Geveze Kalemler #25 Sözleşme - Aslı İpekli | Röportaj

Geveze Kalemler'in yeni turunda bu sefer Sözleşme kitabıyla Aslı İpekli konuğumuz. Epsilon Yayınları farkıyla raflarda yerini alan kitabın yazarının tanımak için biraz soru sormuş olabilirim. Bakalım genç yazarımız içinde barındırdığı dünyada neler saklıyor.

..

Bize kendinizden bahseder misiniz? Aslı İpekli kimdir?

Aslı İpekli bu zamana kadar kendinden bir haber olan bir kişi🍃 19 yaşında, hayatında bir şeyleri düzeltmek isteyen bir Russilexa.

Yazmanın sizin hayatınızdaki yeri ve önemi nedir?

Kafamda konuşan insanları susturmak için onların yaşadığı herşeyi kağıda döküyorum. Bu benim için çok önemli 🍃

Sizi yazmaya iten sebep nedir? Bir gün uyanınca “evet ben de artık yazmalıyım” mı dediniz?

Pek öyle olmadı aslında. Beni yazmaya iten öğretmenimdi. Tabii buraya kadar gelebileceğimi ne ben, ne öğretmenim, nede arkadaşlarım tahmin etmişti. Wattpadi bulunca yazdıklarım insanlara dokundu ve beni buraya kadar geldi 🍃

Peki bir kitabı yazarken konu bakımından sıkıntı çektiniz mi? 

Birbirinden inatçı karakterlerim var. Sanırım bunu demem bile uygun olacak

Bir kitabın yazım aşaması kadar, etrafımızda bulunan insanların desteği de önemlidir. Çevrenizdeki insanların size karşı, desteği tam mıydı?
Ve hiç “Acaba” ile başlayan düşüncelere kapıldınız mı?

Annem babam ve kardeşlerimin bana desteği tamdır ve bunun için onlara ne kadar teşekkür etsem azdır. Ama kitap çıkınca o kadar çok çekindim  ki 😂 Sonuçta onlar benim düşüncelerim ve bunu ulaşabildiği herkes okudu. "Acaba benim hakkımda kötü düşünürler mi? "diye çok düşündüm. 

Hiç korktuğunuz anlar oldu mu? Yani kitabınızın beğenilmeyeceğiyle alakalı endişeleriniz çekinceleriniz...

Tabii ki endişelerim oldu. Bu endişeler kitap çıkınca daha da çok arttı. Gelen yorumları ilk önce  yarım gözler ile bakmak istedim 😂 Bu korku hala bende var. 

Peki aklınızda yazdıklarınızın kitap olma düşüncesi var mıydı? Kitap çıkarma sürecinde neler yaşadınız, biraz bahseder misin?

Kitap olma düşüncesi ben wattpadda yazmaya başladıktan sonra oldu. Öncesi yoktu, çünkü çekiniyorum. Artık o düşünceleri geçtim ikinci kitabı bile düşünüyorum 😂

Neden dram ağırlıklı yazıyorsunuz peki? Zaten hayat yeteri kadar iç karartıcı, bari hayallerde mutlu olalım. Daha cıvıl cıvıl, iç açan gülümseten kitaplar yazmayı planlıyor musunuz?

Dram... İnanın bunun için çok küfür yedim 😂 Mutlu sonda yazıyorum, fakat unutmamak gerekir ki sevdiklerimiz bir gün gidecek. Ve onlar gitmeden önceki her saniye bizim için altın değerinde. Kitaplarımı okuduktan sonra, sevdiğiniz kişiye sıkıca sarılmalı ve onu sevdiğinizi söylemenizi hatırlatmak ve yaptırmak istedim. Çokta acımasız değilim 😂 Sadece bir kelimenin ne kadar kıymetli olduğuna değinmek istedim 🍃

Kitap okumayı da yazmak kadar sever misiniz? Okuyorsan sevdiğin tür ve yazar?

Evde kitaplığım var. Ne zaman yeni kitap alacaksam annemden zorla para alıyorum öyle diyeyim 😂 Her tür okurum, yeterki beni dünyasına götürsün ❤️

Her insanın hayatında iz bırakan filmler, etkilendiği kitaplar vardır. Bıkmadan hep okurum ya da izlerim diyebileceğiniz kitap&film var mı?


Cerrah ve Sen Yeter ki İste isimli kitaplar. 

Yazarların da kendilerine örnek aldıkları, hayranı olduğu kalemler vardır. Sizin de “evet o benim idolüm” diyebileceğiniz bir yazar vardı?

Bu soruyu es geçiyorum 😅 

Farklı bir türde kitap yazmayı düşünüyor musun?

Fantastik! Yazmaya başladım bile 🍃

Sözleşme adlı kitabınız doğuş hikayesini dinlesek, olur mu? Yeni kitaplarınız hakkında gevezelik etmeden önce.


Sözleşme için sadece bir kağıt ve kalem diyebilirim. Bu hem Levent ve Öykü’yü hemde beni anlatır. 

Kitaplarınızı okumayanlar için kısaca anlatmanı istesem?

Bir kaç maddeyi/düzeni bozmak isterseniz  Levent Alsancak size eşlik eder diyeceğim 😂

Son olarak çiçeği burnunda genç bir yazar olarak, kitap hayalleri olan kişilere tavsiyeleriniz var mı?

Hayallerinizden asla vazgeçmeyin! Bu gün olmazsa illa ki bir gün olacak ve o gün sizden mutlusu olmayacak ❤️🍃

..
Bana zaman ayırıp sorularımı yanıtladığınız için teşekkür ederim.

0 comments:

Yorum Gönder