Yaralı - Emily McIntire | Kitap Yorumu


Özgün Adı : Scarred
Kitap Adı : Yaralı
Yazar Adı : Emily McIntire
Seri Bilgisi : Never After #2
Çevirmeni : Büşra Tekin
Sayfa Sayısı : 400
Yayınevi : Ren Kitap
Baskı Yılı : 2022
Kitaba Puanım : 5/5
Prens Tristan Faasa’nın kaderi hiçbir zaman taht olmamıştı. Taht, her zaman abisi Michael’a aitti. Babaları öldüğünde Michael tahta oturmayı, Tristan da bunu çalmayı hedefliyordu. Gizli bir isyanın lideri olarak Tristan, abisinin hükmünü sona erdirmek için her şeyi yapacaktı. Ancak Michael’ın yeni nişanlısı Leydi Sara Beatreaux geldiğinde, Tristan kendini bambaşka bir savaşın ortasında buldu. Tacın mı yoksa tacı giyen kadının mı daha önemli olduğunu sorgulatacak türden bir savaşın…

Sara’nın tek bir planı vardı. Kralla evlenip kendini tehlikeye atarak, Faasa soyunu bu dünyadan silecekti. Buna rağmen Yaralı Prens hiç beklediği gibi değildi. Tehlikeliydi. Yasaktı. Öldürmesi için gönderildiği adamlardan biriydi. Nefret ve tutku arasındaki çizgi incelirken sırlar açığa çıkmaya başladı. Sara, kime güvenebileceğini artık bilmiyordu. İntikamı ve asla âşık olmaması gereken düşmanı arasında kalmıştı.

(Tanıtım Bülteninden)
Yaralı keyifle okuduğum bir kitap olurken bu senenin favori kitaplarımdan biri olacağını şimdiden görebiliyorum. Şunu söylemeliyim ki kurguda geçen her şey yerindeydi ve olması gerektiği gibi ilerledi. İnanılmaz sürükleyiciydi ve altını çizip *evet benden bu beklenmezdi ama yaptım* çıkardığım alıntılar neredeyse kitabın tamamını kapsıyordu.

Kraliyet kurgularını oldum olası sevmişimdir, bu kitapta da beni doyuran unsurlar vardı. Bir peri masalı cazibesiyle okuru etkisine alırken hikayenin aslını oluşturan arka perdedeki kaos entrika ihtiras isyan ve o aşk bütün keskinliğiyle buradayım diyordu. İlk sayfadan son sayfaya kadar soluksuz okuyacağınız, ‘Ben Tristan, geliyorum' diyen karaktere aşık olacağınız bir kitap Yaralı, aksini iddia eden etmesin bozuşuruz. Çizgi filmlerdeki o şapşal kızlar gibi yaralı prensimi okuduğum her satırda gözlerimden kalpler çıkarırken ayılıp bayılmakla meşguldüm zira. Tek bir kelimeyle kendi duygularımı ifade edersem “büyüledi” dostlarım, tamamen büyüledi beni. 

Sara Beatreaux, bir Dük kızıdır ve onun görevi yeni kralın eşi, ülkenin de kraliçesi olmaktır. Fakat görünenin ötesinde çok şeyler vardır.  Babasının ölümünden sorumlu tuttuğu krala gelin değil ecel olacaktır Sara ve bu uğurda geri adım atmaya niyeti yoktur. Faasa'ların sonu olmayı aklına kazımışken yaralı prensin kalbini çalacağından hayatının merkezi olacağından haberi yoktur.


Aynı şekilde Tristan'ın da arka tarafta yaptığı planları vardır. Ondan nefret eden, küçüklüğünden beri eziyet eden abisi Michael'ın kral olmasıyla intikam için yanıp tutuşmaktadır. Çünkü çok sevdiği babasının ölümünde onun parmağının olduğunu düşünür. Bu yüzden mevcut kralı devirmek ve adaleti sağlamak fakir kalan ülkesine refahı sağlamak huzuru getirmektir. Taca eline uzatsa alacağı kadar yakın olduğunda karşısına çıkan kadınla planları değişir ve kalbi ile mantığı arasında bocalar. Ama sonunda aşk kazanır, kazanır da öyle böyle kazanmaz.

Prensimiz Tristan nefis bir şekilde yazılan bir karakter. Nefretini, öfkesini, yalnızlığını, sevgiye muhtaç oluşunu, aşkı, arzusunu okurken en net hissettiğim karakter. Sara'yı da sevdim ama Tristan bir başka. Kitaptaki her karakterin verdiği his, hissettiği o tat muazzamdı. Heyecanlandım kalbimin atışları arttıkça arttı. Sara'nın yaşadığı hayal kırıklığını okurken ve durun karşısında verdiği tepkide işte benim kızım diye söylendim durdum. Muazzamdı mükemmeldi. Her karakter puzzle gibi eksiksiz ve tamdı, hikaye beklediğimden de iyiydi. Beklentimi karşıladı.

Ve yazarda hoşuma giden de kaynak malzemede *Aslan kral yeniden yazılışı olduğunu hatırlıyorum ama yanlış biliyorsam beni düzeltin* yankı uyandıran temaları bize orijinali tamamen alt üst eden bir hikaye vermesi oldu. Sınıf savaşı, gücün yozlaşması ve mirasın etkisi, gerçek aşkın dönüştürücü yeteneği, hepsi de Yaralı'da parlıyor.

Seveceğinizi düşündüğüm bu kitabı size öneriyorum, okumanızı istiyorum, okuyup gelinde giybet yapalım. 😍

● Never After Serisi ●



0 comments:

Yorum Gönder