Geveze Kalemler #10 Düşesin Zaferi - Elizabeht Loupas || Kitap Yorumu

Yazar: Elizabeth Loupas
Kitap Adı: Düşesin Zaferi
Özgün Adı: The Second Duchess
Seri Sıralaması: -
Yayınevi: Feniks Kitap
Çeviren: Hülya Yuvalı 
Sayfa Sayısı: 389
Baskı Yılı:  2012
Kitaba Puanım: 5/5
Satın Almak İçin: D&R | OKUOKU


Tarihi aşk romanlarını ne denli çok sevdiğimi her fırsatta dile getirip duruyorum. Okuduğum diğer kitaplardan bu kitabı ayıran en önemli noktası kitabı tarihi aşk yanında polisiye unsurunu da barındırıyor oluşu, bu kısmı bütün beğenimi topladı. Rönesans İtalya'sını yazar büyük bir ustalıkla kaleme almış. Verdiği bilgiler beraberinde dolu dolu bir kitaptı. Bir de kitap her zaman alışık olduğumuz tanrısal anlatım yerine karakter gözü ile anlatmayı seçmiş yazar. Bu da dikkatimi çekerken oldukça beğendim.
Ferrara dükü Alfonso d'Este ikinci evliliği ile kitap başlıyor. İlk düşesin şaibeli ölümü üzerindeki sırların çözümü ikinci düşes Barbara'ya kalıyor. Avusturya prensesi Barbara ile Dük Alfonso arasında gerçekleşen evlilik protokoller tarafından düzenlenen bir evlilik. İkili arasında ki yakınlaşma kitap boyu çalkantılı şekilde ilerlerken finale yakın aşık olduklarını fark ediyorlar.
Barbara zeki bir kadın. İnatçı, kıvrak zekası ile son derece kurnaz. Karşısına çıkan her engele kararlı duruşunu bozmadan işin peşini bırakmıyor. Mücadeleci yani ve pes etmeyi bilmeyen mizacı onu sevmeme sebep oldu.
Dük Alfonso için kararsızlık yaşadım kitap boyu. Yahu bir insan bu denli kibirli, kendinden emin ve ketum olur arkadaş. Alfonso bana göre bir sır küpü idi, ne hissediyor ne düşünüyor belli değil. Gerçi kitap sonunda hislerini belli eden halleri ile kendini ele verdi.
Kitap iki karakter ağzı ile anlatıldı. İlk düşes Lucrezia ve yeni düşes Barbara. Zekice kurgulanmış bir kurgu, olaylar birbirleri ile öyle kusursuzca bağlı ki olay sonu ile alakalı yönelttiğiniz fikirler elinizde kalıyor ve beklenmeyen o final sizi şaşkına uğratıyor. Ben size ipucu vermeden konu hakkında yorum yapamayacağım ama şu kadarını söyleyebilirim ki kitap çok güzeldi.
Tarihi aşk romanlarında polisiye seviyorsanız kaçırmamanız gereken bir kitap.
Beğeneceğinize kuşkum yok.
Şimdiden keyifli okumalar ;-)


0 comments:

Yorum Gönder