı iyiydi, kendimi kaptırarak okuyup bitirdim. Ama eksi yani, daha doğrusu kafamı karıştıran yanı, bölümlerde hangi karakterin anlatmasıydı. Keşke en başa, bölüm başlarken “Elif” “Toprak” gibi başlık atılsaydı da kimin anlattığını daha iyi kavrayıp bocalamasaydım. Geçişlerde ki hızı minimuma indirirse bence on numara yazar. Kitapta eksi yan yok. Sadece toparlanması gereken eksikler var o kadar. Ben sevdim hikayeyi. Bana birçok şeyi hatırlatan bu kurgu iyiydi. Ha daha iyisi yazılır mıydı? Elbette fakat bu duygular verilir miydi, emin değilim.

Kitabın konusu bilindik. Her insanın başına gelen o ‘ilk aşk’ konu edilmişti kitapta. Beraber büyüyen ve birbirlerinden başka kimseyi tanımadan evlenen çiftin hayatı, değişen hayalleri var. Hayattan parçalar bulabileceğiniz bir kitap. Konuya şöyle bir değinmem gerekirse, Toprak’ın sevgisini dile getirerek Elif’e ellerini bırakmam diye söz vermesi, ardından evliliklerinin ilk yıllarında ara verme isteğiyle boşanarak başlıyor. Burada kadın gözüyle, birazda feministçe konuşacak olursam Toprak’a az saydırmadım değil. Tutamayacağın sözü vermemen gerekirdi seven yüreğe ve bir parça da olsa sevdiğine onca acıyı yaşatmak bence kelimenin tam anlamıyla zalimceydi. Elif’e kızdığım yerler de oldu, hani tamam sever insan fakat bu kadar hayatını bağlamamalı karşındakine... Bıraktıysa bıraktı arkadaş, varsın def olsun gitsin. Hele Toprak’ın peşinden ayrılmayan o kıl kuyruk... 
aslında Elif yakaları üzerinde durabilecek bir kadın. Henüz 23 yaşında ve ilerisi parlak bir iç mimar. zaten Ankara da daha fazla kalamayarak şansını bir de İstanbul da deneyecektir. Şans mı desem kader mi bilemedim fakat elif'in karşısına ikinci bir Toprak çıkar, ve iyi ki çıkmış dedim. İkinci Toprak ise Elif'in hayatını tamamen değiştirecek adamdır. Onda aşkı, güveni, sevgili ve huzuru bulacaktır. Bu sefer yüzü gülecektir de.
Neyse, ben bu hızla, yardırmaya başlamışken kitabı anlatmayayım. Susayım. Siz alıp okuyun. ben okudum ve beğendim, sıra sizde ;) Kitaba ve yazara şans verin. Bence pişman olmazsınız!
Yazarın eline, emeğine sağlık. Ve Olimpos Yayınları’na da teşekkürler. Güzel kalemler okumamıza vesile oldu.






0 comments:

Yorum Gönder