Yıldız Haritası - Betül Güçlü | Kitap Yorumu



Yazar Adı: Betül Güçlü
Kitap Adı: Yıldız Haritası 
Özgün Adı: -
Seri Sıralaması: -
Baskı Yılı: 2021
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Ren Kitap
Kitaba Puanım: 5/5
Her güzel anda sevginin payı olduğu gibi her dibe çöküşün sebebi de sevgisizliktir. Bir insan içine kapanıp herkesten uzak durarak kendini korumaya alıyorsa oradaki sorun sevgisizlikten kaynaklanıyor. Yıldız Haritası kitabında da temelde sevgisizlik sorunu yatıyordu. Hayatının yarısını alay konusu olup dışlanarak zorbalığa uğrayarak en önemlisi annesinden nefret edilerek geçiren Öykü'nün iyi insanlarla karşılaştığı, dostlukla tanıştığı, aşkı öğrendiği hikayesini okuyoruz.

Geçmişinde yaşadıkları onda travmalar bırakır Öykü'nün. Kolay şeyler değildir, fiziki bir boyuta ulaşmamış olmasına içten içe sevinsem de psikolojik olarak şiddet görmüş bir çocuk, çok üzdü beni, kalbim onunla birlikte yaşadıklarını öğrenirken kırıldı. Yaraları fazla, herkesten saklanıp acılarını korkularını gizlediğini sansa da dikkatli gözlerden kaçmıyor.

Kitap kızımızın bir eve taşınması ile başlıyor. Oda ait bir odası olacağı için heyecanlı, onun olacağı için huzurlu. Ev arkadaşları Derya ve Sıla, bu iki kızı çok ama çok sevdim. Sıla daha kırılgan bir karakter, Derya onun aksine daha inatçı anaç biri, bir de üst kat komşuları var. Daha ilk andan beri vurulduğum prens Yağız, onun çok konuşan ev arkadaşı Tunç. Bu iki karakteri de sevdim. Tunç ne kadar dışa dönük açık olsa da Yağız bir o kadar daha sakin ve ağır kalıyor,  beyfendi çocuğum benim aşırı kalp ben. Öykü'nün çalıştığı kafedeki Suzan hanım var, o kadını da çok sevdim ben bir de Demir var. Demir de Öykü gibi sessiz içe kapanık az konuşan biri, az ve öz konuşur.

Öykü'nün güvenini kazanmak, içini açmasını beklemek sabir gerektiriyor ve Yağız bu konuda çok iyi gidiyor. Bazı bazı arada çıkışları olsa da Öykü ona kendini tam anlamıyla gösterince eriyip bitiyor, çok çok güzel seviyor. Kitapta çok tatlı sahneler var okurken ayyy diyip iç çektiğim. Nahif bir aşk, ince ipliklerle birbirine bulanan bu gençler birbirilerini tanıyıp hislerini dökdükçe daha güçlenen dostlukları. Her biri çok güzeldi.

Bölüm başlarında eklenen Küçük  Prens alıntıları da kitap kurgusunun iç içe geçmiş haline bayıldım. Keyifli okuması kolay bir kitaptı. Yazarın şimdiye kadar çıkmış olan romantik komedi kitaplarından daha ayrı bir yerde Yıldız Haritası ve benim favori kitabım da olabilir zira baya beğendim. Atmosferindeki o umutsuzluk öyle okurken boğucu bir durumda değil, aksine hafif ve vurucu şekilde yazmış Betül ve baştaki umutsuz, mutsuz olan Öykü'nün olumlu yöndeki değişimi görülmeye okunmaya değerdi. Bizi her zaman gülümseyip kahkaha atmamızı sağlayan Betül Güçlü bu sefer hüzünlü havaya sokuyor. Yıldız Haritası benden tam puan kaptı, kesinlikle okumanızı öneririm.
Öykü onu karanlığa çeken her şeyden uzaklaşıp yeni bir başlangıç için yola çıktığında atacağı adımları hesaplamıştı. Geçmişte onu yıpratan tüm ilişkilerden uzaklaşacak, kimseyle yakınlık kurmadan mutlu olacağına inandığı yalnız ama huzurlu bir hayat için savaşacaktı. Güçlü ve sarsılmaz görünüşünün altındaki kırılgan kızı herkesten saklarken güvende olacağına inandığı tek yer kilitli kapıların ardıydı.

Oysa hiçbir kilit aşılmaz değildir.
(Tanıtım Bülteninden)


0 comments:

Yorum Gönder