Geveze Kalemler #28 Tadımlık Aşk - İlknur Birdal | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Tadımlık Aşk
Yazar Adı: İlknur Birdal
Yayınevi: Mortena Yayınları
Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 448
Kitaba Puanım: 5/5


Evlilik için gerekenler;
Bir kadın, bir adam, durumdan memnun aileler ve olmazsa olmaz düğünde takılan altınlar! Ay durun, o öyle değildi. Evlilik için aileden, takılan takılardan düğünden, gelinlikten ve damatlıktan daha önemli bir şey daha vardı. Aşk. Aşktı iki kişiyi bir arada tutan ve aşktı bir ömür boyu mutlu olmak için yeminler verdiren. Peki, evlilik aşkı yaşatır mıydı yoksa öldürür müydü? Bir nevi bu sorunun yanıtı niteliği Tadımlık Aşk kitabı.
Kısa bir flört dönemi yaşayan işkolik ve kravat tutkunu Dinçer ile her işin altından kalkan çenebaz ve ayakkabı aşığı Burçak aşkına konuk olduk kitapta. Başta büyülü gelen sonrasında yaşayarak büyünün aslında bir hayal olduğunu kavradıkları hayatlarını okuduk satırlarda. Hayat koşuşturması devam ederken iş ve ev durumlarını dengede tutmak, eşler arasındaki iletişime gereken özeni göstermek, iş stresini eve taşınmamasını sağlamak yazılı olmayan evlilik kurallarından olsa da günümüzde birçok evlilikte gözden kaçırılanlardır. Alttan alan, bir çift güzel sözü bekleyen kadının, daha iyi bir hayat için çırpındıkça hırçınlaşan erkeklere aşina olarak kitabın bu dramatik kısmı içimi burktuğumu söyleyebilirim. Aslında durulsa ve düşünülse dinlense karşı tarafı hiçbir sorunun kalmayacağını öğrenirler fakat dinlemeyecek kadar gururlarına odaklıdır Burçak ve Dinçer.
İlknur Birdal'ın kaleminin romantik komedide daha doyulmaz bir lezzete ulaştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Elbette ki her türü layığı ile kaleme alıyor fakat romantik komedi daha bir yakışmış üzerine. Ben çok sevdim. Hikayeyi daha önce online olarak okumuş ve sevmiştim ama basılı halı bir başka güzel olmuş. Burnunun dikine giden Burçak hala aynı, onu çıldırtan ve dinlememek için türlü oyun oynayan Dinçer aynı... İlişkilerinin başını eklenen sahnelerde okuyarak yaşadıkları çekişmeyi ve etkileşimi okurken çok keyif aldım. Beni en çok güldüren kısım dünürler! Burçak ve Dinçer’in oturup anlaştığı tek konu kuşkusuz Burçak’ın annesi ve Dinçer’in babasının yan yana olduğu her an çekilmesi güç işkenceye dönüşüyor olduğu. O sahnede kahkahamı tutamadım.
Kitabın iç tasarımını beğendiğini ek paragraf olarak söylemek istedim. İçi dışı güzel bir baskı olmuş Tadımlık Aşk. Bizim çatlak çifte uyan bir görsele kavuşmuş. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
Oldukça beğendim. Tavsiyemdir.


0 comments:

Yorum Gönder