Geveze Kalemler #15 Aşktan Sabıkalı - Merve Duman | Kitap Yorumu

 Yazar: Merve Duman
Kitap Adı: Aşktan Sabıkalı
Seri Sıralaması: Sabıkalı #1
Yayınevi: Mortena Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Kitaba Puanım: 5/5

Geveze Kalemler olarak bir mükemmel kitap daha okuduk!
İşte yorumum ^_^
 


“Abi bir kitap yazmış yazar, anladın mı? Okutuyor ama yaşatıyor, o biçim bir şey!”

Ben bu kitaba tam olarak bu cümleyi kurdum. Arkadaş, bir yazmış ama ne yazmış. Aşk desen, var. Polisiye desen var, dostluk desen var, gerilim desen ee o da var. Daha ne olsun arkadaş. Ben bu kitaba ba-yıl-dım!

Aşktan Sabıkalı öyle bir kitaptı ki her duyguyu sapına kadar yaşatıyor okuyana. Bir sayfada deli gibi kahkaha atarken başka sayfada sinirden kudurup dudağınızı kemirir bir başka sayfada boğazınızdaki düğüm ile oturup kalıyorsunuz.

Merve Duman’nın anlatımını çok sevdiğimi ve takdirimi kazandığını söylemem gerek. Bir sonraki sayfada ne olacak diye bekleten, merak uyandıran akıcı bir anlatıma sahipti. Aşk romanı olarak okuduğumuz Aşktan Sabıkalı içinde harmanlanan polisiye unsuru ile tadına doyulmayan bir lezzet olmuş. Alışıla gelmiş aşk romanı değil, bir adım önde duran bir kitap.

Üstelik yazarın ‘ilk’ kitabı olmasına karşın acemi bir hava yoktu ve bu da kitaptan alınan zevki katlayan bir etken.

Karakterler yine derinden sarstı beni, ruhuna dokundu. Saf ve çocuksu sevgisi ile Buse, güçlü sarsılmaz ama bir o kadar yıkılmaya meyilli duruşu ile Bihter, kendinden emin Savaş, ve diğer herkes.... Oyle içten ve öyle dokunan bir hikayeydi ki okuduğum, ne söylemeli nasıl ifade etmeliyim duygularımı bilemiyorum.

Her birinde derin yaralar vardı, gördüğüm. Her biri kırık dökük, bir enkazın altında kalmış ama ayağa kalkmayı da bilmiş. 

Sedef ile Serkan çiftini neden küçücük bir yere sıkıştırdı yazar, ona kızdım bir tek. Atakan ve Şebnem ise en dikkatimi çeken çift oldu :-) serinin devamında ayrı bir kitap olarak onları görebilmemiz yüksek bir ihtimal. Ben bu kitabı çok beğendim!

Kitaba gelmeden önce kapağına aşık olduğumu söyleyeyim. Bayıldım. Kitabın iç tasarımı da en az kapağı kadar beni bağladı. Çok çok beğendim.

Bihter; başına buyruk bir kadın, operasyonlarda kendi bildiğini okuduğu için de başı dertten kurtulmıyor. Amirinin affı da yok. Cezası da kaçınılmaz. Tabi ki bu cezada ufak bir karışıklık olur.  Ve kendini birden zeki bir veledin bakıcısı olarak bulur.
Bakıcısı olduğu bu velet, Buse her ne kadar sevimli olsada cadının teki ama ben çok sevdim bu kızı.

Savaş; geçmiş ile kapanmamış bir hesaplaşması olan bir adam. O da polis, beni her ne kadar güldürse de sinir eden baş karakter. Bihter’in karşısına çıkması ile yörüngesi şaşar. Uzun zaman önce kapadığı kalbinin kapısı zorlanır. Eksikliğini hissettiği duyguları tepesine üşüşür. 

Ama aşmaları gereken engeller, ortaya çıkarmaları gereken sırlar, bitirmeleri gereken hesaplaşmalar vardır. Bütün bunların sonunda, kazanacak aşk mıdır?
Okuyup kitapta görün o zaman ^_^


0 comments:

Yorum Gönder