Bronz 2 - Özge Naz | Kitap Yorumu

 

Kitap Adı : Bronz 2
Yazar Adı : Özge Naz
Seri Bilgisi : Bronz 2
Sayfa Sayısı : 552
Yayınevi : Ren Kitap
Baskı Yılı : 2023
Kitaba Puanım : 5/5
BU RESİTALDE KUKLA MISIN YOKSA KUKLACI MI?

Annesinin günlüğünü almak için yola çıkan His Alatav, kendini büyük bir oyunun içinde bulmuştu.

İmparator’un olmayan merhametine kalan His, Kanlı Kukla Resitali’nden sağ çıkabilecek miydi?
Sağ çıkması gereken tek şey bu resital de değildi. Hayatı bir mumun alevine bağlı olan Alatav’ı önemli bir görev bekliyordu.

“El bebek konusunda haklısın.
Ama hiç gül bebek olmadım. Hep öl bebektim.”
“Öl bebektim diyorsun ama ölümü unutmuşsun, kızım.
Ne diyordum sana hep?”
“Memento mori.”
“Evet, memento mori. Ölümü hatırla, güzel kızım.
Ölümü hatırla; çünkü her şeyin sonu sen olacaksın.”

Her şeyin sonu olacağım.
Hayır, sil.
Yalnızca senin sonun olacağım.

(Tanıtım Bülteninden)
Broz serisi için denecek tek şey gelenin gideni arattığı olur. Çünkü ilk kitap bize ne gösteriyorken ikinci kitap soldan işaret edip sağdan dürtüyor. Bir de bunun üzerine kitabın davamına dair yediğim spoiler de cabası. *Acil üçüncü kitap gelmeli* 

Bir kere karakterlerin gelişimleri beni fazlaca etkiledi. Hisar en başından beri güçlü bir kadın, zekası ile herkesi kendine hayran bırakacak bir kadın ve onu yıkabilecek tek bir unsur var, o da aşk. *yediğim spoiler ile ben köşede ağlıyoruz.*
Bronz'un ayağını denk alması gerek! Cibiliyetsiz herif, sevsem de çok kızdığım biri ama yani... Ne bileyim. Sinirliyim sana be adam! Sanaç, Yasmin, Serdal, Viran... Karakterler çok iyi işlenmiş, tüm duygular ayna misali okura yansıyor. Kitabın bittiği yer hele... His kadar okurken benim de yıkıldığım yerdi. *felfenayım a dostlar* Yani boğazımı sıkan görünmez bir el var, ben de Bronz'un boğazını sıkmak istiyorum.

Ama eminim His, yıkılsa da yeniden kendini toparlayacak ve buldozet gibi herkesim üzerinden geçecek. Çünkü geçsin, yani kan istiyorum intikam istiyorum kızımın daha fazla üzülmesini istemiyorum.

Neyse...


His'in tüm her şeyi bağladığı ve öğrenmek istediği bir şey vardı. Annesinin günlüğü. Hatta Bronz ile yolunun kesişme sebeplerinden biriydi de bu, neyse alabilmek epey badireler atlatmış koca bir kıyıma şahit olmuştu bizimki. Tanıklık ederken gördüklerine ondan bilinip His'in sorumlu tutulması ile bir aksiyon baş gösteriyor. Bronz (sevsem mi sövsem mi bilemediğim bey) tarafından bir takım zorunlu tutulduğu durumlara itiliyor. O esnada kızımız geçmişte kalması için çabaladığı kabusların kucağında buluyor kendini. Bu esnada Bronz da esas sorumlu kim peşine düşüyor. Kitabın kilidi o kuklacı denen o kişi, ona karşı bir arada kalınması gerekiyor. Bu yüzden de Bronz'un evinde konaklıyoruz. Birçok sır var, birçok gizem var, aksiyon ise asla durmuyor tansiyon düşmüyor her olayda çıta arşa yükseliyor. Esas beni kitleyen nokta, nişanlı mevzusu. Ben burdan spoiler yedim dumura uğradım Allah'ım neden dedim. Sanırım twitter ve tiktok'a bir süre ara vermem gerek yoksa elimde mendille gezmeliyim. *vicdansızlar!*

Özetle, hiçbir şey göründüğü gibi değil arkadaşlar. Taşı kaldırsan kitapta bir sır düğümü çıkıyor. Ayıkla pirincin taşını. Galiba bu taşları da üçüncü kitapla birlikte ayıklayacak gibiyiz. Hadi bakalım bizi daha neler bekleyecek. *spoiler yememe duası, amin.*

Bir de son cümle eklemek istiyorum yorumuma, sevgili yazarımızı tebrik etmek istiyorum. Bu kadar detaylı teferruatli kitapta birbiriyle bağlantılı olup da okuru ters köşede bırakması büyük başarı. Kurgu dünyası hayal duyulacak cinsten, helal olsun valla. Kapak da kitapla bu kadar ilintili olup kitabı bitirdikten sonra daha da insanın içine işleyen bir kapak olması benim için de başka bir yeri oldu. Kitapta emeği geçen herkesin ellerine sağlık.

Ve şey...
Tavsiye etmesi benden, alıp okuması sizden. 💋


0 comments:

Yorum Gönder