Geveze Kalemler #11 İlk Aşk - James Patterson & Emily Raymond || Kitap Yorumu

Yazar Adı: James Patterson & Emily Raymond
Kitap Adı: İlk Aşk
Özgün Adı: First Loce
Seri Sıralaması: -
Yayınevi: Nemesis Kitap
Çeviren: Nihal Akcan
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2016
Kitaba Puanım: 4/5

Hayat ne kadar zordur ki?
Yeni yeni aşık olduğunu fark ederken bir anda uçurumdan yuvarlanmak kimin aklına gelirdi?
Eminim ki bu kiz ne zırvalıyor diye düşünüyorsunuzdur. Konuya fazla detay kaymadan yüzeysel olarak açıklık getireyim.

James Patterson ilk kez okuduğum yazarlardan biri. Yazarın daha önceki kitaplarını okumak kısmet olmadı henüz. İlk Aşk kitabıyla tanıdım kalemini. Konusu sevimli diye nitelendirebileceğim türdendi. Anlatımını sevdim, son zamanlarda ki çalkantılı ruh halime pek iyi gelmese de beni derinden etkilediğini söylemeliyim.

Kitabın yurtdışı kapaklarını görünce bizde çıkan kapağın çok daha iyi olduğunu söyleyeyim. Renk toplamaları, yazı şekli beni kendine çekti. Kitaba karşı bir beklenti ile başlamadım. Sadece beğenebileceğim bir kitap olmasını umdum. Ve sanırım umduğumu buldum. Kitap iki gencin kendi iç çatışmaları ile yaşadığı hayat arasındaki sıkıntılı hallerden sıyrılmalarının bir yolunu bulmasını anlatıyordu. Şimdiye kadar hep iyi bir kız olan Axi ve onun en yakın arkadaşı Robinson bizi karşılıyor. Artık yeter demenin zamanı geldiğini düşünen ikili bir plan kurar. Axi kendi benliğini bulmak için evinden ve yaşadığı yerden uzaklaşması gerekiğini fark ediyor. Elbette ki Robinson'suz yapamayacağının da bilincinde. (Buraya bir gözyaşı ekleyelim)
Kendi yolunu bulmaya çalışan bu iki gencin duygusal, şaşırtıcı, inişli çıkışlı macerasını okumaktan keyif aldım almasına da ağlatmasa iyiydi. Axi ile Robinson'un birbirleri için ne anlama geldiklerini keşfetmelerinde bu yolculuğa çıkmaları gerekiyormuş.

Güzel bir kitaptı İlk Aşk ama çok daha iyi bir finali hak ederdi bana göre. Geri dönüp Axi'yi görmeyi istemedim doğrusu. Olduğu yerde, nerede kalmak istiyorsa, hayatında yeniliklerle ve (olabilirse artık) daha "iyi" olmasını güçlü bir şekilde ayakta kalmasını istedim.
Umarım kitap seri değildir ya da yazar devamını getirmez. Çünkü devamını okuyacağımı sanmıyorum.
Niye ağlatıyorsunuz ama beni :-(:-(

0 comments:

Yorum Gönder