Unutma Beni Çiçeği - Ayşen Bozkuş | Kitap Yorumu


Yazar Adı: Ayşen Bozkuş
Kitap Adı: Unutma Beni Çiçeği 
Özgün Adı: ☆
Seri Sıralaması: ☆
Baskı Yılı: 2021
Sayfa Sayısı: 152
Yayınevi: Müptela Yayınları
Kitaba Puanım: 5/5
Bu kitabı okurken umuda çiçek açan hikâyeler fısıldayacak kulağına, “Yalnız değilsin” diyecekler. Çünkü hayatın sürprizleri ve çelmeleri, belleğin oyunları, sustuklarımız, kaçtıklarımız, avaz avaz bağırıp savunduklarımız, gördüklerimiz, görmek istemediklerimiz ve tabii ki sevgi, aşk, aile, dostluk… Hepsinden oluşan, geçmişin gölgesinde, bugüne renk renk çiçekler açmış kocaman bir demet UNUTMA BENİ ÇİÇEĞİ.

Sana “Yalnız değilmişim” dedirtecek, içinde karakterlerine sarılma isteği uyandıracak hikâyelerden derlenmiş, her sayfası başka dünyalara açılan bir kitap.
Hadi tut elinden kahramanlarımın! Önce onlar hikâyelerini anlatacak sana, sonra da sen anlatacaksın, ama kendine! “Ben de” diyeceksin. Sessiz, sözsüz bir itiraf başlayacak içinde ve sonra yüreğinde çiçekler açacak. Çünkü birinin elini tutması, “Ben buradayım” diyen birilerinin olduğunu ve yalnız olmadığını bilmek hem yüreğini hafifletecek hem de güç verecek.

Sana sadece hikâyeler ve karakterler değil, dostlar ve ihtiyacın kadar da umut tohumu veriyorum.
Uzat ellerini, hayal edemeyeceğin kadar umut var burada.
Artık hepsi senin avuçlarında. Her daim kullan, unutma.
Umudunu besle, büyüt ve sen de başkalarına umut vermeyi hep hatırla…
(Tanıtım Bülteninden)
Her bir kelimemi duymuş, anlamış gibi baktı. Utancı da korkuyu sa kızgınlığı da attı üzerinden.
Uzattım elimi. "Hadi gel, tut elimi çocuk."
Uzattı elini.
Güldüm.
Güldü.


Öykü sevenler, toplaşın çabuk! Size göstermem, önermem ve okumanız gereken bir kitap var. Bilen bilir pek öykü kitapları okuyan, yana yakıla ille de okuyayım diye gezen biri olmadım hiç fakat esaslı şekilde yazılmış kitapları okurken böyle kitabın içinden uzanıp yakama yapışacaksa ben eririm cancağzım.

Ayşen Bozkuş daha önce bir kitabını okuyup sevdiğim bir kalem. Dingin bir kaleme sahip, yormadan örselemeden ucundan bucağına sızıyor yakalıyor, böyle dinlenme esnasında azıcık kendimi dinleyeyim biraz derinlere dalayım derseniz bu kitap tam olarak o istasyon.
Kitap içinde birbirinden güzel öyküler vardı, elbette ki favorim olup daha çok sevdiklerim de oldu aralarında. Cümlelerin altını çizmeyi seven bir tip de değilim ama bu kitapta altını çizmek istediğim bir dolu cumleler var. Kitaba ismini veren Unutma Beni Çiçeği, Tut Elimi Çocuk, Türk Kahvesi ve Yabancı başlıklı öyküleri bir başka beğendim.


Hayatın içinden birçok şey barınıyor kitabın içinden birçok duygu, değinilmesi gereken konular. Böyle böyle elden ele gönülden gönüle ulaşıp uzanıp sevginin yayılması gerektiği anlatılır kitapla. İşin özü sevmek mühim, dünya da korkulan çekinilen birçok kötü durum, kişi  ya da olaylar var. Birine el uzatmak ben varım demek nefes olmak da elimizde. Kelebek etkisi misali, sevelim de sevilelim azizim.

Size de tavsiye edeceğim bu kitabı, gönül rahatlığı ile okuyabilirsiniz. Tavsiyedir.
Unutmadan, "Öptüm Ki!" 😘


0 comments:

Yorum Gönder