Yıldız Gemisi - Melissa Landers | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Yıldız Gemisi
Özgün Adı: Starflight
Seri Sıralaması: Starflight #1
Kitap Yazarı: Melissa Landers
Yayınevi: Go! Kitap
Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 429
Kitaba Puanım: 4/5
Yıldızlara yolculuk artık çok kolay. Ama Solara için değil. On sekiz yaşındaki Solara Brooks kimsenin, tırnaklarının arasındaki makine yağını ya da parmaklarındaki mahkûmiyet dövmelerini önemsemeyeceği dış diyara giderek hayatında yeni bir sayfa açmak istemektedir. Ama Dünya dışı seyahat onun gibi kimsesiz bir kız için hiç de ucuz değildir. 
Seyahat boyunca vereceği hizmetlere karşılık bir bilet bulmaya çalışan Solara’nın şansına hizmetlerinden faydalanmak isteyen tek kişi ona okul hayatını zehir etmiş olan şımarık, zengin çocuğu Doran Spaulding’dir. Beş aylık yolculuk boyunca bütün ayak işlerini yapması karşılığında bilet ücretini karşılamayı kabul eden Doran ona daha ilk dakikadan itibaren köle muamelesi yapmaya başlar. Ama çok geçmeden işler tersine dönecek ve bu kez Doran kendini Solara’nın hizmetkârı olarak Banshee adındaki tuhaf bir uzay gemisinde, geminin kendisi kadar tuhaf olan mürettebatı ile birlikte yolculuk yaparken bulacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)

Konu fantastik kitaplar olunca ben de akan sular duruyor. Fazla fazla seviyorum çünkü. Uzaylılar ile alakalı ise hep bir merakım vardı fakat nedense okumayı ertelediğim konu olmuştu. Taa ki Melissa Landers ile tanışana kadar...

Zamanın ilerisindeyiz. Artık rutin hale gelen yıldızlar arası yolculuk yapılan bir dünyada var.  Ailesi tarafından yetiştirme yurduna tek edilen Solara'nın tek gayesi ise dış diyara gitmek... Kendine yeni bir hayat kurup çalışmak tek hayali. Yolcuların beklediği kısımda dururken aklında olumsuz birçok düşünce geçer. Ya kimse onu istemezse?
Seyahati boyunca vereceği hizmetlerin karşılığı olarak tek bir beklentisi var, o da bilet parasının karşılanması. 
Şans bu ya bulabildiği tek kişi, hiç aklına getirmeceği biri oluyor. Okul hayatı boyunca her anını zehir eden, onunla sürekli olarak dalga geçen, eski okulundan tanıdığı Doran! Kibirli, şımarık, zengin çocuğu bu arkadaş aynı zamanda da çekicilik timsali bir birey. Bebek yüzlü baya da yakışıklı hani, bir de mavi gözleri var ama konumuz bu değil. İkilinin hayatını değiştiren nokta Solara etkili bir nokta ve tüm roller değişiyor. Şimdi Solara efendiyken, Doran kendini bir anda hizmetçi olarak buluyor.
Merak ettiniz değil mi? Ediniz ediniz ❤
Okuduğum yorumlardan dolayı bir beklenti içerisine girdim, yalan yok. Bu da beni bir miktar fazla şey bekleme moduna getirdi. Kitabı beğendim, gerçekten iyiydi hatta bayıldım bile diyebilirim ama biraz daha fazla şey beklediğim için tam olarak bir şeyler oturmuş değildi. Kitabı keyifle okudum, hele yemyeşil gözünüzün alabileceği parlaklıkta bir yeşillik içinde, esen serin rüzgar böcek seslerini dinlerken okuyorsanız o keyfi yaparsınız. Bir minik tatil yapmış olduğum için yanımda Yıldız Gemisi kitabını götürmüştüm. Nemin çok olduğu her an bastıran bir yağış beklentisi korkusuyla kitabım ıslanacak telaşıyla oturup tek nefeste iştahlı bir okuma yapamasam da bir çırpıda okudum. Konusu, yazımı, karakterleri sevdim. Sayfalar birbiri ardına akıp gitti. Hiç de sıkmıyor sizi.

Duyguyu karşıya verme konusunda biraz sanki bocalama olmuş hissine kapıldım. Karakterler de bir acelecilik vardı. Beklediğim ataklar gerçekleşmeyince “yapma beee” çok çektim. Gençlik kitabı olduğunu söylemem de gerekir ayıca.
Melissa Landers'in bütün kitaplarının ben de olmasına rağmen okuduğum ilk kitap ve seri Yıldız Gemisi. Yazım şekline çabuk ısındım. Olayları ele alış biçimini ve cuk oturan esprileri zekice buldum. Kitapta süregelen olayların bağlantısı, bitmeyen temposuyla beraber gelen gizem unsuru,  karakterin birbirleriyle bir bütün haline getirdiği ilişkileri de güzeldi. İşin özü eksiklik hissine rağmen kitabı beğendim.

Keyifli bir zaman geçirip biraz olsun uzay macerası yaşamak isterim diyenler için konum atıyorum ✌ Yıldız Gemisi.


1 comments:

  1. Merhaba bu Yıldız gemisi serisi diyor ama bende ilk kitabı yani yıldız gemisi var ondan sonraki kitap hangisi acaba bir bilginiz var mı? Bir de serinin tüm kitaplarını sırasıyla biliyor musunuz? Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil