Fotoğraf - Ayşenur Kayabaşı || Kitap Yorumu


Yazar: Ayşenur Kayabaşı
Kitap Adı: Fotoğraf
Seri Sıralaması: -
Yayınevi: Dokuz Yayınları
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2016
Kitaba Puanım: 4

Sıradan, sorunsuz ve mutlu bir hayata sahip olan Eylem'in, eski sevgilisi Gökhan'dan kurtulabilmek için tek bir şansı vardı! Planını harekete geçirip eyleme başladığında, hedef aldığı adamın başına neler açacağından habersizdi.

Şirketinin geleceği için atacağı imzayı bekleyen Tolga'nın tüm planları, zamansız çekilen bir fotoğraf karesiyle altüst olmuştu. Bu işten kurtulmanın bir yolunu ararken, onu günah keçisi durumuna düşüren kadını planlarına dâhil etme kararı aldı.

Tesadüflerin ve çıkmaz yolların bir araya getirdiği iki insan, çekilen tek bir fotoğrafın başlarına açtığı sorunları çözmeye çalışırken, birbirlerinden uzak kalmayı ve aşktan kaçmayı başarabilecekler midir?
(Tanıtım Bülteninden)



Kim bilebilirdi basit bir fotoğrafın insanın başına bunca iş açabileceğini?
Eylem mi, Ilgın mi? Ya da kurban Tolga? Hiçbiri!

Bütün hikaye basit bir fotoğraf ile başlıyor.
Eski sevgilisinin sürekli mesaj atarak, ona geri döneceğini hala sevdiğini söyleyip rahatsız etmesi Eylem'i canından bezdirir. Üstelik Gökhan'dır terk eden ve Eylem'dir terk edilen. Bu işin en tuhaf kısmı da sabit fikirli olan Gökhan kişisi ile başlar. Kilit nokta o, tüm belaların başlangıcı!
Eylem her zaman ki rutin hayatını devam ettirirken en yakın arkadaşı Ilgın ile buluştuğunda eski belalı sevgilisinden kurtulmak için bir plan kurarlar. Basit bir plandır, bunu Eylem bile başarabilir! Hayatında ilk defa gördüğü, bir daha hiç görmeyeceği bir adamla tek kare fotoğrafı olsa iş tamam. Bu kadar basit. Gerisi tereyağından kil çeker gibi gelişecektir. Ilgın ile Eylem'in fikri bu yönde. Ama evdeki hesap çarşıya uymaz!

Fotoğrafını çekip, "sevgilim" olarak tanıttığı adam ünlü biridir. Şirket sahibi başarılı bir adamdır. Basit bir footoğrafın basına sızmasıtle kendini Tolga Sağlam ile nişanlanmış olarak bulur.

Romantik komedi türünde olan kitabın komedisi fazla, romantik kısmı orta derece bir yerlerde kalmış. Ha bu beğenmediğim anlamına gelmez! İlk satırından beri kendine bağlayan bu kitabın her sayfasında kahkaha krizine girdim. Öyle ki komik diyaloglar bitmiyor. Kesintisiz bir kahkaha tufanı sizi bekliyor. Hele ki romantik anlarda illaki çiftimizden birinin yaptığı öküzlük ile daha fazla kahkaha atarken buluyorsunuz kendinizi. Hanı ikili oturup bir kitap yazsa, kitabın adı "İki Dakikada Romantizmin İçine Nasıl Edilir!" olurdu. O kadar umutsuz vakalar kendileri.


Birbirlerinden etkilenmeleri, komik olaylar zinciri ile harmanlanırken tadına doyum olmayan bir kitap çıkarmış ortaya. Ama ben yine de imkansızı isteyerek bir "romantiklik" beklemedim değil, konu Eylem ile Tolga olunca insan merak etmeden duramıyor. Gerçi Tolga'ya da acımıyor değilim. Kim ömrünün sonuna kadar susmak bilmemeyen, sürekli konuşan, sakarlıkta ve şapşallıkta dünya markası olan, Eylem'e katlanabilir ki?

Fotoğraf kitap olmadan önce, hikâye iken okumuştum. O zaman da yazarına minik bir ikazim di erkek karakterin yaş olarak daha olgun olması gerektiği. Eylem kıpır kıpır bir kadın ve bizler de bazen öyle olabiliyoruz ama ben Tolga'nın birazcık yaşına gore davranmasını isterdim. Aslında üzüm üzüme baka baka kararır hesabiy, Eylem ile geze geze iyice ona benziyor. Özetle birbirlerini tam bulmuşlar.

Ayşenur Kayabaşı'nın ilk kitabı ve dolayısıyla ilk sınavı. Sınavı verdiği her halinden belli ki kalemine hayran olan benim daha fazla hayranlığımı topladı. Bir iki yerde ufak tefek hatalar yok değildi fakat bunlar nazar boncuğu! Kısaca söylemem gerekirse bu kitap beni tatmin etti. Akıcı anlatımı, muzip karakterleri ve kendine özgü zeki esprileri ile okuru kendine rahatlıkla bağlayabiliyor.

Kitabın kapağını fazla bulsam da yöne de beğendim, güzeldi. Ama en çok beğenimi toplayan bölüm başlarında bulunan fotoğraf makinesi resmi oldu. En çok o kısmı beğendim. Kitap kalın birazcık ama sizi içine çekiyor, bunun teminini verebilirim. Seri olarak tasarlanmış olan kitabın devamı gelir mi bilmem ama gelsin bence! Buradan yazara sesleniyorum, en çok Tülay karakterini merak ediyorum ya ben. Onun hayatı daha bir ilgi çekici gibi geldi bana. Ilgın ve Orkun beklesin, işleri ne :P
Kitabı beğendim. İnişli çıkışlı hayatlarındaki tatlı çekişmeler ile Tolga ve Eylem'i okumanızı öneriyorum. Bol kahkaha garantisini de dip not düşüyorum.





0 comments:

Yorum Gönder