Derinlikte Saklı - Elif Kaplan | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Derinlikte Saklı
Özgün Adı: ☆
Seri Sıralaması: ☆
Yazar: Elif Kaplan
Yayınevi: Gitane Kitap
Baskı Yılı: 2020
Sayfa Sayısı: 488
Kitaba Puanım: 5/5

Öyle bir hikayeye dahil olup içine giriyoruz ki okurken binbir duyguyu aynı anda yaşıyoruz. Kah kızıyor kah gülüyor kah anlam veriyor empati kurup üzülüyoruz. Başka başka duygulara öyle güzel giriyoruz ki kitap sonunda yüzde kocaman bir gülümseme kalıyor.

Yazarı tanıyorum, kalemindeki gelişimin de yakından takibindeyim. İlk kitabından son kitabına olan gelişimi beni çok mutlu ediyor. Daha da iyi yerlere geleceğinden de şüphem yok.

Kitaba dönüyorum tekrar; dingin bir kurgu. Öyle dinamik inişli çıkışlı olaylar pek yok, zaten bu kurguda da yakışmazdı diye düşünüyorum. Her iki karakter de kendi dünyalarındanda kendi düzenlerinde mutlu yaşarlarken bir dizi tesadüfler dizisi ikiliyi bir araya getirerek kader ağlarını örüyor. Nehir, bir mimar. Esaslı olandan hem de, gözü pek verilen görevi en iyisiyle yapan işinde başarılı bir kadın. Timuçin, geçmişin hayalerleri peşinde gezerken işinin ehli bir Diş hekimi. Timuçin abisinin isteği doğrultusunda satın aldıkları evin tanıtım gecesine katılır ve ilk gördüğü o gizemli güzele vurulur. Gözünü alamadığı bu güzel kadını da gece boyu takip eder, evlerin mimarı olduğunu öğrendiğindeyse onu sinir ederek aklına kazılır. İtiraf ediyorum, birine kendinizi unutturmak istemiyorsanız bu taktiği uygulamalısınız, zira zeki bir taktik. Çünkü Timuçin çünkü canım benim 😍

Nehir her istediğini istediği anda elde etmeye alışkın bir karakter, Timuçin'in aksine daha daha rahat yaşıyor. Hal böyle iken aralarındaki farktan dolayı oluşan elektiriği fark eden ağabey Derya baştan bir veto veriyor, olmaz diyor, daha sonra bu davranışın ve ikilinin hayatını etkileyecek davranışları görmelerini yaşamalarını izliyor.

Ben de sizi merakta bırakarak konudan bahsetmeye son veriyor ve kendi düşüncelerimi iletmeye devam ediyorum. Buraya kadar merak etmiş iseniz zaten kitap satış sitelerini kurcalıyor olmanız da gerekiyor 🤭🤭

Her karakteri finalde sevdim ben. Hikayeye yön veren bir iki karakter değildi her biri bir yapboz misali birbirini tamamlıyor ve birinin eksikliğinde yokluğu sezilir cinsten yazılmıştı. Nehir, Timuçin, Derya ve diğer bütün karakterler kurgunun vazgeçilmez bir parçası olduğunu düşünüyorum. Bazı durumlar uzaktan bakıldığında hafif ya da basit gelebiliyor ama yaşayan kişi için bu durum hayati öneme sahip olabiliyor. Ve asla peşin hükümlü olmayıp dinlemek gerektiğini, önyargılı davranmaması gerektiğini ben kitabı okurken sıkça düşündüm. Bu bahsettiklerim bence kitabın temelindeydi ve okurken sizi içine çekiyordu.

Açık konuşmak gerektirse yazımsal olarak ben çok çok beğendim, ilahi bakış ile yazarımızın devam etmesini temenni ediyorum, çünkü bu işi çok iyi becermiş ve bayıldım. Konu güzeldi, sonu beni tatmin etti, eksik düşündüğüm yerleri bir sonraki sahnede bölümde tamamlandığını görmek hoşuma gitti. Ben kitabı öneririm, bir şans vermelisiniz. 🥰🥰

Nehir Hazinedar, hayatını geniş imkamlar dâhilinde yaşayan ve istediği çoğu şeye sahip olan bir kadındır. Hayatında engel olarak niteleyebileceği tek detay abisinin onu korumak adına inşa ettiği duvardır. Bu duvarın sınırları içine hayatına eşlik edecek eş adayı bile dahildir. Bu tutumdan oldukça rahatsız olan Nehir, özgürlüğe ulaşmak için abisi ile karşı karşıya gelirken hiç beklemediği bir anda bir erkek ile tanışır. Kelimenin tam anlamıyla hayatındaki erkekle tanıştığını sanan Nehir, genç adamın karanlık geçmişindeki sırları öğrenmeye çalışırken büyük bir dirençle karşılaşır. Bu direnç zamanla o kadar artar ki, artık olacaklara hiçbir şey engel olamayacaktır.


0 comments:

Yorum Gönder