Siyah Elbiseli Kız - Dilem Salman | Kitap Yorumu | WATTPAD

 Yazar Adı: Dilem Salman
Kitap Adı: Siyah Elbiseli Kız
Yayınlandığı Yer: Wattpad
Kullanıcı Adı: magilum
Okumak için: Tık Tık
Kitaba Puanım: 5/5

Herkese merhaba, bu gün size wattpad sitesinde okuduğum bir kitap hakkında bilgi verecek ve yorum yapacağım. Son zamanlarda gerginliğim tavan yapmış durumda. Sebebini çözemedim. Tam o anda bu hikaye ile karşılaştım. Yazarı çok tatlı ve cana yakın biri ve yakinen de tanışma fırsatı bulduğum için ayrı bir mutluluk içerisindeyim.
İşte, hayran olduğum satırların tanıtımı ve bende bıraktığı izlenimleri ile yorumum :-)

Giydi Matem elbisesini güzel kız. Elbise üzerine yapıştı, derisinden kazıdılar.

Bir saykodelik (!) ezgiydi onun düşünceleri zihninin derinliklerinde çalan. Bir flüt sesiydi. Bir türküydü dudağının ucuna konmuş. 
Depresif başladı güldürerek devam etti. Yıllardır bastırdığı kişiliği bir "Yazık..." ile su yüzüne çıktı.
Hepimizin yok mu sanki vicdan azabı çektikleri. Kendine boşa işkence çektirmek niye?
Bu hikaye bir saçma hikaye. Bu hikaye her gün gördüklerin. Bu hikaye biraz benim, biraz da sensin.
Haydi al bir fincan kahveni, olmayan, yazamadığım ama inanılmaz içten bir avuç gencin hikayesini oku sen de. 
Eğer etrafına dikkatli bakarsan sen de bir gün "şirin"leri görebilirsin. Şirinler dibinde biter de sen Gargamel zannedersen kaybedersin. 

Sakın ha, sen de Devin gibi "ben bir hiçim" deme! Hayat kendine acıyamayacağın kadar kısa çünkü.
Bazen bazı satırlar vardır böyle sizi en içten, iliklerinize kadar sarsar. İşte bu kitap böyleydi. Derinden dokundu bana, verdiği mesajlarla ve hissettirdikleriyke içimi titreten satırlara aşık oldum.
Yazar hasarlı ruhları kaleme almayı kendine bir görev bilmiş bu kitapta. Görünenin ötesinde sizi düşünmeye sevk eden noktaları var. Bir kere size hayatı sorgulatıyor. Ben olsaydım ne yapardım dedirtiyor. Ve bağlı olduğumuz kuralları aslında bizlerin kurduğunu yine uymayınca kendimiz kendimiz gibi olanları yargılandığımızı fark ettiriyor.
Konusuyla anlatımıyla tamamıyla sizi kendine bağlıyor. Henuz bitmiş bir kitap değil fakat okurken battığınız o satırlardan çıkmak istemiyorsunuz.

Her karakter kendi içinde çok farklı olan bir kitap. Devin, kendini dış dünyaya kapatmış bir kadın. Üniversite son sınıf bitse de kurtulsam şeklinde gittiği okulunda son senesinde Oktay onu daha fazla kendi yalnızlığında bırakmaz. Böylece Devin ile kendini farklı bir durumda bulurken başladıkları macerada sıyrık almadan ilerleyebileceğini kestirmeye çalışır.

Halil, Erdem, Gamze... Her biri esasında çok derin karakterler. Onları okumak hatta tanımak benim için çok farklı deneyim oldu. Yazarın yazdığı ve yazacağı her kurgunun peşinden an itibaren koşturacağım.

Sizlerin de okumasını şiddetle tavsiye ediyorum :-)



0 comments:

Yorum Gönder