Geveze Kalemler #9 Hayatın Ruhu - Sümeyye Akarçay | Kitap Yorumu

Yazar: Sümeyye Akarçay 
Kitap Adı: Hayatın Ruhu
Seri Sıralaması: Rehine Serisi #3
Yayınevi: İndigo Kitap
Sayfa Sayısı: 566
Kitaba Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | Okuoku


Bu gün benim doğum günüm!
Evet, bir yaş daha yaşlanmak ile birlikte çeyrek ömrü bitirdim. Düdüğü dudağında bekleyen hakem maçın ilk çeyreğini geçtiğimi söylüyor :-) Evet! 26 oldum! Patlatın konfetileri :P
Hayatın Ruhu benim için çok özel bir kitap. Hal böyle iken çıkış tarihini iple çekmiş, hele de turunu almışken en özel günüme yorum sırası bende olsun istedim. İyi oldu, çok çok güzel oldu :-)

İnsanın hayatında güzel şeyler olur. Bir anda her şey değişir özel şeyler olur. Başta bocalar, ayak uyduramaz, huysuzluk yapar. Sonraysa alışır. Yavaştan güler, sever tıpkı sevildiği gibi. Ömer Erez için de bu bahsettiğimin hepsi oldu. Namı gibi, ruhu ve kalbi de kara bir adam, sevmeyi dahası sevilmeyi hiç öğrenmemiş, bilmiyor. Ama hayatına şaka gibi bir anda belirip dahil olan Hayat ile öğreniyor. Tüm ezberleri bozuluyor.
İlk karşılaşmalarında sarışın, ikinci karşılaşmalarında kızıl ve en sonuncuda özüne dönmüş şekilde esmer olarak görüyor Hayat’ı.
İş adamı kimliği ile gündüz; korkulası katil kimliği ile gece iki farklı ruha sahip Ömer. Sevdiklerini korumak için adeta dünya ile araya set çekmiş. Ve Hayat, bir şeylerden ödün vererek evlendiği adam hakkında tek fikri olmayan Hekim Hanım. Baştan sona, kah gülüp kah duygulanacağınız bir kitap. İçerik hakkında fazla detay vermemek için ter döküyorum. Size kitabı anlatmak isterken her şeyi anlatmaktan korkuyorum. Bu yüzden kısa keserek kitabı okuyun diyorum.
Bu kitabı çok beklediğimi araya sıkıştırmak istiyorum. O kadar bekledim ki haliyle gerçekten çok iyi bir kitap okuyacağımı biliyordum. Nitekim yazar da beni yanıltmadı. Umduğumdan daha iyisini buldum kitapta. İlk iki kitaba kıyasla Hayatın Ruhu tam manasıyla “çok” olmuş. Anlatımı, konusu, ince ince yaydığı olaylar, betimlemeler, karakterlerdeki renk cümbüşü... Bütün bunlar başımı döndürdü. Bayıldım. Harika diye nitelendirilecek bir kitap yazmış Sümeyye Akarçay.
Kitap baskısı, iç - dış tasarım, hele ki kapak! Tam ama tam olmuş bu kitap. Kapaktaki adam Ömer, kadın Hayat, o detaylar! Çok ama çok hoşuma gitti. Emeği geçen herkesin eline koluna sağlık.
Kitabı öneriyor muyum? Hemde şiddetle! Alıp okuyun, pişman olmayacaksınız ;)



0 comments:

Yorum Gönder