Maskeli Günlükler Okuma Etkinliği #3 Lemariz Müjde Albayrak || CAST&MÜZİK



Herkese merhaba, nasılsınız?
Etkinliğin son gününde, bu sefer günlük yazmayacağım, çünkü içimi dökebileceğim kadar sayfalar yetmez. Malum, çenesi düşük bir kızım ben ^_^
Ben bu gün size kitap karakterlerini tanıtacağım. Aslında onlar hakkında gevezelik etmeyi planlıyordum. Tanımak isteyen kitabı alıp okuyabilir :P
Frezya - Kitap Yurdu tıklayarak kitabı satın alabilirsiniz :*
...

İç ses; "Bülbülüm altın kafeste aman, öter aheste aheste..."
Nurhayat; Susabilir misin iç ses, ciddi bir şey yapıyorum burada...
İç ses; "Ben sana dayanamam yarim, ben sana dayanamam..."
Nurhayat; Hiç duymuyor musun sen beni? Heeey...
İç ses; "Ötme bülbül yarim hasta, aman..."
Nurhayat; Lan susar mısın?
Timur; "Lan demek yok!"
Nurhayat; Hiii bir sen eksiktin zatennnnn....
Timur; "Eksiktim işte ki geldim, sus kadın!"
Nurhayat; Peki .s.s.s.s
....

Ahh ahh, diyerek kelamıma başlayalım ben, iç sesim "Bülbül" desin, Timur "Timur Abi Kanunları" nı konuştursun, ben kendi cümlelerime bakayım :)
Efendim, bu Timur var ya, hanı sert abi ayakları, dimdik duruşu, heh işte öyle fakat pamuk gibi kalbi var. Böyle yumuşacık, hatta çok güzel bir adam ama kendine 'muhteşem' dedirtiyor.
Karadeniz'in bıçkın delikanlısı. Kimsesiz bir dağ gibi dimdik. Herkes ondan korkuyor, o 'Bülbül'üne bir şey olmasından korkuyor. Az höt zöt biri ama işte onu da yontacak biri gerekirdi de neyse (buradan yazara taş, şunun ağzına iki tane çaktırmadın ya, yeminle içime oturdu)

Efendim işte Timur!
Nurhayat; "Neden ağabeysin sen? Bırak at adını, Romeo misali yadsi adını, koşu ver bana!"


***

Kara bahtım, kör talihim...
Sana nasıl içim handi be Hacer (Aman! Timur çekemem şimdi, lan da derim, be de derim, kime ne :P)
Benim yüzü güzel, huyu kendine öz bacım. Her şeye inat dik duruşunla ne takdir kazandın sen benden!

Cansu; "Eyvallah iki gözüm."
Nurhayat; Sende Timur ile yata kalka ona benzemişsin be bacım.
Cansu; "Şşş, 'be' demek yok."

Aman, kocası kılıklı.
İşte bu hatunda Cansu&Hacer!
İç ses; "Bülbülleri har ağlatır, aman..."
Nurhayat; Al, yine başladık!
İç ses; "Aşıkları yar ağlatır..."


***

Bir karakter ancak bu kadar kendinden nefret ettirirdi.
Yorum yok!
Ayşen; " Ama -"
Nurhayat; Sakın konuşayım deme saçını başını yolarım -_-
İç ses; "..."


***
Doktor, benim boğazım ağrıyordu, bize gelseniz de muayene etseniz mümkün mü?
Doktor Barış; "Benim hipokrat yeminim var."
Nurhayat; Ne alakası var bu durumla şimdi?
İç ses; "Amacını anladı senin, bence sus."
Nurhayat; Asıl sen süs -_-


***

Aha, Falaz bey, elima düştünüz!
Bu adam var ya bu adam! Ne cin, ne şeytan... Şaka şaka, körün önde gideni! Sebep mi? Çünkü aşık olduğunu neredeyse onu kaybedecekken fark etti. Dingil :P
Falaz; "..."
Nurhayat; Konuş be Falaz, susma be koçum, hii?
İç ses; "Ben feleğe neylemişim, aman..."
Nurhayat; Susma tamam iç ses, konuş, şarkı bülbül gibi!
İç ses; "Beni her bahar ağlatır..."


***
Eh bizden birini kitapta okumak da farklı bir haz oldu doğrusu. Bizden biri derken, aşk kitaplarına aşık kitap kurdu bir kız Beste. Falaz'a aşık Beste, sonunda canına tak edip burnunu sürtünmeyi başaran Beste. Ben bu kızı çok sevdim!

Beste; "Kızardım ama şimdi.."
Nurhayat; Ama yerim seni ben!
İç ses; "Ben sana dayanamam yarim, ben sana katlanamam..."



***
Öncelikle üzerlerine ceket giymenizi rica ederken giydiğiniz ceketleri iliklemenizi isteyeceğim sizden. Bu kadın çok çok çok başka bir kadın. Eline bakan üç yetim çocuğu bir de o bir başına bırakmayıp evlenmemiş, onlara bakmış. Timur, Falaz ve Beste ona 'anne' derken anneliğini Hacer'den de esirgemedi. Kocaman bir yürege sahip bir kadın.
İç ses; "Ben burada neşemizi bulalım diye bet sesimle şarkı söyleyeyim, sen duygusal bağla, oldu mu şimdi bu?
Nurhayat; ...



***

Kitapta beni aslında en ağlatan karakterdi Hayrullah, çoğu yerde kahkahalara boğuldum ama ağladım da. Onun o çocuksu masumiyeti, naifliği, hissettirmeden yaşadığı aşkı, beni benden aldı.

Hayrullah; " Abim izin vermeden sevmeyi bırak, konuşmam bile."
Nurhayat; Seni böyle seviyoruz be Hayrullah!


***

İç ses; " Ben melamet hırkasını kendim giydim eğnime
Ar namus şişesini taşa çaldım kime ne
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne.
Kâh çıkarım gökyüzüne, seyrederim âlemi
Kâh inerim yeryüzüne, seyreder âlem beni
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne.
Sofular haram demişler, bu aşkın şarabına
Ben doldurur, ben içerim, günah benim kime ne
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne..."

Nurhayat; Aha yine başladı, bir susa-

Nalan; "Şimdi sen sus Nurhayat, bırak söylesin be, bırak..."

İç ses; "Kâh giderim medreseye, ders okurum hak için
Kâh giderim meyhaneye, dem çekerim aşk için
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne.
Sofular secde eder, mescidin mihrabına
Benim ol dost eşiğidir, secde gâhım kime ne
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne.
Nesimi’ye sorduklarda o yar ilen hoşmusun
Hoş olayım olmayayım, o yar benim kime ne
Aah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne..."


***
Umarım hazırladığım bu karakter tanıtımını seversiniz. Bir de şarkı listem var! Kitabı okurken illa ki sözler aklınıza gelecektir, dinleyin ;)
...
Gönül Akkor - Tanrım Beni Baştan Yarat 
Sertap Erener - Aldırma Deli Gönlüm
Şenay Yüzbaşıoğlu - Sev Kardeşim 
Muazzez Ersoy - Hayat Sen Ne Çabuk Harcandı Beni
Muazzez Ersoy - Herşeyim Sensin
Muazzez Ersoy - Kırılsın Ellerim
Müzeyyen Senar - Kimseye Etmem Şikayet
Cengiz Kurtoğlu - Duyanlara Duymayanlara (Falaz'a itafen)
Cengiz Kurtoğlu - Seninle Yaşayıp Ölmek İsterim
Cengiz Kurtoğlu - Tanrı İstemezse

Ayrıca dinlemenizi tavsiye ettiğim şarkılar ve onları seslendiren dehalar!

Müzeyyen Senar - Haydar Haydar (bu parçaya ayrı aşığım)
Melihat Gülses - Bülbülüm Altın Kafeste

Keyifli günler dilerim ;))


2 comments:

  1. Ellerine, yorumuna ve ic sesine saglik ! ❤ Kitaba olan istahim kabardi sayende, mutlaka alacaklarim arasinda ! Sevdim bu etkinligi durekli yap bunu ��❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa Zeyzey, kızardım amaaaa 😍😍😍 beğenmene çok sevindim 😘😘😘

      Sil