Geveze Kalemler #17 Eylül Çıkmazı - Aslı Karabulut | Kitap Yorumu

Yazar: Aslı Karabulut
Kitap Adı: Eylül Çıkmazı
Seri Sıralaması: Tutku ve Tehlike #1
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 512
Kitaba Puanım: 5/5

Her bir kitap, yeni hayatlara konuk olmaktı aslında. Eylül Çıkmazı kitabında da yeni hayatlara ve aşklara konuk oldum bu sefer. Konuk olmakla beraber de mest oldum. Bir kere gözü kara bir kadın vardı kitapta. Her ne kadar aceleci davransa da sonuna kadar aşkının ardında duran kadınları severim ben. Eylül öyle bir kadındı işte. Cesur, sevecen, saf -oldukça saf- ve aceleci bir hatun bu Eylül. Şirin bir butik pastanesi var ve birbirinden lezzetli tatlılar yapmakta. Kitabımızın da baş kahramanı. Bir de ev arkadaşı, tıp öğrencisi bıcır bıcır sevimli Jülide var. Ben bu kızı da çok sevdim fakat yazarımız kitapta ikinci çifti geri plana atarak daha az üzerinde durmuş. Oysa ben Harun & Julide çekişmelerini, birbirleriyle zıtlaşmalarına bayılmıştım.

Poyraz Soygüder; bu adam, çok değişik bir adam. Bir an geliyor kızıyorsunuz sonrasında bir an geliyor seviyorsunuz, dengenizi şaşırtıyor bu adam. Tehlikeli, tutkulu, karizmatik ve yakışıklı. Ah bir de çok çok seviyor, öyle derin bakıyor ki insanın içi gidiyor. Sonra Menderes var, Uras var ve Julide’nin Ayı’sı Harun var. Hikaye sizi içine çekip öyle sarıyor ki kopmadan bitiriyorsunuz kitabı.
İlk kez karşılaşmaları, zorunluluk haliyle bir arada olmaları, birbirlerine çekilirken kendilerini frenlemeleri, ikilemlere düşmeleri ya da yanlış anlayıp kıskançlık krizlerine girmeleriyle dolu dolu bir kitaptı Eylül Çıkmazı. Ben Jülide ve Harun sahnelerinin daha fazla olmasını istedim, daha fazla şey yaşasın ya da yaşayacakları ne varsa tamamlansın ama sevgili yazarımız bu güzel çifte bunu reva görmüş -ağlamalı emoji-.

Genel anlamıyla kitabı çok beğendim. Tam da beklentimi karşılayan bir kitaptı. Yazarın anlatımına değinirsem şayet zaten her kitabında kendini geliştiren bir yazar ve bunu okura hissettiriyor. En azından benim bu gelişimi hissediyor olduğumu söylemem gerek.

Kapağa aşık oldum, kitaba öyle uyumlu ve kitabı öyle güzel yansıtmış ki başka bir kapak olamazdı, Eylül Çıkmazı için. Cildin içi de en az kapak kadar göz kamaştırıyor. O yaprak desenleri nasıl da güzeldi. Kitabın iç tasarımına hele.... İçi dışı çok olmuş bu kitabın, çok çok olmuş, güzel olmuş -gözlerinden kalp çıkan emoji-
Eylül Çıkmazı, Tutku ve Tehlike serisinin ilk kitabı. Poyraz sonrasında Menderes ve Uras’ın yolunu gözleyeceğim de bir gerçek.
Ben kitabı çok beğendim, kesinlikle tavsiye ederim.
Okuyun ;-)

0 comments:

Yorum Gönder