Aşkın Kahramanı - Elif Yılmaz | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Aşkın Kahramanı
Seri Sıralaması: Kahraman #1
Yazar Adı: Elif Yılmaz
Yayınevi: Mortena Yayınları
Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 368
Kitaba Puanım: 5/5


Dakikalar geçti. Gözleri kapalı birbirlerinin kalp atışlarında huzur buldular. Ne bir adım geriye gittiler, ne bir adım öteye. Sanki ortada bir yerde dengeyi kurmuşlardı. Ne bir adım ötesi, ne bir adım gerisi… Başlangıç noktasındaydılar belki de. Aşkın yeni yeni küllerinden doğduğu o yerde.

Aşk, sıcacık bir bardak kahvenin dumanında, yorgun anılarda, umut dolu kalp atışlarında yaşıyor bu hikâyede. Bir çift ceylan gözle nefes alıyor ve yine karanlıkları aşıp o bakışlara ulaşmaya çalışıyor. Aşk kuytu karanlıklardan kurtulmaya çalışıyor bu hikâyede, 
onu karanlıklardan kurtaracak kahramanını arıyor.

Karanlıklara saklıyor aşkı Nihan. 
Kalbine hiç ulaşamasın diye.
Ve sonra şiir gibi seviyor Nihan’ı Baran. 
Öyle incitmeden. 
Sadece bir kez gülsün diye.
Baran hep çok seviyor. 
Hikâye de böyle başlıyor işte…

(Tanıtım Bülteninden)
Eski filmlerdeki hayatlara bazen imrenirdim çocukken. Gülşen Bubikoğlu ile Tarık Akan’ın canlandırdığı o karakterlerinin yaşadıkları o aşk hep de özendiğim bir şey olacak. Bir de büyüklerden dinlediğim bazen de hayal ettiğim aşkı gözleriyle yaşayanların var olup olmaması... İşte bütün bunları bir kitabın içinde de bulabiliyor insan. Beni bilen bilir, her zaman derim yanlış zamanda yaşıyorum ben diye. Bu zamanın insanı değilim en azından taşıdığım ruh bu döneme ait değil.
Aşkın Kahramanı kitabında bir adam var. Öyle alışılmış olsa da aslında alışılmışın dışında bir adam. Varlıklı bir aileden gelen zengin olmasını ayrıcalık olarak kabul etmeyen, yakışıklı olduğunun bilincinde ama şımarık olmayan bir adam Baran. Gözleriyle seviyor ki benim en en en vurulduğum yan orası.

Bir insan sadece uzaktan uzağa bakarak sever mi? Sever! Sever arkadaş. Sırf bir iki kelime konuşmak, gülümsemesini görmek, sesini duymak için yolunu uzatmış mı zamanı var mı ya da işi gücü yok mu demeden sevdiği kadının çalıştığı kafeye gidip müdavimi olsun.
Ah kulağa ne kadar da romantik geliyor değil mi?
Kitabımız geçmiş ile başlıyor. Feride'nin yaşadığı aşkın buruk sonunu okuyoruz. Sonrasında bugüne geliyor. Nihan, Feride'nin biricik kızı. Birbirlerinin varlıkları yetiyor anne kıza. Nihan için çok şey demek annesi. Bir de annesinin yaşadıkları ona kalan mirası korkuları.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği okuyor. Çok çalışıyor, geleceği için annesi için çalışıyor. Hikayenin Ankara da geçtiğini de söylemem gerek. Bildiğim gezdiğim gördüğüm yerleri kitaplarda okumayı seviyorum.

Baran’ın ceylan gözlüsü Nihan, öyle güzel seviyor. Nihan aşkan korkan biri ve Baran sabırla ona aşkı öğretiyor, kalbini kurtarıp kahramanı okuyor. Diğer karakterler de her birini sevdim. Çoktan aza sıralamak gerekirse, Yeliz ve Kerem çifti ayrı bir güzeldi, onları çok çok sevdim. Beril, Betül, Özkan, Suat, Feride, Tolga, Eren... Her birini az çok sevdim. Ama en içime oturanı Aylin oldu. Onun kırıklığı onun yalnızlığı Nihan’dan daha fazla.

Nihan’ı karşılıksız seven birçok insan etrafında iken Aylin o kadar şanslı değildi bana göre.

Bu kitapta aslında geniş bakarsak çok fazla kalbi kırık karakter var. Her birinin farklı hikayeleri var ve sırasını bekliyor anlatılması yaşaması için.

Yeşilçam vari havası, naif hikayesi ile Kahraman serisinin ikinci kitabı Aşkın Kahramanı benden tam not almayı başardı. Okumanızı öneririm ❤

0 comments:

Yorum Gönder