Sylvain Reynard - Gabriel Arafta | Kitap Yorumu

 

Yazar Adı: Sylvain Reynard
Kitap Adı: Gabriel Arafta
Özgün Adı: Gabriel's Rapture
Seri Sıralaması: Gabriel's Inferno, #2
Baskı Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 474
Yayınevi: Optimum Kitap
Kitaba Puanım: 4/5
Zaman zaman canım çekiyor seriden bir kitap okumak. İlk kitabı yine yakın zamanda okuyup yorumunu paylaşmışken ikinci kitap içinde yazmam paylaşmam kitabın giybetini sizinle yeniden yapmam gerektiğini hissettim. 🤭 Ve işte, buradayım. Gabriel sever bir kişilik olarak seriyi kaç kere okumuş olsam da yine dönüp başa okuyabilirim.

Gabriel benim en sevdiğim erkek karakterler listemde ilk on içinde yer alan bir bey, ona olan sevgim bambaşkadır benim. Sadeve benim için olmadığına da eminim, iç dünyasındaki karanlığı çok da güzel kamufle ediyor profesör beyciğimiz. Kendinden emin, duruşu sağlam, istediği her neyse onu elde edecek kadar özgüvenli, yakışıklı, başarılı, çok güzel gülüyor bir de ve şey bakışları da çok iyi... öhhöm, ne diyordum. Evet, Gabriel, iyidir kendisi.
İlk kitap kadar sevmediğim Gabriel Arafta kitabında (elbette ki Julia'dan falan kıskanmıyorum adamı, o ne biçim yakıştırma.) tam olarak ismini koyamadığım bir şeyler eksik. İlkindeki o heyecan tam yoktu gibi. Aldığım keyif aynıydı ama heyecanım bir tık alttaydı. Belki de bu şeye benziyor, yemekten keyif aldığımız çok sevdiğimiz bir yemeği yerken, bir süre sonra tadında bir şeyler arar ama bulamayız. Belki de ben de o oluyordur, kim bilir.

Maceranın devamında çiftimizin birbirlerine olan bağları güçleniyor ama aşkları çetin bir sınava tabi tutuluyor. Birinin eğitmen bir diğerinin öğrenci olduğu okulda ilişkilerini saklamaları çok zor oluyor. Gizli görüşmeleri ortaya çıkar üniversite yönetiminin katı kurallarına karşı geldiklerinde ceza alıyorlar. Birbirlerine olan sorumlulukları ve aşkları sınanırken cezayı çeken kişinin kendi olması gerektiğini savunarak suçu üstlenmeleri onları daha zor durumda bırakırken, şans onlardan yana olarak paçayı kurtarıyorlar. Aralarına küçük küçük kara bulutlar girmesiyle ayrı kalıyorlar. Bu ayrılık çok sürmüyor, elbette barışıyorlar ama bir dizi sorun onları bekliyordur.

Yine söylüyorum ilk kitaptaki kadar heyecan hissedemedim ben, daha olmalıydı belki ama daha durağan işlemişti. Okuyanların büyük çoğunluğu bundan sebep sıkıcı bulmuştu. (Öyle tahmin ediyorum ben, ehe.) Bu kitaptaki artılardan biri Gabriel’i daha yakından tanıma şansını bulmamız. Adamı sevdiğimi söylemiş miydim? Birçok kere mi? Bir daha diyeyim o zaman. 🤭 Çok seviyorum...

Gelen olarak; aşk, sevgi, güven, bağlılık ve şefkat duyguları var kitapta, her birini hissedebiliyoruz, yani. Julia’nın da Gabriel’in de duygularına, bu ilişki için kendilerinden feda edebileceklerine şahit ederken sayfalar birbirini takip ederek bitiyor. Ek olarak kitapta bol bol Dante - Beatrice atıfları vardı, onlarla birlikte kahramanlarımızı okumak keyifliydi. Bir de etikete yapıştırıldığının aksine erotizim az seviyedeydi. Kitapta olması gerektiği kadar sahneler vardı, tabi o etiket de insanın kafasını karıştırmıyor değil.

Uzun lafın kısası, kitabını, ay yok, seriyi okumanızı tavsiye ederim. Bir şans vermelisiniz.
Uluslararası Bestseller yazarı olan Sylvain Reynard, birbirlerine en karanlık arzularıyla bağlı iki âşık olan Gabriel ve Julia’nın hikâyesini aktarmaya devam ediyor.

Fakat arzuları bu sefer onların sonu olabilir... Profesör Gabriel Emerson, eski öğrencisi Julia Mithchell ile aşırı tutkulu ancak bir o kadar da gizli bir ilişki yaşamaktadır. İtalya’daki romantik tatillerinde Gabriel ona, vücudunun en şehvetli zevklerini ve cinsel birleşmenin coşkusunu öğretir.

Ama döndüklerinde, mutluluklarını öğrencilerin fesatlıkları, akademik çevrenin baskıları ve kıskanç bir eski sevgili tehdit eder. Gabriel üniversite yönetimiyle karşı karşıya gelince kendini Dante’nin kaderine mi mahkûm edecek yoksa Julia’yı, Beatrice’ini sonsuza kadar yanında tutmak için mi savaşacak?

Son zamanların en sürükleyici aşk hikâyesi olan Gabriel’in Cehennemi’nin ikinci kitabında Sylvain Reynard, okuyucularına akıllarında, vücutlarında ve ruhlarında kalıcı izler bırakacak bir dünyanın kapılarını aralıyor. 
(Tanıtım Bülteninden)

☆☆

Gabrielin Cehennemi Serisi;

#2 Camriel Arafta / Gabriel's Rapture 
#3 Gabriel'in Cenneti / Gabriel's Redemption



0 comments:

Yorum Gönder