Geveze Kalemler #6 Shelia Athens - Başka Bir Hayata || Kitap Yorumu

Yazar: Shelia Athens
Kitap Adı: Başka Bir Hayata
Özgün Adı: The Truth About Love
Seri Sıralaması: -
Yayınevi:  Nemesis Kitap
Çeviren:  Gökçe Müderrisoğlu Aktaş
Sayfa Sayısı:  368
Baskı Yılı:  2016
Kitaba Puanım: 4,5 - 5



Kitap içerik hakkında duygu ve düşüncelerimi dile getirmeden önce kapak ve baskı hakkında gevezelik etmek istiyorum. Ba-yıl-dım! Çok tatlı ve sevilesi bir tasarım olmuş. Kapağı konu ile pek bağdaştıramasam da görür görmez arka yazıyı okumadan kasaya koşmalık bir kitap. İç tasarımı, pembe kuşe kağıdındaki kalp detayı, sayfa sonlarına alıştığımız numaraların sayfa ortası sol ve sağ köşelerde olması, bölüm sayılarının kıvrımlı şekil -adını şu an unuttum ama aklıma gelince yazarım- içinde oluşu, yine kalp detayı... Baskıya aşık oldum! Tabi ki nazar boncuğu olarak nitelendireceğim iki yerde -biri yazım biri baskı- hatası fazla dikkat çekmez ama ben pimpirikli böylesi şahane varlığı didiklerken gördüm. Ama dediğim gibi nazar boncuğu!
Sevgili Nemesis Kitap’a, böyle güzel kitaplarla biz okurları buluşturduğu için teşekkürü bir borç bilirim. (buraya bir alkış efekti eklenmeli!)

Yazarın tarzına aşık oldum. Yüreğe böyle dokunan erkek karakteri yabancı bir yazardan okumayalı uzun zaman olmuştu. Landon Vista beni kendine aşık etmekle kalmayıp hayran bıraktı. Hayatındaki karmaşaya rağmen güçlü durmasını, hala içindeki çocuğun babasına olan muhtaçlık duygusunu bastıramamasını, kendi başına birçok şeyi başarmasını buruk bir ruh haliyle okudum. Öyle ki çoğu yerde gözlerim doldu. Güldüğüm yerlerde çoktu fakat bir burun sızlaması kitap boyu devam etti.



Gina Blanchard ile yolları bir voleybol maçında kesişiyor bizim yakışıklının. Kızıl sarı saçları adamın dikkatli bakan zeytin yeşili gözlerinden kaçmıyor ve hatun ilgiyi üzerinde tutuyor. Aralarındaki çekim öyle kuvvetli ki- reklamlar! Hanımların dikkatine. Okuduğu karaktere aşık olan kıskanç okurun çekememezliği araya giriyor!

Aralarındaki çekim kuvvetli, randevulaşmalar vs konuşup, koklaşıp, öpüşüp de anlaşıyorlar. İkilinin bir de farklı konu ile karşılaşmaları var tabi. Landon’un annesi o daha dokuz yaşında bir çocukken öldürülüyor. Ve cineyet sonrası o korkunç tablo ile karşılaşıyor. Landon için bu kabus hayat boyu yakasını bırakmıyor. Ayyaş babasını sorumsuzluğu da cabası. Nefret ettim o adamdan! Fazla detaya girmeden konuyu toparlayarak yorumu düzenleyeyim.
Gine yanlış hüküm giyen mahkumların masumiyetini ispatlayan bir hukuk birosunda staj yapıyordur ve bu sefer masum olduğuna inandığı adamın Landon’un annesinin cinayetinde ifade vermesi üzerine hapse atılmış. Gerisini okuyun da siz karar verin kitabın güzel olup olmamasına.

Ben kitaba aşık oldum. Baskısından, konusuna, anlatımına bayıldım. Kitap tam benim sevdiğim tarzda. Sıkılmadan, severek bir çırpıda okudum. Çevirmeninden editörüne, düzenlenmeyi yapandan yayına hazırlayana, baskıda ter dökene, kısaca kitap üzerinde emeği olan herkese, ellerinize sağlık. Kitap çok çok çok güzeldi. Yazarın başka kitabı var mı? Varsa basılır mı? Ya da basılmış başka kitabı var mı? Hiçbir fikrim yok fakat en yakın zamanda araştırıp öğreneceğim. Yazar en beğendiklerim arasında yerini alırken benden tam puan kapıyor :D -buraya gözlerinden kalp fışkıran emoje-


0 comments:

Yorum Gönder